کد خبر : 54967
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آذر 1394 - 15:20
-

محمودی: بازیکنان فعلی فقط سه یا چهار سال دیگر توانایی بازی در تیم ملی فوتسال را خواهند داشت

محمودی: بازیکنان فعلی فقط سه یا چهار سال دیگر توانایی بازی در تیم ملی فوتسال را خواهند داشت
مربی تیم ملی فوتسال بانوان از دلایل نتایج جام جهانی کوچک و آینده این رشته گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،آمنه محمودی مربی تیم ملی فوتسال زنان درمورد اعزام این تیم به رقابت های گواتمالا و تاثیر دستور رییس جمهوری در این اعزام گفت : دستور مستقیم و توجه ویژه رییس جمهوری برای اعزام تیم به تورنمنت جهانی فوتسال زنان روحیه بازیکنان و ما را دوچندان کرد زیرا همه متوجه شدند که تلاش هایشان نادیده گرفته نمی شود.
مربی تیم ملی نیز در این مورد گفت: تیم ایران با توجه به شرایط موجود بازیهای خوبی در رقابت های گواتمالا به نمایش گذاشت و گل هایی که ایران مقابل پرتغال و کاستاریکا زد ، نشان داد که اگر شرایط مناسب برای رشد این تیم فراهم شود ، می تواند مقابل برترین های جهان بازی و جایگاه خوبی برای زنان کشورمان کسب کند.
محمودی در مورد دیدار با کاستاریکا افزود: در بازی های جهانی حریف آسان وجود ندارد. کاستاریکا تیم خوبی بود اما معتقدم اگر در بازی اول مقابل کاستاریکا به میدان می رفتیم با اطمینان می گویم که ما این تیم را با اختلاف زیاد شکست می دادیم .
محمودی خاطرنشان کرد : تیم ایران در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از ورودش به گواتمالا مقابل دو تیم برتر جهان یعنی پرتغال و برزیل بازی کرد و بعد هم بدون ریکاوری و تمرین مناسب به مصاف کاستاریکا رفت. البته در مقابل تیم های برزیل و پرتغال هم بد بازی نکردیم بویژه در نیمه های نخست هر دو دیدار ما بازی خوبی ارایه کردیم اما در اواخر نیمه نخست این دیدارها افت قوای بدنی بازیکنان مانع از ارایه یک عملکرد قدرتمندانه می شد و متاسفانه راهکاری هم برای حل این معضل وجود نداشت .
به گفته این مربی نداشتن استراحت کافی، برگزاری مسابقات بوقت شب در تهران و نداشتن امکان ریکاوری و تمرین همه و همه دست به دست هم داد تا بازیکنان از نظر بدنی کم بیاورند و این مساله به ویژه در نیمه دوم دیدارهای ایران مقابل حریفانش به شدت خودنمایی کرد.به همین دلیل معتقدم اگر ما روز اول با کاستاریکا روبرو می شدیم قطعا برنده این دیدار بودیم زیرا سطح فنی ما پایین تر از این تیم نیست .
محمودی در ادامه در مورد جایگاه ششمی فوتسال زنان ایران در جهان و برنامه های لازم برای حفظ این جایگاه یا ارتقای آن ،گفت: حفظ این موقعیت بسیار سخت است .بسیاری از اعضای تیم ملی فوتسال زنان سابقه بیش از هشت سال حضور در تیم ملی را دارند و جوانگرایی در ترکیب تیم ملی ضروری به نظر می رسد.
فوتسال زنان باید روی رده های پایه متمرکز شود و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال در سالهای اخیر توجه ویژه ای به رده های مختلف سنی فوتبال زنان داشته ولی در فوتسال زنان تاکنون کار چندانی انجام نشده است .به تازگی الهه عرب عامری نایب رئیس زنان فدراسیون تصمیماتی در خصوص تشکیل تیم فوتسال جوانان گرفته است که این می تواند به پشتوانه سازی این رشته کمک کند.
وی افزود : باید بازیکنان توانمندی در این رشته تربیت شوند زیرا بازیکنان فعلی در نهایت، سه یا چهار سال دیگر توانایی بازی در تیم ملی فوتسال را خواهند داشت و این بازیکنان هم مثل نسلی از فوتبال ایران که تکرار نشدند ، هنوز تکرار نشده اند و به این منظور فدراسیون باید به تیم های رده های مختلف سنی این رشته توجه ویژه ای داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.