کد خبر : 62900
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1395 - 18:07
-

تقی پور:نمی توان لیاقت شمسایی را زیر سئوال برد/هیچ پیشنهادی از باشگاه دبیری ندارم/حواشی مانع نتیجه گیری تیمم شد

تقی پور:نمی توان لیاقت شمسایی را زیر سئوال برد/هیچ پیشنهادی از باشگاه دبیری ندارم/حواشی مانع نتیجه گیری تیمم شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اسماعیل تقی پور، سرمربی پیشین تیم های مس سونگون و شهرداری تبریز از خود ، فوتسال تبریز و استعدادهای فوتسال ایران و … می گوید. در ادامه متن کامل این گفتگو از نظرتان می گذرد. * معرفی مختصری از شما داشته باشیم: اسماعیل تقی پور، متولد تبریز و محله

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اسماعیل تقی پور، سرمربی پیشین تیم های مس سونگون و شهرداری تبریز از خود ، فوتسال تبریز و استعدادهای فوتسال ایران و … می گوید. در ادامه متن کامل این گفتگو از نظرتان می گذرد.
* معرفی مختصری از شما داشته باشیم:
اسماعیل تقی پور، متولد تبریز و محله عباسی هستم، ۴۱ ساله و یک پسر ۱۱ ساله دارم که فوتبالیست است.من عضو تیم فوتسال بسیج بودم که زمانی ما را به ارومیه فرستاند تا زیر نظر آقای وزیرآبادی باشیم. در آن دوران در مسابقات جام رمضان شرکت کردیم و مقام آوردیم. از آن مقطع کار من در فوتسال استارت خورد.در سال ۷۶ به تبریز آمدیم و اولین بار در سالن علوم پزشکی، مسابقات جام رمضان گذاشته بودند که ما یک تیم درست کرده و در مسابقات شرکت کردیم. همین مسابقات نقطه شروعی شد برای من که به عنوان فوتسالیست در مسابقات مختلف حضور داشته باشیم .
* چرا فوتسال، فوتبال نه؟
شرایط به گونه ای بود که اطرافیان ما اکثرا فوتسالی بودند و ما هم ناخواسته وارد این فضا شدیم. خودم هم علاقه داشتم. اما به هر حال دوست های فوتبالی هم دارم.
*چگونه به تیم مس سونگون رفتید؟
من دو سال پیاپی سرمربی شهرداری بودم، اما شهرداری را انتقال دادند به مس سونگون که اتفاقا زمان خیلی زیادی هم از ما گرفت. ۱۰ روز به مسابقات مانده بود که ما کارمان را شروع کردیم.تنها توانستیم یک اردو در سرعین برگزار کنیم و بازی های تدارکاتی ما، در واقع همان بازی های اول فصل بودند.
*چطور شد که از این باشگاه رفتید؟
بالاخره طبیعی است، مربی یک روز می آید و یک روز هم می رود. صحبتی هم که ما داشتیم این بود تا سهمیه را حفظ کنیم و من هم با توجه به تجربه ای که از فصول قبل داشتم پپیش بینی رتبه ۴ و ۵ را می کردم.اما زحمات بچه ها و لطف الهی شامل ما شد و ما توانستیم در نیم فصل قهرمان شویم. همین موضوع باعث شد تا انتظارات از ما بیشتر شود و در نیم فصل دوم کمی حواشی پیرامون تیم ما ایجاد گردد. بی تجربگی من هم باعث شد تا نتوانم موارد را مدیریت کنم، از نظر بدنی هم به خاطر فشار های موجود کمی مشکل برایم ایجاد شد و در نهایت صلاحدید مدیریت اینگونه بود که من کنار بروم.
* سال گذشته هم که در فوتسال نبودید؟
سال پیش تا پای عقد قرارداد هم با یکی از تیم های شهرستانی رفتم اما صلاح ندیدم که مسئولیت را بر عهده بگیرم. شرایط فیزیکی هم اجازه نمی داد تا به صورت کامل فعالیت کنم، به همین خاطر یک سال را استراحت کردم. با این حال در نیم فصل هم پیشنهاد داشتم.
* این یک سال را چکار کردید؟
یکی دو تا کلاس دانش افزایی با سطح بالا را گذراندم. یک پایگاه بانک اطلاعاتی برای تمام بازیکنان هم ایجاد کردیم.
* برنامه تان برای سال ۹۵؟
سعی خواهم کرد تا در حوزه هایی که تلاش و توانایی ام بتواند باعث پیشرفت و موفقیت شود، فعالیت کنم.
* گفته می شود از باشگاه دبیری پیشنهاد داشتید؟
به هیچ عنوان پیشنهادی در کار نیست. اما اولویت اول ما برای کار تیم های استان است. تعصب داریم و در صورتی که کاری از دست ما برآید، می خواهیم دین خود را ادا کرده باشیم.
* بزرگترین آرزوی ورزشی تان؟
قهرمانی در مسابقات فوتسال کشور
*وضعیت فوتسال استان را چگونه می بینید؟
در حوزه استانی فکر می کنم که با توجه به پتانسیل موجود، باید خیلی بیشتر کار کنیم. در استان ما چه بازیکنان و چه مربی ها با یکدیگر تعامل ندارند. اگر این تعامل وجود داشته باشد من به جرات می توانم ادعا کنم که پتانسیل ما نسبت به کل کشور بیشتر است.در حوزه کشوری هم وضعیت کاملا هویداست، هنوز مشخص نیست که مسابقات ما دقیقا کی آغاز خواهد شد! لیگ ایران از نظر کیفیت جزو ۴ لیگ برتر دنیاست، اما ضعف های اینچنینی و مدیریت ضعیف ما را عقب می گذرد.
* در خصوص حواشی فوتسال کشور و حواشی قهرمانی تیم وحید شمسایی صحبت کنید:
هر سال این صحبت ها می شود. آقای شمسایی هم در حال حاضر اسطوره فوتسال کشور ماست و اصلا نمی توان لیاقت ایشان را زیر سوال بود. در سال های گذشته هم دیده بودیم که در دقایق آخر سرنوشت قهرمانی عوض می شود.
* وضعیت استعداد یابی استان چگونه است؟
قبلا زیاد نمی شد از استعداد های موجود استفاده کرد و اختلاف نظر های زیادی بود. اما در حال حاضر وضعیت بدین گونه است که کل کشور منطقه بندی شده و ما در شمالغرب کشور منطقه یک هستیم، در حال حاضر هم مسئولیت این منطقه با من است.
به شهر های مختلف سر می زنیم و بازیکنان و استعدادهایی که چشممان را می گیرند، جمع کرده و چکیده آن ها را با نظارت سرمربی تیم ملی به تهران معرفی خواهیم کرد. این بازیکنانی که معرفی می شوند، تبدیل به بازیکن ملی می شوند و من فکر می کنم از این طرح پاسخ خیلی خوبی خواهیم داشت.
*با ارزیابی هایی که داشتید به نظرتان در آینده باز هم بازیکنانی مثل وحید شمسایی خواهیم دید؟
نمی شود گفت مثل شمسایی، اما در شهرستانهایی که ما گشته ایم، واقعا استعداد های فوق العاده ای وجود دارند که می شود با حمایت های نه چندان زیاد، به تیم های ملی معرفی کرد. نمونه اش هم سعید مومنی که من برای اولین بار او را به لیگ آوردم و در حال حاضر یکی از بازیکنان تیم ملی است.
منبع:تبریزمن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

م -ن یکشنبه , ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

با سلام.جناب آقای تقی پور بهترین مربی ها در کنار ورزشگاه هستند ولی شما به لطف آقای سهرابی وامسال شما ها در کنار تیم هستید واقعا” درخود آن استعداد را می بینیدهر وقت در مسابقه شرکت می کنید بهترین بازیکن های استان را جمع میکنیدومقام میآورید ولی یک عده از مربیان هستند که واقعا خوب اند هم از اخلاق ومربیگیری وبا بازیکنان متوسط وجوان در کشوراول میشوندولی هیچ حرفی از خود نمی گویند. مثلا آقای نژادآذر استاد دانشگاه ،بانظم استادمعلم
…….

نام ... یکشنبه , ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

بابا خجالت هم خوب چیزیه .
همه میدونن سعید مومنی کشف حسین قضائی و جعفر حسین زاده بوده