کد خبر : 56513
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 دی 1394 - 18:41
-

در چینش داوران فوتسال، بر همان پاشنه می‌چرخد/داوران سر جای خودشان نیستند

در چینش داوران فوتسال، بر همان پاشنه می‌چرخد/داوران سر جای خودشان نیستند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، لیگ برتر فوتسال هفته آینده به پایان می رسد. لیگی که جنبه های مثبت و منفی زیادی داشت و در روزهای آینده بررسی های کاملی را در خصوص این دوره از مسابقات منتشر خواهیم کرد. یکی از مهمترین مباحثی که در فصل کنونی مورد انتقاد اغلب فوتسالی ها و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، لیگ برتر فوتسال هفته آینده به پایان می رسد. لیگی که جنبه های مثبت و منفی زیادی داشت و در روزهای آینده بررسی های کاملی را در خصوص این دوره از مسابقات منتشر خواهیم کرد. یکی از مهمترین مباحثی که در فصل کنونی مورد انتقاد اغلب فوتسالی ها و کارشناسان قرار گرفت، چیدمان ضعیف داوری و اعتراض تیم های مختلف به این مسئله بود.چیدمان بسیار ضعیف داوری موجب تعجب اهالی فوتسال شده است که جا داشت با توجه به حساسیت زیاد مسابقات، نظارت بر چینش داوری بیشتر شود تا در پایان فصل شک و شبهه ای بوجود نیاید و سرنوشت تیم ها بگونه ای رقم بخورد که شاهد هیچگونه اعتراضی نباشیم.

در یکی از دیدارهای هفته چهارم لیگ دسته یک فوتسال که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد، از داوری استفاده شده که حتی در تست بدنی پیش فصل داوران شرکت نکرده است و طبق قانون اجازه قضاوت در بازی ها را ندارد. حال چگونه قضاوت در لیگ دسته یک به این داور سپرده شده، سوالی است که باید توسط مسئولان مربوطه پاسخ گو باشند!

در لیگ برتر نیز علیرضا افضل سرمربی مس سونگون که در پایان بازی تیمش مقابل یاسین پیشرو به شدت به داوران این بازی و نحوه چینش داوری معترض بود، اعلام کرد به چه دلیل در دیدار هفته گذشته تیمش برابر شهیدمنصوری قرچک از داور قمی استفاده شده و بی جهت به بازیکن برزیلی تیمش کارت داده شده و این بازیکن را از دیدار آینده تیمش محروم کرده است.

سپردن قضاوت دیدار گیتی پسند و حفاری اهواز به علیرضا رمضانی بعنوان داور اول نیز در نوع خود جالب است، در گزارش چند روز گذشته خود نیز اشاره کرده بودیم که این داور کشورمان در فصل کنونی ۶ بازی را قضاوت کرده که در ۴ دیدار، قضاوت بازی های گیتی پسند را عهده دار بوده و جالب اینجاست هر ۴ بازی نیز در اصفهان برگزار شده است. اما با مشاهده اسامی داوران هفته آخر و دیدن دوباره نام علیرضا رمضانی بعنوان داور گیتی پسند آن هم در اصفهان به این جمع بندی می رسیم که هیچگونه دقت و نظارتی بر چینش ها نمی شود!!

رمضانی با قضاوت در دیدار روز یکشنبه، پنجمین قضاوت خود را برای گیتی پسند انجام می دهد و هر پنج دیدار نیز در اصفهان برگزار شده است. وی در هفته بیست و چهارم نیز داور دیدار گیتی پسند و فرش آرا مشهد بوده است یعنی در سه هفته پایانی لیگ برتر، این داور کشورمان دو مسابقه گیتی پسند را در اصفهان سوت می زند!

ضمنا در اسامی اعلام شده در هفته پایانی لیگ برتر و با توجه به حساس بودن سه مسابقه که تکلیف قهرمان لیگ را مشخص خواهد کرد، نام هیچکدام از داوران بین المللی ایران دیده نمی شود که این مورد نیز جای تعجب دارد که چرا از داوران باتجربه استفاده نشده است تا تنش ها و حساسیت ها کمتر شود. هرچند در حال حاضر علیرضا سهرابی و وحید عرض پیما در قطر حضور دارند!

به راستی شخصی که مسئولیت چینش داوری را برعهده دارد، نمی بایست به این مسائل دقت کند؟! مگر کار مسئول چیدمان داوری به غیر از آن است که بر نحوه چینش دقت لازم را داشته باشد تا از این دست اعتراضات بوجود نیاید؟

دقت در اعلام اسامی داوران برای مسئول چیدمان داوری کار چندان دشواری نیست و با کمی دقت می توان از بوجود آمدن بسیاری از اعتراضات و شک وشبهه ها جلوگیری کرد. البته منکر کار دشوار کمیته داوران و مسئولین چیدمان داوری نمی شویم چرا که آنان نیز به دنبال برگزار کردن هرچه بهتر مسابقات هستند و مطمئنا نمی خواهند چنین مسائل پیش پا افتاده ای صورت پذیرد اما لازم است دقت بسیار بیشتری را به خرج دهند خصوصا در هفته هایی که می تواند سرنوشت بسیاری از تیم ها را رقم بزند. کمیته فوتسال نیز می بایست نظارت خود را بر نحوه چیدمان بیشتر کند تا در بازی های آینده شاهد چنین مسائل پیش پا افتاده ای نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

نگران چی هستید شما؟؟؟؟؟؟؟؟تاسیسات باید اول بشه که میشه.دستهای پشت پرده کار خودش رو کرده.

داور فوتسال پنجشنبه , ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰:۱۹

مقاله خوبی نوشتین از نگارنده کمال تشکر را دارم…کمیته داوران تبدیل شده به کمیته امداد ..با اینکه رییس کمیته از بی کفایتی غفاری خبر دارن اما منتظرن تا فصل تمام بشه بعد برکنارش کنن امیدوارم این اتفاق هر چه سریعتر بیوفته تا مسوول بعدی هر چه زودتر زمام امور را بر عهده بگیره تا برنامه های آتی خود را اجرا کنه…اینکه شما به این خوبی با مدرک به بی کفایتی ایشان اشاره دارین خود نشان از اشراف بسیار خوب سایت به لیگ و داوری داره ..حال ببینید از اول فصل چقدر چیدمانهای مهندسی در داوری صورت گرفته تا به اهدافش برسه..داورانی که هیچ سابقه ایی نداشتند سر از لیگ برتر در میارن و یا داورانی که ضعیف کار کردن و دوباره هفته بعد قضاوت بهشون داده …از طرفی دیگه داور هنوز سوت ابلاغ همون هفته را نزده ابلاغ هفته بعد براش میاد آخه این نمیگه شاید بد قضاوت کنه و باید چند هفته جریمه بشه که بهش ابلاغ هفته بعد را میده؟ بیشتر ذقت کنید ببینید داور هفته آخر بازی تاسیسات چقدر اشتباه در بازیهای گذشته داشته که بازی مهم هفته آخر را به اون میدن . یا داور دوم بازی مجید اکبری که هیچ سابقه سوت در لیگ برتر نداره به یکباره سوت بازی مهمی را به اون میده ..از این مثالها زیاده …

داور فوتسال پنجشنبه , ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰:۲۵

براستی خود رمضانی هم خسته نشد از بس برای گیتی سوت زد هر داور درجه سه ایی هم بود خودش از مسوول چیدمان میخواست بازی گیتی را را کنسل کنه و بازی دیگری را براش در نظر بگیره معلمه هردوتایی (غفاری و رمضانی) از هوش خوبی برخوردار نیستن و یا اینکه از اینکارشون هدف و نظر دیگه ایی داشته باشن …به امید روزی که این دستان نا پاک از داوری برن

حرف حف پنجشنبه , ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۹:۳۱

سلام تو همون بازی که داورش تست نزده سرداور بازی بود (بازی ارزن) داور و ناظر مال کرمان بودن جالب تر اینکه داور سوم اصلا تو لیست مسابقات کشوری نیست و جای قربانی اومده بود شیراز

آرمان قنبرزاده دوشنبه , ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

با سلام:ضمن تشکر از مسئولین سایت پایگاه خبری در درج مطالب فوق به اطلاع دوستان میرسونم اونی داوری که تو گزارشون ازش یاد کردن بنده بودم //من خودم احتیاج به معرفی ندارم و داوران فوتسال کشور بنده رو می شناسند. اینجانب در کلاس این فصل بدلیل مشکل مصدومیت در کلاس لیگ برتر این فصل شرکت نکرده و آقای مهدی صفایی از دیکر داوران استان در این کلاس حضور داشتند و بنده بعد از رفع مصدومیت قرار بود در کلاس لیگ دسته یک شرکت کنم که بدلیل مشکلات فدراسیون این کلاس برگزارنشد ..حال سوالم اینکه کدام از داورانی که در حال حاضر در لیگ دسته یکم قضاوت میکنند در تست آمادگی جسمانی شرکت کرده یا اصلا این کلاس و این آزمون برگزار شده که من و سایر داوران بتوینم در آون شرکت کنیم . واقعا متاسفام برای کسانی که بدلیل هیج دلیل و مدرکی الکی داران جو سازی می کنند.