کد خبر : 50233
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آبان 1394 - 13:48
دسته‌بندی نشده
-

ایران سومین تیم پرافتخار گرندپری/ طیبی تنها بازمانده از آخرین حضور در فینال

ایران سومین تیم پرافتخار گرندپری/ طیبی تنها بازمانده از آخرین حضور در فینال
بنا به آمار پس از تیم‌ملی برزیل با هشت مقام نایب قهرمانی و اسپانیا با یک مقام قهرمانی، ایران با دو نایب قهرمانی و دو عنوان سومی جزو سه تیم پرافتخار گرندپری است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رقابت‌های معتبر گرندپری که از سال۲۰۰۵ به منظور حفظ آمادگی تیم ملی فوتسال برزیل و همچنین تمرین میزبانی از سوی فدراسیون فوتسال برزیل استارت خورده است تاکنون به ترتیب به میزبانی شهرهای بروسک، کاکسیاس، جاراگوا، فورتالزا، آناپولیس، گویانا، مانائوس، سائوبرناردو و اوبرابا برگزار شده است.

برزیل قهرمان بلامنازع این جام با هشت قهرمانی و یک نایب قهرمانی آن هم درسال۲۰۱۰ که تنها سال حضور اسپانیا رقیب بالاسری‌ آنها در رنکینگ فیفا بود و کاپ قهرمانی را به مادرید برد، یکه‌تاز گرندپری است که به طور معمول تنها دو بازیکن ستاره به نام‌های فالکائو و تیاگو حضوری مستمر از ابتدا تا به اینجای گرندپری با آنها داشته‌اند.

تیم‌ملی فوتسال ایران از سال۲۰۰۷ رسما به این مسابقات دعوت شد و توانست دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹، دو مقام سومی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و دو مقام چهارمی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ را از آن خود کند.

قطعا حسین شمس پرافتخارترین مربی ایران در این رقابت‌ها است که در هر دو سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ هدایت تیم‌ملی کشورمان را بر عهده داشت و مخصوصا در سال ۲۰۰۹ که همزمان با بازی‌های آسیایی بود با تیم‌ملی «ب» ایران راهی آناپولیس برزیل شد. تیم‌ملی با او در فینال گرندپری۲۰۰۷ در سالن جاراگوا آره‌نا با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب برزیل شد و در فینال۲۰۰۹ در سالن آناپولیس آره‌نا با نتیجه ۷ بر یک تن به شکست داد.

سوژه‌های جالب این جام اینکه حسین طیبی تنها بازمانده از ترکیب تیم‌ملی حاضر در آخرین حضور ایران در فینال گرندپری است که در آن بازی فینال سال ۲۰۰۹ در اوج جوانی خود یکبار هم به اشتباه بر اثر شدت ضربه بازیکنان برزیل، دروازه ایران را گشود ولی امروز تبدیل به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان گلزن ایران شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.