کد خبر : 65938
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1395 - 11:18
-

بررسی مسیر صعود ایران تا نیمه نهایی+ نمودار

بررسی مسیر صعود ایران تا نیمه نهایی+ نمودار
به نظر می رسد مسیری برای تکرار حضورایران در میان چهارتیم برتردنیا ایجاد شده. مسیری که از صعود ایران به مرحله حذفی به عنوان تیم دوم گروه f می گذرد. شاگردان ناظم الشریعه حالا این فرصت را دارند که رتبه گذشته و تاریخی ایران برای حضور در نیمه نهایی جام جهانی را تکرار کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،تیم ملی فوتسال ایران برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۱۶ مسیر بسیار مشکلی پیش رو دارد. گروه بندی مسابقات جام جهانی فوتسال روز جمعه برگزار شد و تیم های مختلف هم گروه هایشان را شناختند. تیم ملی ایران هم ازهم گروهی با اسپانیا ،مراکش و آذربایجان باخبر شد گروهی که سخت است و البته مسیر صعودی
تیم ملی ایران با قهرمان و نایب قهرمان چند دوره جام جهانی هم گروه شده و همین مساله صعودش را مشکل می کند همین طور که مراکش هم همگروهی ساده ای برای ایران نیست . اما مشکل تیم ملی ایران در این مسابقات لزوما به صعود از این گروه منتهی نمی شود و به دلیل شرایط خاص جام جهانی تیم ملی با احتمال بالای نود درصد به مرحله بعد صعود خواهدکرد.

براساس قوانین این دوره از مسابقات از هر گروه دوتیم به صورت قطعی به مرحله بعد صعود خواهند کرد و ۴ تیم از ۶ تیم سوم هم به مرحله بعد می رسند. براساس آیین نامه برگزاری مسابقات تیم های سوم گروه ها در یک جدول جداگانه قرارخواهند گرفت و براساس امتیاز، گل زده ، گل خورده و قرعه کشی ۴تیم شان به مرحله بعد خواهند رسید و به نظرمی رسد که تیم های سوم نهایتا با یک پیروزی و تفاضل گل خوب در مسابقات دیگر به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

مشکل تیم ملی ایران برای کسب رتبه در این مسابقات از جایی شروع می شود که مدل های صعودش را بررسی کنیم .
photo_2016-05-21_11-17-03

صعود به عنوان تیم اول
معمولا بهترین حالت برای تیم ها این است که به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کنند.اما به دلیل گروه بندی عجیب و غریب این مسابقات تیم اول کار ساده ای ندارد. ایران اگر به عنوان تیم اول صعود کند با تیم دوم گروه آرژانتین برخورد خواهد کرد که احتمالا کاستاریکاست. در مرحله یک چهارم نهایی هم احتمالا با روسیه مواجه خواهد شد و در نیمه نهایی با برزیل .یعنی اگر تیم ملی ایران زورش به روسیه برسد که کار سختی هم هست، به برزیل خواهد رسید و در نیمه نهایی تقریبا مسیرش مسدود است. احتمالا ایران در این مدل می تواند به رتبه چهارم جهان که یک باردیگر هم رسیده بودبرسد. البته فراموش نشود که ما برای اول شدن در گروه باید اسپانیا را شکست دهیم که خود از کارهای غیرممکن به نظر می رسد.

صعود به عنوان تیم دوم
ایران اگر به عنوان تیم دوم به مرحله بعدصعود کند با تیم دوم گروه B مسابقه خواهد داد. این مسیر به نظر راحت می رسد چون احتمالا تیم ملی ایران با کوبا یا مصر روبه رو می شود و یا حتی تایلند که شکست دادن شان کار مشکلی نیست.

اما تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی باید با میزبان مسابقات کلمبیا رو به رو شود. هرچند دیدار مقابل کلمبیا از دیدار با روسیه ساده تراست اما کلمبیای میزبان روی سالن و تماشاگرانش برای صعود بسیارساده به نیمه نهایی حساب کرده است. ایران به نظر می رسد در این مرحله حذف شود اما اگر با معجزه از دست میزبان رها شود در نیمه نهایی به آرژانتین یا ایتالیا خواهد رسید.

دیداری که از برزیل حتما ساده تر خواهد بود.البته یک حالتی وجود دارد و آن این است که کلمبیا بازی مقابل خود به پرتغال را ببازد و تیم ملی کلمبیا به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد برسد. دران حالت صعود ایران به عنوان تیم دوم که بسیاردر دسترس هم هست تیم ملی را به راحتی به نیمه نهایی می رساند.

صعود به عنوان تیم سوم
ایران اگر به عنوان تیم سوم به مرحله بعد صعود کند به احتمال قریب به یقیین مرحله یک چهارم نهایی را نخواهد دید . شاگردان ناظم الشریعه در صورت سوم شدن در گروه باید با برزیل رقابت کنند و همین ماجرا صورت مساله صعود را پاک می کند. اگر به هردلیلی ایران از برزیل عبور کند. یک چهارم نهایی مقابل تیم پرتغال قرار می گیرد و در نیمه نهایی باید بااسپانیا بازی کند.

صعود به نیمه نهایی ممکن است؟

هرچند پیش بینی و گمانه زنی ازامروز برای مسابقاتی که شهریور ماه برگزار می شود کار درستی نباشد اما به نظر می رسد مسیری برای تکرار حضورایران در میان چهارتیم برتردنیا ایجاد شده.

مسیری که از صعود ایران به مرحله حذفی به عنوان تیم دوم گروه f می گذرد. شاگردان ناظم الشریعه حالا این فرصت را دارند که رتبه گذشته و تاریخی ایران برای حضور در نیمه نهایی جام جهانی را تکرار کنند.

گروه بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ به شرح زیر است

گروه A : کلمبیا، پرتغال، ازبکستان و کانادا

گروه B : تایلند، روسیه، کوبا و مصر

گروه C : پاراگوئه، ایتالیا، ویتنام و گواتمالا

گروه D : اوکراین، برزیل، موزامبیک و استرالیا

گروه E : آرژانتین، قزاقستان، جزایر سلیمان و کاستاریکا

گروه F : اسپانیا، ایران، مراکش و آذربایجان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا جعفری شنبه , ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

((((اما اگر با معجزه از دست میزبان رها شود در نیمه نهایی به آرژانتین یا ایتالیا خواهد رسید)))). معجزه چرا ؟؟؟ میزبان باشه . اگه بازی خودشونو بکنن که کلمبیا عددی نیست . اینجور که میفرمایید که معجزه میخوات پس تیمهای دیگه هم حتی ارژآنتین باید معجزه کنند جلوکلمبیا . پسکلمبیا اوله . مگه جلوهمین برزیل وحشناک توخوده برزسل علی نبودنند بچها .

ناشناس شنبه , ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

بچه ها اگه خودشون باشن تیم اول میرن بالا روسیه رم میبرن بازی با برزیلم ۵۰ به۵۰ ست. نویسنده ایرانو در حد تایلند فرض کرده. همش از معجزه حرف میزنه

امیر شنبه , ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

کلمبیا رو مگه توبرزیل نبردیم بعدشم کلمبیا تو امریکای جنوبی ضعیف بود ،برا چی معجزه مگه شما فوتسال دنبال نمیکنید کلمبیا کجا ایران کجا ،تعجب میکنم نوشتین معجزه