کد خبر : 50086
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 - 12:05
-

احتمال حضور دختران ایران در جام جهانی فوتسال

احتمال حضور دختران ایران در جام جهانی فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سفر تیم ملی فوتسال بانوان ایران که برای حضور در جام جهانی گواتمالا به این مسابقات دعوت شده بود، لغو شد این خبر در حالی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد که کشور میزبان حتی قرعه کشی این رقابتها را نیز برگزار کرده است. بانوان ایران برای سفر به گواتمالا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سفر تیم ملی فوتسال بانوان ایران که برای حضور در جام جهانی گواتمالا به این مسابقات دعوت شده بود، لغو شد این خبر در حالی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد که کشور میزبان حتی قرعه کشی این رقابتها را نیز برگزار کرده است.

بانوان ایران برای سفر به گواتمالا با مشکل ویزا مواجه بودند و باید برای دریافت روادید به کشور آلمان سفر می‌کردند و سپس به مکزیک رفته و بعد به گواتمالا محل برگزاری رقابتها می رسیدند و به همین دلیل حضورشان در این مسابقات لغو شد. به این ترتیب تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان که چندی پیش به قهرمانی آسیا رسیده بود، فرصت حضور در مسابقات جام جهانی را از دست داد.

الهه عرب عامری در این مورد گفت: از بعضی رسانه ها گله دارم. زمانی که خبر کذبی را منتشر می کنند که فدراسیون حاضر نشد بانوان فوتسالیست ایرانی را برای گرفتن ویزا به امارات ببرد؟! سوال من اینجا است که چرا ما باید اگر چنین موقعیتی باشد، از آن استفاده نکنیم. بعد BBC و تلویزیونهای بیگانه هم با دیدن این خبر و چون دانش و شعور کافی ندارند در مورد آن صحبت می کنند، می گویند به به بانوان فوتسالیت ایرانی ظلم شده است! در حالی که  گواتمالا در کشور امارات و ترکیه اصلا سفارتخانه ندارد. همین خبر اشتباه باعث شد تا من دیروز بارها مجبور به پاسخگویی در این مورد باشم.

او ادامه داد: این مسابقات به نام جام جهانی کوچک در حقیقت تورنمتی است که به صورت چرخشی در آمریکای لاتین و مرکزی می چرخد. سال گذشته کاستاریکا برگزار کننده این مسابقات بود و امسال گواتمالا این تورنمت را برگزار می کند.

وی افزود: اینکه چرا ایران در این مسابقات شرکت نمی کند هم به دلیل مشکل ویزا است. مسوولان این رقابتها باید به ما ویزا در محل می دادند نه اینکه ما مجبور باشیم به آلمان برویم و برای این منظور می بایست ویزای شینگن بگیریم که زمان بر و سخت است، از آنجا ویزای مکزیک بگیریم که مکزیک خیلی سخت روادید می دهد و بعد از آنجا به محل برگزاری مسابقات در گواتمالا برویم که این شرایط را برای ما سخت می کند.

عرب عامری در پاسخ به این سوال که چرا مسوولان با دانستن مشکل ویزا از قبل برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده بودند، گفت: ما هنوز هم می گوییم که در این جام شرکت می کنیم ولی می بایست به ما ویزای در محل بدهند که ما بتوانیم راحت از آلمان و مکزیک عبور کنیم، ما مشکلی برای حضور در این مسابقات نداریم. اما در مورد اینکه در قرعه کشی این مسابقات با در نظر گرفتن حضور ایران بوده را نمی پذیرم چون ما به دلیل مشکل ویزا برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی نکردیم. همانطور که می دانید این مسابقات زیر نظر فیفا نیست.

با حاضر نشدن تیم ملی فوتسال ایران به عنوان قهرمان آسیا اخباری مبنی بر دوپینگ یا مشکلات تبعیض جنسیتی این روزها بالا گرفته که نایب رییس فدراسیون فوتبال در این مورد، افزود: کسانی که از دوپینگی بودن بازیکنان ما حرف می زنند دانش کافی ندارند چون از بازیکنان ما هم در مسابقات آسیایی دوپینگ گرفته شده و همانطور که دوپینگ بازیکن تایلند مثبت شد پس اگر موردی هم در تیم ملی ایران وجود داشت رسانه ای می شد. ضمن اینکه هیچ تبعیض جنسیتی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد. آقای شمس با من تماس گرفت و عنوان کرد که در سال ۲۰۰۱ تیم ملی فوتسال آقایان در این تورنمت گواتمالا حاضر شدند. من هم توضیح دادم که قوانین تغییر کرده و همین الان هم اگر به ما ویزا در محل بدهند ایران دراین مسابقات حاضر خواهد شد.

عرب عامری در مورد سایر برنامه هایی که برای تیم فوتسال در نظر گرفته شده، گفت:  برنامه ما در حال حاضر این است که روی فوتبال پایه بیشتر کار کنیم تا فوتبال بانوان ابرانی هم مثل فوتسال پیشرفت کنند و این امر محقق نمی شود مگر اینکه ما از رده پایه به آموزش بپردازیم. در همین راستا ما جشنواره سه روزه ای را با حضور ۳۲۲ دختر زیر ۱۲ سال برگزار کردیم. دخترانی با قامتهای خوب و  استعدادهای فوق العاده که می توانند از پایه کارشان را شروع کنند. چون در حال حاضر فوتبال بزرگسالان ما موفق نیستند.

عامری در پایان گفت: تیم ملی فوتسال هم به تازگی با تیمهای روسیه و ازبکستان بازیهای دوستانه ای را برگزار کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.