کد خبر : 67669
تاریخ انتشار : جمعه 4 تیر 1395 - 13:32
-

اوضاع ۱۴ تیم فوتسالی در فاصله یک ماه تا شروع لیگ/ فقط ۵ تیم استارت زده‌اند!

اوضاع ۱۴ تیم فوتسالی در فاصله یک ماه تا شروع لیگ/ فقط ۵ تیم استارت زده‌اند!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،درحالی که کمتر از چهل روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور مانده از ۱۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها تنها ۵ تیم استارت حضور در لیگ را زده‌اند و ۹تیم دیگر هنوز هیچ فعالیتی را برای حضور در لیگ آغاز نکرده‌اند. به نظر می‌رسد مشکلات و دغدغه‌های باشگاه‌های

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،درحالی که کمتر از چهل روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور مانده از ۱۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها تنها ۵ تیم استارت حضور در لیگ را زده‌اند و ۹تیم دیگر هنوز هیچ فعالیتی را برای حضور در لیگ آغاز نکرده‌اند. به نظر می‌رسد مشکلات و دغدغه‌های باشگاه‌های فوتسال ایران متفاوت و بعضا پیچیده است. با این شرایط آیا می‌توان گفت فوتسال ایران برای شروع لیگ جدید آماده است. هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال از هفتم مرداد آغاز خواهد شد اما هنوز بسیاری از تیم ها در تعطیلی به سر می برند و از بین چهارده تیم، تنها چهار تیم تمرینات خود را آغاز کرده‌اند؛ سه تیم هم هنوز مربی ندارند و یک تیم هم هیچ اطلاعاتی در مورد تیم داری‌اش در دسترس نیست! در فاصله چهل روز تا آغاز مسابقات لیگ به بررسی وضعیت تیم های شرکت کننده در لیگ برتر فوتسال پرداخته‌ایم و اوضاع آن ها در فصل نقل و انتقالات را زیر ذره بین برده‌ایم.

تاسیسات دریایی تهران:

مدافع عنوان قهرمانی برای سومین سال پیاپی با وحید شمسایی به عنوان بازیکن-مربی زودتر از همه تیم‌ها از یک ماه پیش استارت زده است. کادرفنی دریایی‌ها تغییر چندانی نداشته اما با جدایی محمد کشاورز، اصغر حسن‌زاده، قدرت بهادری و حمید احمدی تحول اساسی در تیم به وجود آمده است. جدایی که با حواشی بسیاری هم همراه بود و زمانی که شمسایی از تشکیل باند در داخل تیمش با خبر شد، آن را رسانه‌ای کرد و گفت حاضر است امسال با بازیکنان گمنام وارد لیگ شود اما به ستاره ها باج ندهد!

اما این باشگاه بعد از کوچ ستاره‌های خود بیکار ننشست و با جذب حسین طیبی، علیرضا وفایی، محمد شجری، و مجید حاجی بنده جای خالی ملی پوشان خود را پر کرد.

حضور تاسیسات دریایی از ۴ تیر در جام باشگاه های جهان و بعد از آن از اواخر تیر در آسیا باعث شد تا شمسایی بدون هیچ تعللی تمرینات را با حضور تمام بازیکنان آغاز کند و حتی اجازه حضور وفایی و عروجی را در اردوی تیم ملی نداد تا این دو بازیکن تا زمان حضور ناظم الشریعه، تیم ملی را از دست بدهند.

مس سونگون ورزقان:

این باشگاه که در فصل ۹۳ به مقام سومی و در فصل ۹۴ به مقام دومی لیگ دست یافت با تمدید قرارداد علیرضا افضل به دنبال قهرمانی در فصل پیش روست و هر چند حسین طیبی بهترین بازیکن فصل پیش را از دست داد اما اصغر حسن زاده آقای گل را جذب کرد. میثم خیام ملی پوش سابق تیم نیز دومین بازیکن ملحق شده به جمع لاله های نارنجی است.

همچنین مرتضی عزتی، سعید مومنی، رامین رستمیان، حامد حسین زاده و داود تاجبخش پنج بازیکنی هستند که قرارداد خود را به صورت رسمی با مس تمدید کرده‌اند و پاتریک وییرا لوز ملقب به بلو برترین بازیکن خارجی فصل قبل لیگ برتر نیز برای ادامه همکاری با این باشگاه به توافق رسیده است.

مس نیز علی رغم بیماری شدید مدیرعامل خود و مشکل مالی، جزو تیم هایی است که زود دست به کار شده و تمریناتش را هم از اول تیر استارت زده است.

گیتی پسند اصفهان:

این باشگاه اصفهانی که همچون سال های گذشته بعد از اتمام لیگ درگیر موضوعاتی چون انحلال و واگذاری بود و گفته می شد به ماهان تندیس واگذار خواهد شد، بالاخره با تصمیم هیات مدیره وارد کارزار نقل و انتقالات شد و در گام نخست با تمدید قرارداد رضا لک و بازیکنان کلیدی خود مثل مهدی جاوید، احمد اسماعیل پور، سپهر محمدی، علی عابدین، مهران عالیقدر و سعید افشار برای سایر تیم ها خط و نشان کشید و سپس با جذب محمد کشاورز و افشین کاظمی رسما به جمع مدعیان اصلی قهرمانی لیگ پیوست.

در این بین اسماعیل وطن خواه، سعید تقی زاده و مجتبی مریدی زاده نیز از جمع اصفهانی ها جدا شدند اما یکی دیگر از اتفاقات مهم در باشگاه گیتی پسند، استعفای علی طاهری از مدیرعاملی باشگاه و جانشینی علی جنتی بود.

گیتی پسندی نیز جزو تیم هایی است که برنامه های تمرینی خود را به موقع شروع کرد و از اول تیر بازیکنان خود را برای حضور در تمرینات فراخواند.

دبیری تبریز:

دومین نماینده تبریز هم همانند مدعیان دیگر قهرمانی، سیاست ثبات در کادرفنی را در پیش گرفته و با تمدید قرارداد جواد اصغری مقدم، مربی بازیکن موفق خود، اعلام کرده به دنبال قهرمانی است. همچنین حمید احمدی ملی پوش فصل قبل تاسیسات دریایی مهمترین بازیکن جذب شده به دبیری است و شنیده می شود محمد طاهری  و حسین سلطانی هم در روزهای آینده با این باشگاه قرارداد خواهند بست.

دبیری همچنین از مدت‌ها پیش به دنبال جذب بازیکن برزیلی به نام مورنو است که به گفته مسئولان باشگاه یکی از بهترین های فصل ۹۵ خواهد بود. این بازیکن از پنجم تیر به تمرینات دبیری ملحق می شود.

همچنین دبیری تبریز تنها باشگاهی است که موفق به برپایی اردوی پیش فصل تا به الآن شده و به مدت یک هفته در اردبیل تمرین کرده است.

حفاری اهواز:

بعد از جدایی محسن حسن زاده سرمربی تیم، شنیده می شد مدیران باشگاه به دنبال بازگرداندن سید مهدی ابطحی هستند اما این باشگاه کیاوش علاسوند را به عنوان سرمربی و یعقوب کریمی به عنوان مربی این تیم برای فصل آینده انتخاب کرد که از هفته آینده رسما کار خود را با این تیم اهوازی شروع می‌کنند.

این انتخاب مرادحاجتی در حالی است که این دو مربی بومی با سال‌ها حضور در کنار سید مهدی ابطحی و محمد ناظم‌الشریعه باتجربه شده‌اند و با مجالی که برای استفاده از مربیان بومی پیش آمده بهترین زمان برای اعتماد مدیرعامل حفاری به نیروهای بومی خود است.

همچنین تنها محمد شجری از جمع بازیکنان حفاری جدا شده و به نظر می رسد بقیه بازیکنان به زودی قرارداد خود را تمدید می کنند.

یاسین پیشرو قم:

نماینده قم امسال هم سنت شکنی نکرده و طبق برنامه پیش فصل هر ساله خود، درگیر ماجرای انتخاب اسپانسر است. چرا که امتیاز این تیم در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قم بوده و یاسین پیشرو به عنوان اسپانسر فصل قبل تیم به دنبال دریافت امتیاز کامل آن است اما اداره کل برای این واگذاری به دنبال احراز شرایط خاصی است. همین موضوعات باعث شده نماینده قم حسابی در بازار نقل و انتقالات عقب بیفتد و به جز تمدید قرارداد با مهدی غیاثی به عنوان سرمربی، کار خاصی نکرده و بازیکنان اصلی مورد نظرش هم صید سایر تیم ها شده اند.

آذرخش بندرعباس:

تیم پرطرفدار جنوبی که در اولین فصل حضورش در لیگ برتر، شگفتی آفرید و با حمایت هواداران پرشورش از سقوط رهایی پیدا کرد و نهایتا هم در رده هفتم قرار گرفت. با این حال بندری ها برای دومین حضورشان در لیگ برتر هنوز برنامه خاصی پیاده نکرده‌اند و به نظر می رسد مشکلات مالی همچنان گریبان گیر این تیم است.

شهید منصوری قرچک:

یکی از قدیمی‌ترین تیم های لیگ برتر فوتسال بازهم داستان تکراری واگذاری امتیاز را دنبال می کند و در مقاطعی اخباری مبنی بر حمایت مالی حسین هدایتی یا واگذاری به پتروشیمی به گوش می رسید. نکته جالب این تیم طرح هر ساله موضوع واگذاری امتیاز است و بر خلاف سایر تیم‌ها، هیچ گاه امتیاز از دست کریم منصوری خارج نشده است. امسال نیز مالک باشگاه عنوان کرده به دنبال این است تا تیمداری کند به شرطی که حمایت مالی شورای شهر را داشته باشد. البته تفاوت تیمداری امسال منصوری در لیگ در مدیریت آن است که قطعی شده و بنابر اعلام کریم منصوری، در فصل ۹۵ مهرداد منصوری برادرزاده مالک باشگاه، مدیریت آن را به عهده خواهد داشت.

از بین بازیکنان تیم منصوری نیز جدایی افشین کاظمی قطعی شده و محمد طاهری هم به احتمال فراوان قطع همکاری خواهد کرد.

میثاق تهران:

در بین تمام تیم های لیگ برتری، مبهم ترین وضعیت از آن میثاق تهران است. تیمی که بدهی زیادی به بازیکنان و مربیان خود دارد و هیچ خبری هم از نحوه تیمداری اش نیست. همچنین از بین بازیکنان اصلی تیم، جدایی مجید حاجی بنده و حسین سلطانی قطعی شده است.

مقاومت البرز:

تنها تیم لیگ برتری فوتسال که توانایی جذب بازیکن سرباز را دارد و امسال نیز نهایت تلاش خود را می کند تا با استفاده از این پتانسیل تیمی قدرتمند راهی مسابقات کند. هدایت این تیم را بازهم رضا فلاح زاده بر عهده خواهد داشت اما رحمان سارانی بازیکن تاثیرگذار مقاومت بعد از اتمام دوران خدمت سربازی خود از این تیم جدا شد.این تیم نیز هفته هاست که تمرینات خود را آغاز کرده است.

همچنین مقاومتی ها این روزها داغدار از دست دادن عضو هیات مدیره خود هستند. مهدی عسگری عضو هیات مدیره باشگاه مقاومت البرز هفته گذشته در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرش آرای مشهد:

نماینده فوتسال مشهد که علی رغم داشتن بازیکنان تاثیرگذار، دو فصل پیاپی برای بقا جنگیده و فاصله بسیاری با هدف گذاری هایش پیدا کرده، امسال نیز با سرمربی گری مجید مرتضایی در لیگ شرکت خواهد کرد. ابقای این مربی که اخیرا با حواشی بسیاری از جمله ماجرای کتک کاری بازیکن خودی و استفاده از بازیکن دارای صغر سنی رو به رو بوده، چندان عجیب نیست چرا که مالک باشگاه که پدر مجید مرتضایی است، هر ساله با وجود کسب هر نتیجه ای وی را ابقا می کند و به نظر می رسد، تیمداری فرش آرا در فوتسال منوط به سرمربی گری مجید مرتضایی شده است.

با این حال شنیده ها از مشهد حاکی از آن است که فرش آرا با حفظ بازیکنان مفید پارسال، به دنبال جذب ستاره های لیگ است و در اولین گام نیز قدرت بهادری ملی پوش مشهدی را بعد از یک سال دوری به تیم برگرداند.

شهروند ساری:

قدیمی ترین تیم سال گذشته با وجود اینکه تیم کم مهره ای نبود، جزو فانوس بدستان محسوب می شد و در نهایت در رتبه دوازدهم قرار گرفت. حالا شنیده می شود نجاریان مدیرعامل تیم به دنبال تقویت تیم است تا قلعه عقاب ها امسال بعد از مدت ها شاهد پیروزی تنها نماینده خطه شمال کشور در لیگ فوتسال باشد. مهدی نعمتی مربی فصل قبل شهروند که جایگزین ابطحی شد و در نجات آن از سقوط موفق بود، قرارداد خود را تمدید کرد و با چند ستاره نیز وارد مذاکره شد. احمد اسماعیل پور از بازیکنان مورد نظر شهروند بود که با گیتی پسند تمدید کرد و حالا ساروی ها باید از بین بازیکنان مطرح باقی مانده تیمی را بسازند که انتظار هزاران تماشاگر پرشور خود را برآورده سازند.

لبنیات ارژن شیراز:

تیم قدیمی شیرازی که بعد از سال ها دوری دوباره با قهرمانی در لیگ یک به سطح اول فوتسال کشور بازگشته و نمی خواهد زنگ تفریح تیم ها باشد. ارژن نیز جزو تیم هایی بوده که به مربی فصل قبل خود اعتماد کرده و از همین رو حمیدرضا کمالی با تمدید قراردادش، هدایت این تیم را در لیگ برتر به عهده خواهد داشت.

شهرداری ساوه:

شهر فوتسال خیز ساوه بعد از یک سال وقفه، بازهم با شهرداری به لیگ برتر می آید. تیمی که با پشت سر گذاشتن دانشگاه آزاد در لیگ یک به لیگ برتر رسیده است. مسئولان شهرداری ساوه ابتدا با محمود خوراکچی برای سرمربی گری تیم به توافق رسیده و حتی قرارداد بستند اما عمر مربی گری این مربی به شروع لیگ هم قد نداد و محسن حسن زاده، سرمربی فصل قبل حفاری اهواز جایگزین وی شد. حسن زاده قمی نیز با رفتنش به ساوه، بازیکنان شاخص قمی مثل سعید تقی زاده و مسلم اولاد قباد را از یاسین پیشرو به تیم اضافه کرد و سپس اسماعیل وطنخواه را از گیتی پسند به ساوه برد تا خبر از حضوری پرقدرت در لیگ برتر بدهد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.