کد خبر : 64237
تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1395 - 17:51
-

عدم اعزام داوران برای قضاوت در دو دیدار لیگ دسته دوم!/ داور فوتبال بازی فوتسال را قضاوت کرد

عدم اعزام داوران برای قضاوت در دو دیدار لیگ دسته دوم!/ داور فوتبال بازی فوتسال را قضاوت کرد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در شرایطی که این روزها مسابقات لیگ برتر فوتسال تعطیل است و داوران زیادی برای قضاوت در لیگ دسته دوم حضور دارند تصمیمات عجیب کمیته داوران نه تنها سلامت رقابت ها را زیر سوال می برد بلکه در صلاحیت مسئولان آن هم تردید بوجود می آورد. هفته چهارم لیگ

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در شرایطی که این روزها مسابقات لیگ برتر فوتسال تعطیل است و داوران زیادی برای قضاوت در لیگ دسته دوم حضور دارند تصمیمات عجیب کمیته داوران نه تنها سلامت رقابت ها را زیر سوال می برد بلکه در صلاحیت مسئولان آن هم تردید بوجود می آورد.

هفته چهارم لیگ دسته دوم فوتسال ایران روز چهارشنبه برگزار گردید. مهم ترین و شاید عجیب ترین حواشی این هفته، عدم اعزام داوران برای قضاوت در دو دیدار بود. باید دید کمیته داوران و در راس آن مسئولان چیدمان داوری چگونه پاسخگوی این اتفاقات خواهند بود!؟

قرار بود دیدار تیم های میلان ساری و پیمان شاهرود را داوران مشهدی قضاوت کنند اما عدم حضور آنها در شهر برگزاری مسابقه سبب شد تا از داوران ساروی برای قضاوت در دیدار فوق استفاده شود. مسئله ای که مشابه آن را در هیچ کشوری نمی توان یافت!

اما این مورد تنها شاهکار کمیته داوران نبود چرا که در دیدار پرسپولیس سقز و بهراد اردبیل نیز چنین اتفاقی رخ داد و داورانی برای قضاوت این مسابقه اعزام نشدند و جالب اینجاست از داوران فوتبال سقز برای قضاوت فوتسال استفاده شد!

جابری: این اتفاقات زیبنده فوتسال ایران نیست/ نخواهیم گذاشت چنین مسائلی تکرار شود

برای جویا شدن از علت این اتفاق با آرش جابری دبیر سازمان لیگ فوتسال تماس گرفتیم و مرد زحمتکش کمیته فوتسال نیز نسبت به این اتفاقات ابراز تاسف کرد.آرش جابری در خصوص علت عدم اعزام داوران برای قضاوت در دو دیدار ساری و سقز گفت: اعزام و انتخاب داوران برعهده سازمان لیگ نیست. ابتدا باید بگویم چنین اتفاقاتی اصلا زیبنده فوتسال ایران نیست. نمی دانم چرا داوران برای قضاوت به این دو شهر اعزام نشدند البته این مسئله نمی تواند خارج از دو حالت باشد. یا کمیته داوران استان هایی که داوران آن استان انتخاب شده اند، ابلاغ را به داوران خود اطلاع نداده اند و یا ابلاغیه ای از سوی کمیته داوران کشور به کمیته داوران استان ها ارسال نشده است که داوران آن استان به شهرهای ساری و سقز اعزام شوند.

وی ادامه داد: پس از مطلع شدن از این مسائل، بنده به ناظران مسابقه دو مورد را اعلام کردم. یا این دو مسابقه ۲۴ ساعت به تعویق بیفتند تا داوران برای قضاوت به شهرها اعزام گردند و یا اینکه در صورت موافقت سرپرستان تیم ها، از همان شهر محل برگزاری دو مسابقه داورانی انتخاب شوند.

جابری اظهار داشت: از شهر ساری داوران لیگ برتری حضور دارند و بنده پس از تماس با رئیس کمیته داوران استان مازندران از آنها خواستم تا از بهترین داوران خود جهت قضاوت استفاده کنند که خوشبختانه همین اتفاق افتاد. نماینده فدراسیون آقای عرب براقی نیز برای برگزاری این دیدار تلاش زیادی کردند و بارها بصورت تلفنی برای برگزاری مسابقه صحبت کردیم. اما در شهر سقز داوران فوتسال در سطح کشور حضور ندارند که این مسئله باعث نگرانی ما شد. به همین علت بنده با آقای غفاری مسئول چیدمان داوران فوتسال تماس گرفتم و ایشان اعلام کردند بازی ۲۴ ساعت تعویق بیفتد تا داورانی از استان همدان برای قضاوت فرستاده شوند. ساعت ۴:۱۵ دقیقه نماینده فدراسیون آقای وفادار که در سقز حضور داشتند، تماس گرفتند و اعلام کردند سرپرستان دو تیم سقز و اردبیل توافق کردند تا داوران سقزی این دیدار را قضاوت کنند و به ناچار داوران فوتبال این شهر مسئولیت قضاوت را برعهده گرفتند. طی صحبتی که با داور این دیدار داشتم به ایشان گفتم که آیا تاکنون در فوتسال قضاوت در چنین سطحی را تجربه کرده است یا نه که داور مسابقه اعلام کرد در شهر سقز از داوران هم در فوتبال و هم در فوتسال استفاده می شود.

دبیر سازمان لیگ فوتسال ادامه داد: خوشبختانه مشکل خاصی در این دو دیدار بوجود نیامد و هفته چهارم رقابت ها بدون لغو و یا تعویق مسابقه ای به اتمام رسید. البته بنده هم در بازی معدن کان پژوهان کاشان و نفت امیدیه که بعنوان نماینده فدراسیون حضور داشتم، به دلیل عدم حضور داور چهارم، وظایف داور سوم رو انجام دادم و داور سوم وظایف داور چهارم را انجام داد! حتما این اتفاقات را بررسی می کنیم تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم. هرچند باید اذعان کرد که کار کمیته داوران بسیار سخت است و نباید زحمات این عزیزان را فراموش کنیم. بعنوان مثال در هفته آینده بیش از ۱۶۰ داور برای قضاوت در مسابقات پلی آف لیگ یگ، مسابقات لیگ دو، لیگ برتر امید ها و مسابقات زیرگروه کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت و این مسئله نشان می دهد کار کمیته داوران نیز بسیار سنگین است. امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم تا مسابقات بدون هیچ حساسیتی به پایان برسد.

ادامه چیدمان تعجب برانگیز داوری

پس از صحبت های دبیر کمیته فوتسال و اتفاقاتی که در هفته چهارم لیگ دسته دوم رخ داد، بیش از گذشته به چیدمان تعجب برانگیز کمیته داوران پی می بریم. استفاده از داوران فوتبال برای قضاوت در لیگ دسته دو فوتسال موردی است که اگر خبر آن به کشورهای دیگر درز پیدا کند، مطمئنا سوژه آن کشورها خواهد شد چرا که از این دست اتفاقات در هیچ یک از کشورهای دنیا رخ نخواهد داد.به راستی مسئولان کمیته داوران چگونه پاسخگوی این اتفاقات خواهند بود؟! آیا با کمی دقت و تامل نمی توان از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد؟!

نحوه چیدمان ها نیز بگونه ای است که صدای بسیاری از داوران را درآورده اما نه تنها به این اعتراضات رسیدگی نمی شود بلکه نحوه چینش و سپردن قضاوت بازی ها به داوران، اهالی فوتسال را بیش از پیش متعجب می کند. شایعات زیادی پیرامون چیدمان داوران به گوش می رسد که بررسی آن در این گزارش نمی گنجد اما بهتر است مسئولان چینش داوری هرچه سریعتر نسبت به برطرف کردن حساسیت های موجود و شایعات مختلف اقدام نمایند تا لطمه ای به فوتسال کشورمان وارد نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.