کد خبر : 48256
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مهر 1394 - 13:40
-

اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا در هاله ای از ابهام

اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا در هاله ای از ابهام

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در رقابتهای قهرمانی آسیا، این تیم توانست مجوز حضور در رقابتهای جهانی گواتمالا را به دست بیاورد. علی کفاشیان پس از قهرمانی تیم، به آنها قول داد که این تیم حتما به گواتمالا اعزام خواهد شد. هرچند که رقابتهای گواتمالا در تقویم رسمی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در رقابتهای قهرمانی آسیا، این تیم توانست مجوز حضور در رقابتهای جهانی گواتمالا را به دست بیاورد. علی کفاشیان پس از قهرمانی تیم، به آنها قول داد که این تیم حتما به گواتمالا اعزام خواهد شد. هرچند که رقابتهای گواتمالا در تقویم رسمی فیفا نیست ولی فیفا در برگزاری آن مشارکت دارد و به این دلیل می تواند حضور تیم بانوان مهم باشد. اما ظاهرا فدراسیون فوتبال گواتمالا درباره اعزام تیم بانوان با فدراسیون ایران همکاری ندارد و به همین دلیل اعزام دختران فوتسالیت در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. در همین زمینه با الهه عرب عامری رئیس کمیته فوتبال بانوان و نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال گفتگو کردیم.
*خانم عرب عامری ظاهرا اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا لغو شده است این خبر را تایید می کنید؟
خیر تایید نمی کنم. ما برای اعزام مشکلی نداریم اما ویزا نداریم. واقعیت این است که گواتمالا در ایران سفارتخانه ندارد و بایستی با توجه به finger touch بودن ویزای گواتمالا، ما در کشور دیگری ویزا بگیریم. البته ما در دوره ای که به چین تایپه تیم اعزام می کردیم یک نفر همه پاسپورتها را به دوبی برد و ویزا گرفت اما این بار این امکان وجود ندارد و در واقع تسهیلات ویزا از طرف فدراسیون گواتمالا به ما تا این لحظه داده نشده است.
*آیا نمی توانید درست مثل تیم ملی بزرگسالان که برای بازی با گوام به سفارت امریکا در دوبی رفتند عمل کنید؟
ببینید تضمینی نیست که آنها به ما ویزا بدهند. من باید ۲۳، ۲۴ دختر را بردارم و به امارات ببرم آن هم در حالی که معلوم نیست به ما ویزا بدهند یا نه. اگر مطمئن بودیم ویزا می دهند این کار را می کردیم اما وقتی اطمینان کامل نداریم و visa connection سفارت گواتمالا هم نامشخص است نمی توانیم این کار را انجام دهیم.
*یعنی شما تمایل دارید که به گواتمالا بروید؟
بله. آقای کفاشیان به ما قول داد که تیم را به گواتمالا بفرستد ضمن اینکه همه هزینه ها را هم خودمان پرداخت می کنیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد. تیم باید از ایران به آلمان برود، از آنجا به مکزیک. ۲۴ ساعت در مکزیک اقامت داشته باشد و بعد به گواتمالا پرواز کند. هماهنگ کردن visa connection این ۳ کشور کار راحتی نیست. باید نیم دور کره زمین را بچرخیم و فدراسیون همه هزینه ها را پرداخت خواهد کرد. باز هم تاکید دارم که تمایل به رفتن به این مسابقات را داریم اما کار سخت است.

*از وزارت امور خارجه برای این ماجرا کمک نگرفتید؟
وزارت امور خارجه نمی تواند به ما کمک کند. در زمان سفر پروفسور ویلفرد مشاور بانکی مون و نماینده سازمان ملل به تهران این مسئله را با او مطرح کردیم. او به من گفت که این مسئله بین کشورهاست و ما دخالت نمی کنیم. ما به فدراسیون فوتبال گواتمالا اعلام کردیم که این راه بسیار دور را می آئیم به شرطی که به ما تسهیلات ویزا بدهید اما تا این لحظه پاسخی به ما ندادند. به هر جهت گواتمالا هم دوست دارد که قهرمان آسیا در این رقابتها شرکت کند.
*با توجه به اینکه مسابقات اواخر آبان و اوایل آذر برگزار می شود و وقت زیادی نمانده امیدوار به حل این مسئله هستید؟
ما آماده ایم که به گواتمالا برویم اما آنها باید تسهیلات بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

دانشور پنجشنبه , ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲:۳۳

در سال ٢٠٠٠ و براى مسابقات جهانى گواتمالا دقیقا همین مشکل وجود داشت ولى با درایت صفائی فراهانى این سفر به راحتى انجام شد خانم عرب عامرى شما و کفاشیان بى عرضه و بى کفایت هستید تقصیر دیگران نیندازید لطفا