کد خبر : 70780
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مرداد 1395 - 9:58
-

ناگویا پرتغالی قهرمان شد

ناگویا پرتغالی قهرمان شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پرونده هفتمین دوره مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا با قهرمانی تیم ناگویا به پایان رسید تا همان تیمی که تاسیسات دریایی را حذف کرد در نهایت جام قهرمانی را هم بالای سر ببرد. ناگویا،پرتغالی قهرمان شد تیم ژاپنی در شرایطی به مقام قهرمانی جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۶

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پرونده هفتمین دوره مسابقات فوتسال باشگاه های آسیا با قهرمانی تیم ناگویا به پایان رسید تا همان تیمی که تاسیسات دریایی را حذف کرد در نهایت جام قهرمانی را هم بالای سر ببرد.

ناگویا،پرتغالی قهرمان شد

تیم ژاپنی در شرایطی به مقام قهرمانی جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۶ رسید که چیزی شبیه مسیر قهرمانی تیم فوتبال پرتغال در یورو۲۰۱۶ را طی کرد.این تیم در دو بازی گروهی خود تنها یک امتیاز کسب کرد و با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم ویپرز استرالیا راهی مرحله یکچهارم نهایی شد.در مرحله یکچهارم نهایی هم پس از تساوی با تاسیسات دریایی در وقت عادی و اضافه،در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. این تیم بالاخره طعم پیروزی در یک بازی را چشید و در نیمه نهایی حریف نه چندان قدرتمند خود یعنی دبالحصن امارات را شکست داد. در بازی فینال هم این تیم در مصاف با نفت الوسط عراق در وقت عادی و اضافه به تساوی ۴بر۴ رسید و در ضربات پنالتی به گل رسید تا درنهایت تنها با یک پیروزی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

ناگویا پر افتخارترین تیم جام

تیم ناگویای ژاپن که تنها تیمی است که در ۷ دوره این پیکارها حاضر بوده پر افتخارترین تیم این مسابقات هم هست.این تیم تاکنون سه بار جام قهرمانی را بالای سر برده و به نظر می رسد تا سالها رکورد آنها دست نیافتی باشد.

برابری ایران و ژاپن در قهرمانی

هر چند ناگویا با سه قهرمانی پر افتخار ترین تیم باشگاهی این مسابقات است اما از بعد کشوری ،ایران و ژاپن با سه قهرمانی با هم برابرند.ناگویا هر سه قهرمانی ژاپن را کسب کرده و فولاد ماهان،گیتی پسند و تاسیسات دریایی هم سه قهرمانی ایران را به ارمغان اورده اند. تنها قهرمانی تایلند را هم چونبوری از آن خود کرده است.

نفت،روی کاکل دو بازیکن ایرانی

تیم نفت الوسط عراق که در دوره قبل با دو بازیکن ایرانی اش یعنی محمد صفری و بهزاد عظیمی راهی نیمه نهایی شده بود این بار با استخدام فرهاد توکلی و قدرت بهادری تا بازی نهایی هم پیش رفت.این دوبازیکن در بازی پایانی هم نمایش خیره کننده ای داشتند و هر کدام یک گل در جریان بازی زده و پنالتی انتهای بازی خود را هم گل کردند.قطعا با توجه به اینکه فوتسال عراق در سطح آسیا درچه یک نیست فینالیست شدن آنها مرهون دو بازیکن ایرانی شان است.

ایران،تنها میزبان سربلند

در بین تیم هایی که میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را بر عهده گرفته اند ایران تنها میزبانی بوده که نماینده اش قهرمان شده است. در دوره های قبل و این دوره نمایندگان کشورهای تایلند،ژاپن،چین،قطر و کویت نتوانسته اند در خانه خود به قهرمانی برسند.

جایزه بهترین بازیکن جام برای یک ایرانی

در پایان مسابقات جام باشگاههای آسیا، هر چند به شدت خلا نماینده ایران در این رقابتها در فینال بازی ها حس می شد با این حال سه ایرانی نقش موثری در فینال داشتند.قدرت بهادری نمایشی  بسیار خوب را مقابل ناگویا داشت و فرهاد توکلی هم با درخشش خیره کننده اش نه تنها بهترین بازیکن میدان شد بلکه عنوان بهترین بازیکن جام را هم از آن خود کرد تا شانس تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را هم برای خود بالا ببرد.

قضاوت خوب نصیرلو

سومین ایرانی حاضر در بازی فینال محمود نصیرلو بود.در سنوات گذشته با توجه به اکثریت حضور ایرانی ها در بازی فینال،فرصت سوت زدن به داوران ایرانی نمی رسید اما این بار محمود نصیرلو توانست در این بازی قضاوت خوبی از خود برجای گذاشته و نام کشورمان را سربلند کند.

میزبان به جایگاه سومی رسید

تیم چونبوری که تماشاگرانش رکورد حضور تماشاگر در جام باشگاه های آسیا را هم شکستند در نهایت نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد و به عنوان سومی بسنده کرد.این تیم در بازی رده بندی ۶ بر یک نماینده امارات را شکست داد و سوم شد.

آقای گلی به طیبی نرسید

حسین طیبی که در سه بازی تاسیسات دریایی با شش گل زده شانس بالایی برای کسب عنوان آقای گلی داشت در روز پایانی این عنوان را به بازیکن تایلندی داد.جیروات با دو گلی که در بازی با امارات زد ۷ گله شد تا بالاتر از طیبی عنوان آقای گلی را از آن خود کند.تیم دبا الحصن امارات هم جایزه بازی جوانمردانه را از آن خود کرد.

سه ایرانی دیگر در روز پایانی

علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال آسیا،علی تارقلی زاده از مسئولین فوتسال آسیا و میرشاد ماجدی که به دعوت تایلندی ها به این کشور سفر کرده بود در روز پایانی این رقابتها حضور داشته و بازی رده بندی را از نزدیک نظاره کردند.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس دوشنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

خیلی تفسیر عالییی بود . واقعا ناگویا پرتغالی جلب بود . لایک

نام دوشنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

و آخرین طلب حذف تیم ایران از آسیا برای اولین بار در تاریخ فوتسال و افتضاحی تاریخی از وحید شمسایی و دوستان!!

Am دوشنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

دم آقا وحید گرم به کوری چشم دشمنانش

نام چهارشنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

فعلا که وحید شمسایی و باندش بعد از این افتضاح تاریخی از بالا رفتن قشارشون چشماشون کم سو شده جلو رو نمیبینه!!!