کد خبر : 43234
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 - 17:50
دسته‌بندی نشده
-

معضلی به نام «قلیان»

معضلی به نام «قلیان»
آنچه را که در این مطلب به آن می پردازیم، به منزله تخریب و تضعیف شخص یا تیم خاصی نیست، چرا که این معضل در حال حاضر بسیار فراگیرتر از آنی شده که به یکی دو باشگاه خاص مربوط شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، یکی از معضلات بزرگی که جامعه ما را درگیر کرده، قلیان است. متاسفانه این مسئله جامعه ورزش را هم دربرگرفته و بسیاری از ورزشکاران کشورمان قلیان می کشند. حتی برخی از ورزشکاران ما به راحتی و در محیط های اجتماعی این کار ناپسند را انجام می دهند که قطعا عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت. ورزشکارانی که باید برای نوجوانان و جوانان الگو باشند، وقتی به راحتی در محیط های عمومی قلیان می کشند، تاثیرات منفی بر خودشان و همچنین جوانان کشورمان خواهند گذاشت. کشیدن قلیان علاوه بر ضرر و زیان فراوان، اثرات بسیار بدی بر ورزش و آمادگی بدنی فرد و خلق و خوی شخص می گذارد.

پایگاه خبری فوتسال که بر اساس رسالتش به موضوعات چالشی و مسائل پشت پرده این رشته اهمیت می دهد بعد از پرداختن به موضوع جادوگری و رمالی که مورد توجه مخاطبان و مراجع قانونی نیز قرار گرفت، در نظر دارد به یکی دیگر از معضل های فوتسال کشور بپردازد. معضل بزرگ «قلیان»! آنچه را که در این مطلب به آن می پردازیم، به منزله تخریب و تضعیف شخص یا تیم خاصی نیست، چرا که این معضل در حال حاضر بسیار فراگیرتر از آنی شده که به یکی دو باشگاه خاص مربوط شود.

کاهش کارایی بازیکنان/ تغییر خلق و خوی ورزشکار

قلیان کشیدن در گام اول یک یک معضل بزرگ اجتماعی است. خیلی از مردم برای تفریح و تفنن اینکار را انجام می دهند. هر چند این اتفاق در جامعه هم مورد نکوهش قرار می گیرد اما در بین اهالی ورزش به هیچ وجه این مسئله نمی تواند قابل قبول باشد. چرا که دخانیات و علی الخصوص قلیان، بیشترین آسیب را به ریه ورزشکار می رساند و در ورزش او اثر منفی خواهد گذاشت. قلیان موجب خستگی زودهنگام بازیکنان می شود و خلق و خوی بازیکن را درصورتی که نتواند بازی خوبی به نمایش بگذارد، تنگ خواهد کرد. بسیاری اعتقاد دارند که برای دور هم جمع شدن و تفریح قلیان می کشند اما این موضوع تنها بهانه ایست برای کسانی که می خواهند عمل خود را توجیه کنند. در نتیجه کارایی بازیکنان را چه در تمرین و چه در حین بازی پایین آورده و اثر منفی بر رفتار ورزشی بازیکن می گذارد.

معضلات قلیان به سوء رفتارهای دیگر ختم می شود

متاسفانه مصرف قلیان نه تنها به زندگی ورزشی فرد آسیب می رساند بلکه مولفه های دیگر را هم دربر می گیرد. بعنوان مثال وقتی ورزشکار قلیان بکشد، بر روند عملکردش تاثیر منفی خواهد گذاشت. این اثر منفی نه تنها باعث تضعیف بازیکن می شود و زندگی ورزشی او را در بر می گیرد بلکه سایر بخش های زندگی اجتماعی فرد را مشغول خود کرده و موجب سوء رفتارهای اجتماعی می شود. بسیاری از ورزشکارانی که خیلی زود مطرح شدند و به همان سرعت از صفحه ورزش محو شدند، دچار همین مشکلات بوده اند. مشکلاتی که فرد ورزشکار به راحتی برای خود ایجاد می کند و در انتها همه قسمت ها را فرا می گیرد. چه بسا اگر از همان ابتدا از یک تفریح ناسالم پیشگیری و یا جلوگیری شود، بسیاری از این مشکلات بوجود نمی آید.

یک ورزشکار برای رسیدن به سطح اول ورزش کشور، چندین و چند سال زحمت می کشد. اتخاذ تصمیمات نادرست و پرهیز نکردن از تفریحات ناسالم و شادی های زودگذر، به راحتی زحمات چندین ساله ورزشکار را از بین می برد. در حالی که لازمه دست یابی به موفقیت های بزرگ، زندگی سالم است.

در روزهای آینده منتظر گزارش ها و اخبارهای متنوعی را به همراه آمارها و اطلاعات جالبی از این موضوع در پایگاه خبری فوتسال باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴

حفاری خوب حدس زدم

نام ... یکشنبه , ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

کافر همه را به کیش خود پندارد!!!
چون خودت اینکاره هستی اسم حفاری اوردی وسط!!!

قمی شنبه , ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹

بیا قم ببین چه خبرهههههههههههههههه

نام ... یکشنبه , ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

داداش اتفاقا کسانی که الگو هستند باید تو این مکان برای خوردن غذا و خوردن غذاهای سنتی بیان ولی در حین اینکار جوانان رو نصیحت وامر به معروف و نهی از منکر کنن این بازیکنان به دلیل محبوبیت شون و جذاب بودن بازی فوتسال می تونن خیلی از جوانان رو از فساد دور کنن ولی به شرط خودشون تحت تاثیر ادم فاسد قرار نگیرند.

حاتمی یکشنبه , ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

متاسفانه الان دررده های پایینترهم تمام تفریح بازیکنان درقهوه خانه وقلیان کشیدن
سپری میشود.هربارقلیان کشیدن برابربا۴۰نخ سیگارنیکوتین واردبدن میکندعلاوه براثرات سرطانزایی موادافزودنیش.