کد خبر : 50513
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آبان 1394 - 9:29
-

ترابیان:با صانعی به عنوان مغز متفکر و ناظم الشریعه از بدنه فوتسال به قهرمانی می رسیم!/خسوس در کارش زیاد موفق نبود

ترابیان:با صانعی به عنوان مغز متفکر و ناظم الشریعه از بدنه فوتسال به قهرمانی می رسیم!/خسوس در کارش زیاد موفق نبود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال پاسخگوی سئوالات بود: *با توجه به اینکه شما عضو اعضای اجرایی مسابقات گرندپریکس هستید، چطور در این مسابقات در برزیل شرکت نکردید؟ -من عضوهیات امنای مسابقات گرندپریکس هستم ولی به خاطر تدریس در کلاس‌های AFC نتوانستم در این دوره از مسابقات حضور

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال پاسخگوی سئوالات بود:

*با توجه به اینکه شما عضو اعضای اجرایی مسابقات گرندپریکس هستید، چطور در این مسابقات در برزیل شرکت نکردید؟

-من عضوهیات امنای مسابقات گرندپریکس هستم ولی به خاطر تدریس در کلاس‌های AFC نتوانستم در این دوره از مسابقات حضور داشته باشم.

*عملکرد تیم ملی را در این بازی ها چطور ارزیابی کردید؟

-بعد از بازی‌های دوستانه‌ای که تیم ملی مقابل روسیه و ایتالیا انجام داد، حضور در این مسابقات برای ملی پوشان ضروری بود تا به خودباوری برسند. خوشبختانه بچه ها در این مسابقات نمایش خوبی از خود نشان دادند .کسب عنوان نایب قهرمانی در گرندپریکس برزیل، نشان از کیفیت بالای تیم ملی است. نکته جالب در مورد بازی فینال در برابر برزیل است که با توجه به میزبانی آنها، با اختلاف یک گل بازی را به برزیلی ها واگذار کردیم.

*با نتایج اخیر تیم ملی فوتسال، می توان به این تیم برای قهرمانی در آسیا امیدوار بود؟

-صددرصد. این اتفاق دور از دسترس نیست. اتفاقا در روزهای اخیر که در مالزی بودم، تعداد زیادی از کارشناسان فوتسال از پیشرفت فوتسال ایران صحبت می کردند و این مساله نشان می دهد که کسب عنوان قهرمانی در ازبکستان میسر است و با این عملکرد بچهها، زنگ خطر را برای ژاپنی ها به صدا درآوردند. فوتسال ایران باید به جایگاه واقعی خودش در آسیا برگردد و به دست آوردن این عنوان کار سختی و دور از دسترسی نیست.

*علت پیشرفت فوتسال طی ماه‌های اخیر چیست؟

-وقتی مجموعه ای مکمل در یک گروه فنی با همدیگر همکار کنند، نتایج مثبت است. در تیم ملی فوتسال خوشبختانه این مجموعه شکل گرفته است و عملکرد خوب ملی پوشان در بازی های اخیر حاکی از این است که همفکری خوبی در تیم ملی وجود دارد.

*در این میان حضور ناظم الشریعه چه تاثیری در روند پیشرفت تیم ملی داشته است؟

اعزام تیم ملی بانوان به گواتمالا با دو مشکل روبرو بود. مسئله اول شرایط میزبانی این کشور بود. گواتمالا از فدراسیون ایران درخواست کرد که در صورت حضور تیم ملی در مسابقات، نصف هزینه های اقامت ملی پوشان با ایران است. مسئله دیگر این بود که گواتمالا در ایران سفارتخانه ندارد و مشکل اخذ ویزا برای اعضای تیم ملی سخت و دشوار بود
-سرمربی تیم ملی فوتسال با فرهنگ ورزش و فوتسال ایران بیگانه نیست. ناظم الشریعه از بدنه فوتسال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و کاملا با وضعیت تیم ملی آشنایی دارد و نکته مهمتر حضور یک مغز متفکر به نام صانعی در کنار سرمربی تیم ملی است که کمک زیادی به ملی پوشان می کند.

*شما همواره از حضور مربی خارجی در تیم فوتسال حمایت کرده‌اید، چطور امروز اعتقاد به مربیان داخلی دارید؟

-وقتی عملکرد مربیان داخلی را مقابل عملکرد مربیان خارجی می سنجیم، متوجه می شویم که اعتماد به مربیان داخلی سازنده و تاثیرگذار است. قبل از کادر فنی جدید، مربی اسپانیایی در تیم ملی مشغول بود که در کارش زیاد موفق نبود اما امروز تیم فوتسال با مربی ایرانی بهتر بازی می کند و نتایج بهتری هم گرفته است.

*با این حساب شما هم به جمع منتقدین مربیان خارجی پیوستید.

-زمانی که یک مربی خارجی به ایران می آید با توجه به هزینه های بالایی که نسبت به مربیان داخلی دارد، باید عملکردش هم نسبت به داخلی ها بهتر باشد. مربیان خارجی که برای کار به ایران می آیند هزینه های مضاعفی دارند و شاید چند برابر مربیان داخلی پول بگیرند. اگر حضور این افراد به پیشرفت ورزش ایران کمک کند، شاید بتوان مسائل مالی را نادیده گرفت، اما وقتی هیچ پیشرفتی با حضور این مربیان به چشم نمی خورد، بهتر است از مربیان داخلی استفاده شود.

*با توجه به موفقیت های تیم ملی فوتسال بانوان، انتظار می رفت در اعزام این تیم به مسابقات جهانی گواتمالا، فدراسیون بهتر عمل کند.

-البته در این مورد طی روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر کم کاری فدراسیون شد. اما باید بگویم فدراسیون هیچ کم کاری در این زمینه انجام نداد و تمام تلاشش را کرد تا تیم به گواتمالا اعزام شود. اما اعزام تیم ملی بانوان به گواتمالا با دو مشکل روبرو بود. مسئله اول شرایط میزبانی این کشور بود. گواتمالا از فدراسیون ایران درخواست کرد که در صورت حضور تیم ملی در مسابقات، نصف هزینه های اقامت ملی پوشان با ایران است. توقع فدراسیون این بود که وقتی تیم ملی فوتسال بانوان که به عنوان یک تیم پرقدرت و قهرمان آسیا در این مسابقات شرکت می کند، نحوه برخورد مسئولان برگزاری بازی ها به نحو بهتری و در حد و اندازه تیم ملی فوتسال بانوان باشد. مسئله دیگر این بود که گواتمالا در ایران سفارتخانه ندارد و مشکل اخذ ویزا برای اعضای تیم ملی سخت و دشوار بود. البته با ورود رییس جمهور که نشان دهنده حمایت دولت تدبیر و امید از ورزش بخصوص ورزش بانوان است و همکاری وزارت خارجه مشکل اعزام ملی پوشان حل شد و قرار است از طریق رایزنی وزارت خارجه با کشور مکزیک، از این کشور جهت اخذ ویزای گواتمالا اقدام شود و تیم ملی فوتسال برای حضور در این مسابقات مشکلی نداشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.