کد خبر : 43035
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 15:56
-

ابطحی:تغییر در خواسته های خسوس باعث رفتنش از ایران شد/مربیان توانای ایرانی می‌توانند در اروپا مربی شوند

ابطحی:تغییر در خواسته های خسوس باعث رفتنش از ایران شد/مربیان توانای ایرانی می‌توانند در اروپا مربی شوند
سید مهدی ابطحی می‌گوید به وعده‌هایی که به خسوس کاندلاس داده شده بود، عمل نشد و او کوتاه آمد. فدراسیون این کوتاه آمدن را به حساب عدم توانایی خسوس گذاشت و باز هم به وعده‌هایش عمل نکرد و این طور شد که خسوس به فکر افتاد که بماند یا برود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی تیم فوتسال شهروند ساری درباره بازگشت یا عدم بازگشت خسوس کاندلاس به تیم ملی فوتسال ایران اظهار کرد: خسوس با شرایط و درخواست‌هایی به ایران آمد و طبیعتا یک سری امکانات و تجهیزاتی را خواسته است، فدراسیون با این درخواست‌ها موافقت کرده بود اما در ادامه فدراسیون خواهان تغییراتی در آن خواسته‌ها شد و خسوس هم قبول کرد ولی باز هم فدراسیون در آن خواسته‌ها تغییراتی داد.

وی ادامه داد: فدراسیون وقتی دید خسوس کوتاه آمده و تغییرات را پذیرفت، فکر کرد چون او توانایی‌هایش پایین است این تغییرات را قبول کرده و باز هم تغییراتی در آن چه که برای بار دوم توافق شده بود داد. در صورتی که خسوس انصاف و انعطاف به خرج داده و این تغییرات را پذیرفته بود.

سرمربی تیم شهروند ساری تاکید کرد: این تغییراتی که در موضوع‌های توافق شده صورت گرفت باعث شد که برای خسوس ابهام‌هایی به وجود بیاید که بماند یا برود. البته خسوس آن مدیریت قوی که باید داشته باشد را ندارد و از نظر مدیریتی باید قوی‌تر عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه این قبول کردن‌ها دلیل بر ضعف خسوس نیست، گفت: مربیگری در ایران با همه جای دنیا متفاوت است. خاویر لوزانو وقتی می‌خواست به ایران بیاید برنامه‌هایش را اعلام کرد. یکی از برنامه‌های او این بود که تیم، باید در اسپانیا تمرین کند که بتواند با تیم‌های بزرگ اروپا بازی کند و تنها در این صورت بود که تیم ملی ایران می‌توانست مقام جهانی بیاورد که با این برنامه‌ی او موافقت نشد او هم گفت من هیچ وقت وجهه‌ام را نمی‌گذارم که آخر تیمم نتیجه نگیرد و قبول نکرد که تیم ملی ایران را در دست بگیرد چون او مربی‌ای بود که تیمش همیشه قهرمان یا نایب قهرمان بوده است.

ابطحی افزود: در ایران مربی‌ها ابتدای قرارداد کتبا و شفاها درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند و باشگاه و یا تیم ملی هم قبول می‌کند ولی در عمل به آن تعهدها عمل نمی‌شود و ما چون ایرانی هستیم و وضعیت کشورمان خودمان را درک می‌کنیم و موضوع بحث ملی می‌شود از خواسته‌های‌مان کوتاه می‌آییم و تحمل می‌کنیم ولی یک خارجی که تحمل نمی‌کند. حالا مشکل خسوس هم همین موضوع است. ما به تعهدات‌مان عمل کنیم و آنچه که خسوس می‌خواهد در اختیارش قرار دهیم آن وقت اگر خسوس موفق نشد، بگوییم او مربی موفقی نیست.

او ادامه داد: در ایران توانایی بعضی از مربیان بسیار بالاست البته تعدادی از مربیانی که اسم هم دارند، توانایی بالایی ندارند. ولی در کل مربیان توانای ایرانی حتی می‌توانند در اروپا مربی شوند اما ما اینجا با باشگاه‌ها قرارداد می‌بندیم و باشگاه‌ها اگر خیلی هم قوی باشند ۷۰ تا ۹۰ درصد تعهداتی را که به مربی داده‌اند عملی می‌کنند. خودم در باشگاه‌هایی مربی بوده‌ام که ۴۰ درصد از تعهدات‌شان را انجام داده‌اند اما چون کشور خودم است قبول می‌کنیم و با شرایط سازگار می‌شویم.

ابطحی درباره تاخیر در انتخاب سرمربی مربی تیم ملی فوتسال اظهار کرد: همین الان هم خیلی دیر شده. امسال تیم‌هایی مثل ژاپن و تایلند همه انرژی خود را برای تیم ملی‌شان صرف کرده‌اند. بازی‌ها در اواخر بهمن شروع می‌شود و ما پنج ماه بیشتر فرصت نداریم ولی تیم‌های دیگر ۵ ماه است که شروع به تمرین کرده‌اند.

وی درباره عدم حضورش در تمرین‌های شهروند ساری نیز گفت: کاری که من انجام می‌دهم هیچ مربی که نامدار باشد و رزومه قوی داشته باشد انجام نمی‌دهد. من تیمی را گرفته‌ام که در شش سال گذشته هر شش سال ته جدول بوده و سه سال هم به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کرده است. زمانی که من آمدم همه مربی‌ها و بازیکن‌ها قرارداد بسته بودند و هیچ بازیکنی نبود که بگیرم.

ابطحی ادامه داد: خیلی از خواسته‌هایم در این باشگاه انجام نشد و با این حال من ایستاده‌ام و کار می‌کنم. از مدیران باشگاه خواسته‌ام که آن‌ها هم پشت من باشند و من را حمایت کنند و باشگاه هم قبول کرد اما در یک بازی تعدادی از تماشاگران برخورد ناشایستی انجام دادند و طوری جلوه دادند که همه چیز خوب است و مشکلات فقط به مربی برمی‌گردد.

سرمربی تیم شهروند ساری افزود: وقتی خولیو ولاسکو به ایران آمد تیم والیبال ایران نتیجه گرفت. در آن زمان رییس جمهور آرژانتین ولاسکو را خواست تا تیم ملی این کشور را هدایت کنند و ولاسکو به آرژانتین رفت. مدت کمی بعد از این موضوع تیم ملی ایران با تیم ملی آرژانتین بازی کرد و ایران برد. داورزنی در آن زمان یک مصاحبه‌ کرد و گفت ما دیدیم که مربی زیاد مهم نیست و ایران راهش را پیدا کرده و من هم گفتم حرفی که شما می‌زنید صحت ندارد چرا که ولاسکو با اینکه یکی از بهترین مربی‌های دنیاست، در آن مدت کم نمی‌توانست معجزه کند.

وی افزود: بعد از این موضوع ولاسکو با تیم آرژانتین طبق برنامه و اصول با تیم آرژانتین کارکرد و در بازی بعد مقابل ایران پیروز شد، نشان داد که مربی بسیار تاثیرگذار است. در حال حاضر من ۱۶ سال است که در لیگ هستم و دارم کارم را به خوبی انجام می‌دهم. مدیران و تماشاگران باید من را حمایت کنند چرا که نیاز به زمان است که این تیم بتواند نتایج خوبی بگیرد. من دائم کار می‌کنم و تیم را ارتقا می‌دهم. تیم‌های دیگر ۳ میلیارد هزینه کردند و ما برای خرید بازیکن در کل ۵۰۰ میلیون هزینه کردیم.

ابطحی ادامه داد: من می‌خواهم تحقیق شود که در گروه‌های کادر فنی، سرپرستی،‌ مدیریتی و کادر پزشکی، قوی‌ترین کادر کدام است. من به علت این مواردی که بیان کردم ناراحت بودم و سر تمرین حاضر نشدم و بعد از صحبتی که با مدیرعامل انجام دادیم به توافق رسیدیم که او پشت من بایستد و من هم کارهایم را طبق برنامه انجام می‌دهم.

ابطحی افزود: ورزش تنها چیزی است که در این کشور می‌تواند تفریح خوبی برای مردم باشد و باعث پیشرفت کشور هم شود. همه مسئولان باید از ورزش کشور حمایت کنند.
منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

حرفات منطقی نیست
باز هم نمیخوای خودتو مقصر بدونی اصلا !!!

نام ... چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

زمان دیگه چقدر ؟ تو ۲ ساله تو سار هستی دیگ چقدر

آقای ...... چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

اول برو یه نگاهی به بازیکنان و امکانات تیم بنداز بعد بیا بنویس زمان دیگه چقدر دوسال هستی در ضمن چرا فکر میکنی فقط مربی مقصره؟الان یعنی تیم ساری همچیش اوکیه؟بجز مربی؟

نام ... چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳

جناب مهندس تیم هروقت میبازه یا داور مقصره یا بازیکن مقصره یا زمین مقصره همه چیز مقصره به جز خود ابطحی

مجید-شهروند چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

ابطحی جان چرا لج می کنی
تیمو تو بحران ول کردی معلومه این کارو هیچ مربی نامداری انجام نمیده
بی احترامی کردی به هوادارا حالا توقع حمایت داری،عجب
برو یاد بگیر تو هم باید حرفه ای باشی نه صرفا دیگران برای تو

مجتبی چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

خب تیم شش سال تو خطر سقوط بوده درست
ولی اگه قرار باشه با حضور شما هم هرسال کاندید سقوط باشه و ما تا اخر فصل همش نگران باشیم تیممون آخر نشه خو اصلا حضور شما چه فاییده ای داره؟؟؟؟؟
ما دلمون خوشه ک با حضور شما ک بقول خودتون یه برند هستید تیم متحول شه و با حمایتی ک ماهوادارا تو هر بازی داریم تو سالن از تیممون میکنیم نتایج بهتری گرفته شه.
توقع نداریم تیممونو قهرمان کنی ولی دیگه جایگاهمون آخرای جدولم نباید باشه

مجید-شهروند چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱

کاملا موافقم

عرشیا چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

گواردیولا رو هم بیاد بالا سر این تیم نتیجه اش بهتر از این نمیشه این بازیکنایی که الان تو تیمن ١٠ سال دیگم روشون کار بشه همینن تو همین مازندران کلی بازیکن خوب هستن اگه بازیکنا با رابطه و باند تو تیم نمیومدن الان همه از نتایج درخشان این تیم خوشحال بودیم

ناشناس پنجشنبه , ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲:۰۸

چیزی که شهروند احتیاج داره اطمینان وحمایت از سید هست؛ یه فوتسال با کیفیت وبا پشتوانه برای سالهای آینده ثمره این اطمینان و حمایت هستش.