کد خبر : 70481
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 - 12:27
-

لیگ همیشه تعطیل فوتسال را به افت می برد

لیگ همیشه تعطیل فوتسال را به افت می برد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،درحالی‌که تا یک ماه دیگر تیم‌ملی فوتسال باید برای حضور در جام‌جهانی آماده شود اما این رشته به‌طورکلی شرایط مطلوبی ندارد. با منتفی شدن حضور تیم‌ملی فوتسال در تورنمنت‌های چین و تایلند، عملاً فرصت برگزاری بازی‌های تدارکاتی و شبیه سازی رقیبان جام‌جهانی از دست رفت. حالا کمیته فوتسال باید برای

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،درحالی‌که تا یک ماه دیگر تیم‌ملی فوتسال باید برای حضور در جام‌جهانی آماده شود اما این رشته به‌طورکلی شرایط مطلوبی ندارد. با منتفی شدن حضور تیم‌ملی فوتسال در تورنمنت‌های چین و تایلند، عملاً فرصت برگزاری بازی‌های تدارکاتی و شبیه سازی رقیبان جام‌جهانی از دست رفت. حالا کمیته فوتسال باید برای تدارکات تیم‌ملی جهت حضور در جام‌جهانی برنامه جدیدی تنظیم کند تا شاگردان ناظم الشریعه بتوانند با آمادگی مطلوب به کلمبیا بروند.
ناکامی تأسیسات در جام باشگاه‌های آسیا
بعد از قهرمانی تیم‌ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا که البته به دشواری هم به‌دست آمد به نظر می‌رسید که ایران به روزهای اوجش برمی‌گردد. البته همین قهرمانی هم به سختی در جام ملت‌ها به‌دست آمد. بقیه مدعیان آسیایی قدرتمند نبودند و ایران هم به سختی توانست ازبکستان را در فینال شکست دهد. با حذف تیم تأسیسات دریایی در یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا، مشخص شد که فوتسال ایران از قدرت‌های برتر آسیا فاصله گرفته و باید سریع‌تر این فاصله را جبران کند. این فوتسال، همان فوتسال قدرتمند سال‌های گذشته نیست که مقابل تیمی مثل ایتالیا ایستادگی می‌کرد. حالا فوتسال ایران روز به روز نحیف‌تر می‌شود و به جای پیشرفت، راه پسرفت را در پیش گرفته است.
لغو اردوهای تیم‌ملی در لحظه آخر
ماه‌هاست که اردوها و بازی‌های تدارکاتی تیم‌ملی که اولین ابزار موفقیت برای هر تیمی است، لغو می‌شود. شرایط این تیم مطلوب نیست و برگزاری مسابقات لیگ هم دغدغه دیگر کمیته فوتسال شده است. آخرین تصمیم درباره زمان برگزاری لیگ این بوده که ۴ هفته از آن برگزار شود و بعد تیم‌ملی به کلمبیا برود. سرمربی تیم‌ملی هم اعتقاد دارد برنامه‌ریزی‌های لیگ به تیم‌ملی آسیب می‌زند و برنامه‌ها برهم می‌خورد. بعد از لغو چند اردو و بازی تدارکاتی و لغو حضور تیم‌ملی در تورنمنت چین و تایلند، فعلاً اردو و بازی دیگری برای تیم‌ملی فوتسال درنظر گرفته نشده است. اتفاقی که می‌تواند منجر به ناکامی تیم‌ملی در جام‌جهانی شود چون سرمربی تیم‌ملی می‌گوید بازیکنانش به برگزاری اردو برای رسیدن به هماهنگی و قرار گرفتن در شرایط مسابقه نیاز دارند. شرایط آماده‌سازی تیم‌ملی برای جام‌جهانی کلمبیا آن‌قدر ناامید‌کننده است که در چند ماه گذشته حتی تمرینات این تیم به دلیل نبود امکانات اولیه چون زمین تمرین و هتل تعطیل شده بود. این درحالی است که مهدی تاج انتقادات فوتسالی‌ها را برنمی‌تابد و قبلاً واکنش تندی به این انتقادات نشان داده بود. او در پاسخ به انتقاد فوتسالی‌ها درباره نداشتن بازی تدارکاتی گفته بود آنها به یک باره احساس نیاز پیدا می‌کنند که بازی تدارکاتی با تیم‌های اروپایی داشته باشند و این برای فدراسیون امکان‌پذیر نیست. اهالی تیم‌ملی فوتسال علاوه بر این‌که از وضع محل تمرین و نداشتن اردو و بازی تدارکاتی گله‌مند هستند، از نامرغوب بودن لباس‌های‌شان هم اظهار گله می‌کنند اما هنوز فدراسیون اقدامی برای تغییر البسه مورد استفاده آنها نکرده است.
لیگ همیشه تعطیل
یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که در فوتسال ایران رخ داده تعطیلی ٧ ماهه لیگ برتر است. اتفاقی که نظیر آن در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌دهد و معلوم نیست چرا کمیته فوتسال چنین برنامه‌ریزی عجیبی را برای لیگ این رشته درنظر گرفته است. با تعطیلی لیگ فوتسال طبیعی است که تیم تأسیسات هم در مسابقات آسیایی ناکام می‌شود و نرسیده به نیمه‌نهایی از گردونه رقابت‌ها خارج می‌شود.

منبع:روزنامه شهروند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.