کد خبر : 67474
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1395 - 14:40
-

آبی اناری‌های کاتالان

آبی اناری‌های کاتالان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسابقات بین‌الملی بین قاره‌ای باشگاهی جهان از ۲۴ جون (۴ تیر) آغاز می‌شود. پایگاه خبری فوتسال ایران سعی دارد با توجه به شرکت تیم فوتسال تاسیسات دریایی در این مسابقات و وجود حساسیت برای علاقه‌مندان به فوتسال، باشگاه‌های حاضر در این تورنمنت را به صورت اجمالی معرفی کند. در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسابقات بین‌الملی بین قاره‌ای باشگاهی جهان از ۲۴ جون (۴ تیر) آغاز می‌شود. پایگاه خبری فوتسال ایران سعی دارد با توجه به شرکت تیم فوتسال تاسیسات دریایی در این مسابقات و وجود حساسیت برای علاقه‌مندان به فوتسال، باشگاه‌های حاضر در این تورنمنت را به صورت اجمالی معرفی کند. در اولین قسمت به سراغ باشگاه اول منطقه کاتالان اسپانیا، بارسلونا می‌رویم.

Barcelona logo

تیم فوتسال بارسلونا اسپانیا بصورت رسمی در سپتامبر سال ۱۹۷۸ توسط رئیس وقت باشگاه بارسلونا، جوزپ لوئیز نونیز، به عنوان زیر مجموعه‌ای از باشگاه بزرگ و پرطرفدار بارسلونا تاسیس شد و در مسابقات محلی منطقه کاتالونیا شرکت کرد. هرچند از سال ۱۹۷۶ بارسلونا در برخی از مسابقات دوستانه و تورنمنت‌ها با حضور بازیکنان تیم فوتبال خود و به صورت غیر رسمی شرکت می‌کرد. تیم اولیه بارسلون بعد از کسب دو قهرمانی در مسابقات کاتالوننا در سال ۱۹۸۲ منحل شد.

در سال ۱۹۸۶ مدیران بارسلونا دوباره این تیم را راه اندازی کردند. از همان سال تیم فوتسال بارسلونا وارد رقابت‌های ملی فوتسال اسپانیا شد. تیم فوتسال بارسلونا در فصل ۸۸-۱۹۸۷ به فینال رقابت‌ها صعود کرد و در فصل ۸۹-۱۹۸۸ موفق به کسب مقام قهرمانی کوپا اسپانیا (FEFS) شد. بارسلونا با این قهرمانی به رقابت‌های جام قهرمانان اروپا (منحل شده) صعود کرد و در فینال با غلبه بر تیم فوتسال رم به مقام قهرمانی دست یافت.

Barcelona 2014 (2)

از فصل ۹۰-۱۹۸۹ رقابت‌های باشگاهی اسپانیا با نام لیگ ملی فوتسال (LNFS) برگزار شد. در همان سال بارسلونا به عنوان یکی از ۴۸ باشگاه تشکیل دهنده لیگ در مسابقات شرکت کرد. همان سال نخست بارسلونا به مرحله دوم راه یافت ولی از صعود به دور پلی‌آف باز ماند. بارسلونا از فصل ۹۵-۱۹۹۴ با کاهش بودجه تیم فوتسال مواجهه شد و مجبور به استفاده از بازیکنان نه چندان مطرح شد. همین کاهش بودجه باعث شد تا در فصل ۹۸-۱۹۹۷ به سطح دوم سقوط کند. کاتالان‌ها بعد از دو فصل حضور در سطح دو در فصل ۰۱-۲۰۰۰ به لیگ برتر بازگشتند. اما نتایج ضعیف آنها ادامه یافت تا سرانجام در فصل ۰۳-۲۰۰۲ برای دومین بار به سطح دو سقوط کردند. این سقوط اما ۳ سال به طول انجامید. تا این تیم با مربی‌گری مارک کارمونا در پایان فصل ۰۵-۲۰۰۴ با شکست لاس‌پالماس در پلی‌آف به سطح اول لیگ ملی فوتسال اسپانیا بازگشت. بازگشتی که تاکنون ادامه داشته است.

با بازگشت بارسلونا به سطح نخست فوتسال اسپانیا، خوان لاپورتا مدیرعامل وقت باشگاه بارسلونا، بودجه فوتسال را افزایش داد و با حفظ مارک کارمونا، شروع به جذب بازیکنان بزرگ و بین‌المللی کرد، بازیکنانی همچون خاوی رودریگز، ستاره باشگاه پلایا د کاستلیون. هرچند بازسلونا در اولین سال، لیگ را در مکان یازدهم به پایان برد، اما از فصل ۰۸-۲۰۰۷ تاکنون، ۱۱ سال متوالی است که با قرار گرفتن در میان ۸ تیم پایانی، به مرجله پلی‌آف صعود می‌کند.

فینال جام باشگاه‌های اروپا ۲۰۱۵

فینال جام باشگاه‌های اروپا ۲۰۱۵

بارسلونا برای نخستین بار در فصل ۱۱-۲۰۱۰ موفق به قهرمانی در لالیگا شد و توانست این عنوان را برای سه فصل متوالی حفظ کند (۱۲-۲۰۱۱ و ۱۳-۲۰۱۲). بارسلونا در اولین حضور اروپایی خود در فصل ۱۲-۲۰۱۱ توانست با شکست دینامو مسکو در فینال، به مقام قهرمانی دست پیدا کند. فصل بعد اما با شکست مقابل خیرات آلماتی و پیروزی مقابل ایبریا استار گرجستان در جایگاه سوم ایستاد. سومین حضور بارسا در اروپا با دومین قهرمانی این تیم همراه بود. قهرمانی که با شکست دوباره دینامو مسکو بدست آمد. بارسلونا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا شرکت کرد. اما در فینال ۳ بر ۲ مقابل خیرات آلماتی شکست خورد و در مکان دوم قرار گرفت.

بارسلونا در فصل گذشته پس از قرار گرفتن در مکان دوم جدول رده‌بندی به مرحله پلی‌آف صعود کرد. آبی‌ اناری‌ها در این مرحله با پشت‌سر گذاشتن تیم‌های سانتا کلما و مگنا با فینال راه پیدا کرد. بارسلونا در فینال با کسب یک برد و تحمل سه شکست، قهرمانی را به اینترموویستار واگذار کرد.

تیم فوتسال بارسلونا بعد از افزایش بودجه همچون دیگر تیم‌های باشگاه بارسلونا دارای اسپانسرهای مشخصی شد. این اسپانسرها بر اساس قرارداد گاهی اسم خود را به عنوان پسوند یا پیش‌وند در کنار نام بارسلون درج کردند. سنسیت (Senseit) در فصل ۲۰۰۷، موبیکت (Mobicat) در فصل ۲۰۰۸، آلوسپورت (Alusport) از فصل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ و لاسا (Lassa) از فصل ۲۰۱۴ تا کنون.

 

مشخصات فوری:

نام کامل: باشگاه فوتسال بارسلونا اسپانیا

اسم کوتاه: بارسا

تاسیس: سپامبر ۱۹۷۸

سالن: پالائو بلوگرانا با ظرفیت ۷۵۸۵ نفر

رئیس باشگاه: جوزپ ماریا بارتومئو

فینال جام باشگاه‌های اروپا ۲۰۱۵

قهرمانی‌های کسب شده:

* ملی:

** لالیگا (۳ قهرمانی): ۱۱-۲۰۱۰, ۱۲-۲۰۱۱, ۱۳-۲۰۱۲

** کوپا دل‌ری (۴ قهرمانی): ۱۱-۲۰۱۰, ۱۲-۲۰۱۱, ۱۳-۲۰۱۲, ۱۴-۲۰۱۳

** سوپرکاپ (۱ قهرمانی): ۲۰۱۳

** کوپا د اسپانیا (ال‌ان‌اف‌اس) (۴ قهرمانی): ۲۰۱۱, ۲۰۱۲, ۲۰۱۳

** کوپا د اسپانیا (اف‌ای‌اف‌اس) (۱ قهرمانی): ۸۹-۱۹۸۸

* اروپایی:

** جام قهرمانان جام اروپا (۱ قهرمانی): ۹۰-۱۹۸۹

** جام باشگاه‌های اروپا (۲ قهرمانی): ۱۲-۲۰۱۱, ۱۴-۲۰۱۳


Barcelona 1

لیست باشگاه بارسلونا:

سرمربی: مارک کارمونا مارتورل

دروازه‌بان:

* کریستین دومینگوئز باریوس (کریستین) / اسپانیا

* فرانسیسکو سدانو آنتولین (پاکو سدانو) / اسپانیا

غقب‌گیر:

* خسوس نازارت آیکاردو کولانتس (آیکاردو) / اسپانیا

* مارک تولرا گارسیا (مارک تولرا) / اسپانیا

* گابریل دا سیلوا دیاس (گابریل) / برزیل

فلنگ:

* دیگو هنریکو زوفو (دیگو) / برزیل

* آنخل ولاسکو ماروقان (لین) / اسپانیا

* سرخیو لوزانو مارتینز (سرخیو لوزانو) / اسپانیا

* دیونه الکس ورونزه (باتریا) / برزیل

* سعد اسیس / ایتالیا

* فران پلانا الترا (فران پلانا) / اسپانیا

راس:

* وایلد گومز دا سیلوا (وایلد) / برزیل

* کارلوس واگنر گولارته فیلهو (فرائو) / برزیل

* استبان سیجودو گوئررو (استبان) / اسپانیا

 

برنامه بازی‌ها:

* تاسیسات دریایی ایران – بارسلونا اسپانیا / ۲۴ جون (۴ تیر) / ورزشگاه اسپایر / شهر دوحه

* بارسلونا اسپانیا – دینامو مسکو روسیه / ۲۵ جون (۵ تیر) / ورزشگاه اسپایر / شهر دوحه

* کارلوس باربوسا برزیل – بارسلونا اسپانیا / ۲۶ جون (۶ تیر) / ورزشگاه علی بن حامد / شهر دوحه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.