کد خبر : 63181
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1395 - 1:09
-

صعود ۶ تیم به جام‌جهانی ۲۰۱۶

صعود ۶ تیم به جام‌جهانی ۲۰۱۶
جمهوری آذربایجان برای نخستین بار و قزاقستان برای دومین بار توانستند به جام‌جهانی صعود کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم‌های ملی فوتسال روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، اوکراین، اسپانیا وپرتغال توانستند جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را کسب کنند. دقایقی پیش و بعد از برگزاری دور برگشت مرحله پلی‌آف صعود به جام‌جهانی در منطقه اروپا، ۶ تیم جواز صعود به جام‌جهانی را کسب کردند. بدین ترتیب تا پایان امشب حضور ۱۵ تیم در کلمبیا مسحل شده‌است. تنها تیم باقی مانده از اروپا نیز فردا شب بعد از دیدار ایتالیا و مجارستان انتخاب خواهد شد.

* روسیه ۲ (۶) – بلاروس ۲ (۳):

سالن ورزشی شهر تیومن روسیه، میزبان دیدار برگشت تیم‌های ملی روسیه و بلاروس بود. روسیه که در دیدار رفت ۴ بر ۱ بلاروس را شکست داده بود با ۱۳ بازیکن و خیالی راحت به مصاف حریف خود رفت. هرچند این دیدار با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید ولی روسیه توانست در مجموع ۶ بر ۳ بلاروس را حدف کند. آرتم آنتوشکین و ادر لیما گل‌زنان روسیه در این دیدار بودند. گل‌های بلاروس نیز توسط الکساندر اولشفسکی و اولگ گوربنکو به ثمر رسید.

این ششمین صعود تیم ملی روسیه به جام‌جهانی است.

* قزاقستان ۷ (۸) – لهستان صفر (یک):

تیم‌های ملی قزاقستان و لهستان دیدار برگشت خود را در سالن بالون شولاک آلماتی، قزاقستان برگزار کردند. در این دیدار قزاق‌ها کوبنده ضاهر شدند و از دقیقه ۱ شروع به گل‌زنی کردند و توانستند میهمان خود را ۷ بر صفر شکست دهند. داگلاس جونیور (۲ گل)، ژامانکلوف (۲ گل)، هیگوئیتا، لئو و آرنولد کنائوب گل‌زنان قزاقستان در این دیدار بودند. تیم ملی قزاقستان با برتری ۸ بر یک در مجموع دو بازی برای دومین بار به جام‌جهانی صعود کرد.

* جمهوری آذربایجان ۴ (۹) – هلند ۴ (۵):

دیدار برگشت تیم‌های ملی جمهوری آذربایجان و هلند در سالن ورزشی باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد. جمهوری آذربایجان که دیدار رفت را با برتری قاطع ۵ بر یک پشت‌سر گذاشته بود، برای این دیدار دغدغه خاصی نداشت. بازی پینگ‌پنگی دو تیم با نتیجه تساوی ۴ بر ۴ به پایان رسید تا جمهوری آذربایجان برای نخستین بار طمع صعود به جام‌جهانی را بچشد. ادواردو، آمادئو، رافائل و رضوان فرزالیف گل‌زنان جمهوری آذربایجان در این دیدار بودند. گل‌های هلند نیز توسط توفیک سیار، کریم موسوئا، متس ولسبو و محمد عطایبی به ثمر رسید.

* اوکراین ۵ (۱۱) – اسلواکی یک (یک):

بازی برگشت دو تیم اوکراین و اسلواکی در ورزشگاه شهر اودسا، اوکراین برگزار شد. اوکراین که با پیروزی ۶ بر صفر در دیدار نخست صعود خود به جام‌جهانی را مسجل کرده بود، در این دیدار نیز ۵ بر یک به برتری رسید تا با پیروزی ۱۱ بر یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت با اقتدار به جام‌جهانی ۲۰۱۶ صعود کند. پترو شترما (۲ گل)، یوگن ایوانیاک، سرهیک ژروا (نقطه ۲) و ایهور بورسوک گل‌زنان اوکراین بودند. تک گل اسلواکی نیز توسط مارتین دوشا به ثمر رسید. این پنجمین حضور اوکراین در جام‌جهانی می‌باشد.

* اسپانیا ۵ (۵) – اسلوونی یک (۲):

اسپانیا در دیدار برگشت در سالن خاویر امبرودا اورتیز شهر ملیلیه، میزبان اسلوونی بود. اسپانیا در حالی پای به این میدان گذاشته بود که دیدار رفت را یک بر صفر واگذار کرد بود و با تمام قوا برای جبران نتیجه به مصاف حریف آمده بود. این دیدار بر خلاف انتظار دیدار ساده‌ای برای نایب قهرمان جهان نبود. اسپانیا در حالی این دیدار را ۵ بر یک به سود خود به پایان برد که تا پایان نیمه اول یک بر یک مساوی بود و از دقیقه ۳۴ به بعد تازه موتور این تیم روشن شد.

گل‌های اسپانیا را در این دیدار رائول کامپوس (۲ گل)، اورتیز، میگولین و آیکاردو (پنالتی ۲) به ثمر رساندند. تک گل اسلوونی نیز توسط آنژه شیروک به ثمر رسید. این هشتمین صعود اسپانیا به جام‌جهانی فوتسال است.

* پرتغال ۲ (۴) – صربستان یک (۲):

پرتغال در سالن ورزشی شهر اودیولاس توانست با نتیجه مشابه دیدار رفت، صربستان را شکست دهد. این دیدار در حالی ۲ بر یک به سود یاران ریکاردینیو به پایان رسید که تا دقیقه ۳۰ یک بر یک دنبال می‌شد. کاردینال و تیاگو بریتو گل‌زنان پرتغال در این دیدار حساس بودد. تک گل صربستان نیز توسط دارکو ریستیچ به ثمر رسید. با این نتیجه پرتغال توانست در مجموع دو بازی، ۴ بر ۲ به پیروزی برسد و برای پنجمین بار به جام‌جهانی صعود کرد.

بدین ترتیب تاکنون صعود ۱۵ تیم به جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا مسحل شده است. جزایر سلیمان از اقیانوسیه، ایران، ازبکستان، ویتنام، تایلند و استرالیا از آسیا، برزیل، آرژانتین و پاراگوئه از آمریکای جنوبی و اسپانیا، پرتغال، جمهوری آذربایجان، روسیه، اوکراین و قزاقستان از اروپا تیم‌هایی هستند که تاکنون به جام‌جهانی صعود کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.