کد خبر : 67283
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1395 - 13:25
-

رکسانا کمال سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایالات متحده شد

رکسانا کمال سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایالات متحده شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فرزین کمال دختر عبدالمنعم کمال پیشکسوت سابق تیم ملی والیبال ایران که سال‌هاست در آمریکا زندگی می‌کند هدایت تیم ملی فوتسال بانوان این کشور را برعهده گرفت تا تیمش را برای رقابت‌های قهرمانی اقیانوس آرام در ژوئن ۲۰۱۶ آماده کند. متن بالا خبری بود که ساعتی پیش با ذوق‌زدگی بسیار

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، فرزین کمال دختر عبدالمنعم کمال پیشکسوت سابق تیم ملی والیبال ایران که سال‌هاست در آمریکا زندگی می‌کند هدایت تیم ملی فوتسال بانوان این کشور را برعهده گرفت تا تیمش را برای رقابت‌های قهرمانی اقیانوس آرام در ژوئن ۲۰۱۶ آماده کند.

متن بالا خبری بود که ساعتی پیش با ذوق‌زدگی بسیار در محافل خبری ایرانی، بخصوص وب‌سابت‌های ورزشی بازنشر شد. اما هیچ‌کس به دنبال اصل خبر نرفت. در واقع فرزین کمال پسر عبدالمنعم کمال است. و آنکسی که سرمربی‌گری تیم ملی فوتسال آمریکا به او محول شده‌است رکسانا کمال معروف به روکسی کمال است. رکسانا دختر فرزین کمال، مدتی پیش نیز در تیم ملی فوتسال دانش‌آموزی دختر ایالات متحده بازی کرده بود.

اینکه او خود را یک ایرانی بداند یا آمریکایی معلوم نیست و باید از خود وی سوال کرد. ولی آنچیزی که مشخص است وی از پدر و مادری ایرانی و در ایالات متحده آمریکا متولد شده‌است. وی به همراه جن شورت باید تیم ملی فوتسال بانوان آمریکا را برای رقابت‌های قهرمانی اقیانوس آرام در ژوئن ۲۰۱۶ آماده کنند.

Roxana Kalmal

در ادامه خبر به وبسایت معتبر DAILY JOURNAL و مصاحبه آن وبسایت با فرزین کمال اشاره شده است. اما بهتر است بدانید وب‌گاه The San Mateo Daily Journal که یک وب‌گاه محلی است، این مصاحبه را با رکسانا انجام داده است. در ادامه به گزیده‌ای از متن مصاحبه توجه کنید.

روکسی کمال در مصاحبه با این سایت گفت:«فوتسال بانوان برخلاف نسخه آمریکایی‌اش از پنج بازیکن داخل زمین تشکیل می‌شود که در زمینی با ابعاد زمین بسکتبال مسابقه انجام می‌شود. نمایشی از خلاقیت و استعدادهای فردی که توپ را روی زمین حرکت داده و بسیاری از نوابغ دنیای فوتبال در آن تبحر خاصی دارند».

این مربی ادامه داد:«در این نوع فوتبال شما نیاز دارید که از هنر پاهای خود در فضاهای تنگ نهایت بهره را ببرید و در لحظاتی سخت و دشوار با سرعت توپ را به چرخش درآورده و موقعیت گل خلق کنید. من از سال‌ها قبل با رئیس فدراسیون فوتبال آلکس پارا آشنا بودم و بعد از نشستی که با او داشتم پیشنهاد هدایت این تیم به من داده شد تا در کمترین زمان ممکن تیم خوبی برای مسابقات پیش‌رو در سن خوزه آماده کنم. البته این تیم سابقه حضور در مسابقات اقیانوس آرام ۲۰۱۴ در استرالیا و همچنین تورنمنت اسپانیا را داشت و این به من کمک کرد تا تیم بهتری بسازم».

فرزین کمال که در خانواده‌ای ورزش دوست رشد کرده تصریح کرد:«من برنامه‌های زیادی برای فوتسال بانوان دارم و هدفم این است زیرساخت‌های لازم برای شکوفایی بانوان فوتسالیت را فراهم کنم. من مدافع حقوق این بانوان هستم و نقطه عطف کار من روی خواهد بود که بتوانم تماشاگران زیادی را برای حمایت از این تیم به ورزشگاه بکشانم».

سرمربی تیم ملی بانوان آمریکا از نداشتن اسپانسرهای مالی گله کرد و گفت:« با وجود تمام مشکلاتی که در این مدت داشتم همیشه حامی فوتسال بانوان خواهم ماند چون پروژه پیش روی ما چالش جالب توجهی است که از آن دست نمی‌کشم».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.