کد خبر : 70989
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 11:18
-

تاسیسات مدیریت نیمکت نداشت/ فالکائوی اسطوره هم دیگر یک یا دو دقیقه اما موثر به زمین می‌آید/ وحید با قدرت رهبری‌اش در سرمربیگری موثرتر خواهد بود

تاسیسات مدیریت نیمکت نداشت/ فالکائوی اسطوره هم دیگر یک یا دو دقیقه اما موثر به زمین می‌آید/ وحید با قدرت رهبری‌اش در سرمربیگری موثرتر خواهد بود

علی تارقلی‌زاده در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران اظهار داشت: برای اولین بار بود که تیمی از ایران به بازی‌های نهایی و حتی نیمه‌نهایی نرفت و ایران در این سطح موفق به این کار در فوتسال آسیا نشد. تیم تاسیسات تیم باتجربه‌ای بود که متاسفانه در بازی با ناگویا فرصت‌های زیادی از قبیل

علی تارقلی‌زاده در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران اظهار داشت: برای اولین بار بود که تیمی از ایران به بازی‌های نهایی و حتی نیمه‌نهایی نرفت و ایران در این سطح موفق به این کار در فوتسال آسیا نشد. تیم تاسیسات تیم باتجربه‌ای بود که متاسفانه در بازی با ناگویا فرصت‌های زیادی از قبیل تک به تک‌ها، پنالتی و … را توسط بازیکنانش از دست داد و انگار قسمت نبود این تیم بالا بیاید.

وی با اشاره به تایم بازی وحید شمسایی نیز تصریح کرد: البته وحید شمسایی خیلی خیلی، هم در بازی موثر بود و هم کار کرد ولی دیگر فوتسال نوین جهان این را نمی‌پذیرد. اگر به مسابقات اینترکنتینانتال قطر توجه کرده باشید و حتی جاهای دیگر بینید، دیگر فالکائو هم که یک بازیکن اسطوره است یک یا دو دقیقه به زمین می‌آید اما موثر بوده و نتیجه را عوض می‌کند.

تارقلی زاده افزود: بهتر و تاثیرگذارتر بود اگر وحید شمسایی بیشتر تیم را اداره می‌کرد و گره کار را باز می‌کرد و می‌توانست بیشتر استراحت کند. این برای تیمش موثرتر بود. البته من به این موضوع ایمان دارم که وحید شمسایی با قدرت رهبری که دارد می‌تواند در پست سرمربیگری خیلی خیلی موثرتر باشد.

تارقلی‌زاده با اشاره به تغییر سبک بازی ناگویا تاکید کرد: برای اولین بار بود که تیم ناگویا که تنها تیمی است که تمام دوره‌های جام باشگاه‌های آسیا را شرکت کرده در این دوره بدون مهاجم گلزن پا به مسابقات گذاشت. اگر آمار را ببینید ناگویا همیشه بازیکنانی مثل موریوکا و گوگوره را که بهترین گلزنان ژاپن بودند را در اختیار داشت اما در این دوره حتی اگر نحوه گلزنی آنها را ببینید مشاهده خواهید کرد که تیمی جوان و دونده‌ای بود که تمام کننده‌ای نداشت.

وی تشریح کرد: منظورم از تمام‌کننده یک بازیکن گلزن تمام عیار است. همه در فوتسال می‌توانند گل بزنند اما مهاجم گلزن بازیکنی است که کلید بازی‌های سخت است که ناگویای ژاپن در این دوره از مسابقات فاقد چنین بازیکنی بود.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا یکی از دلایل حذف زودهنگام تاسیسات دریایی را اعتماد به نفس بیش از اندازه این تیم دانست و گفت: این تیم خیلی خیالش راحت بود که برنده می‌شود و شاید این یکی از دلایل باختش به ژاپنی بود که مهاجم تمام‌کننده نداشت و مدام دفاع می‌کرد ضمن اینکه بچه‌های تاسیسات موقعیت‌های زیادی را هم با بی‌دقتی از دست دادند و بدشانس هم بودند که بالغ بر ۱۰موقعیت گلزنی را از دست دادند.

تارقلی‌زاده با انتقاد از نحوه مدیریت تاسیسات از روی نیمکت در بازی با ناگویا یادآور شد: آن طوری که تیم قهرمان باید با قدرت مدیریت و رهبری شود، این سری این قضیه در تاسیسات قابل مشاهده نبود. کافی بود نگاهی به نیمکت تاسیسات و ناگویا در صحنه‌های بازی داشته باشید که در نیمکت تاسیسات همیشه ۵ یا ۶ نفر سر پا بودند و هیجان زیادی هم داشتند.

وی تشریح کرد: در طی بازی، اصلی به نام مدیریت نیمکت داریم که مدیر تیم که سرمربی و سرپرست تیم است کاملا نیمکت را کنترل می‌کنند ولی در سراسر بازی و حتی در یک صحنه من دیدم که توپی به سمت نیمکت آمد که نمی‌دانم دکتر تیم یا بدنساز بود که از روی سر سرمربی پرید و توپ را گرفت! در آخر بازی هم تقریبا تمام بازیکنان نقش مربی داشتند که اصلا خوب نبود. اما از این طرف در نیمکت ناگویا نهایتا یک یا دو نفر تیم را هدایت می‌کردند و بعضا کمک مربی ناگویا از روی نیمکت بلند می‌شد و به سرمربی‌اش کمک فکری می‌داد.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در مورد عملکرد سایر بازیکنان ایرانی این مسابقات متذکر شد: نباید فراموش کرد که در نفت عراق، بازیکنان ایرانی واقعا عالی بودند و خصوصا کار توکلی خارق‌العاده بود که در اداره این تیم یکی از شگفتی‌های مسابقات بود و همچنین قدرت بهادری که قدرت و توان شوتزنی خیلی خوبی دارد.

وی ادامه داد: آنجا همه افراد و تیم فنی آنالیز بازی خیلی در مورد این دو بازیکن ایرانی نفت عراق، علی‌الخصوص در مورد توکلی صحبت می‌کردند که بارها در یک در مقابل یک، در قطع کردن توپ‌ها، اداره بازی و … عالی کار کرد و به حق هم عنوان برترین بازیکن جام را از آن خود کرد. حتی حسین طیبی هم شرایط بسیار خوبی داشت که الان در میان مهاجمان ما در آسیا یکی از بهترین‌ها است. او هم می‌تواند خیلی بهترین از این باشد. باید او را در جام جهانی هم دید چون شرایط جام‌جهانی با ملی و باشگاهی آسیایی می‌تواند خیلی متفاوت باشد.

علی تارقلی‌زاده در خاتمه یادآور شد: حذف تاسیسات اتفاقی نبود و مثلا نمی‌توان فقط یک علت را برای آن گفت چون علل زیادی داشت که کارشناسان می‌توانند در موردش برای موفقیت در آینده صحبت کنند چون حیف است که ما قدرت اول آسیا هستیم و بد است که از غرب آسیا تیم‌های مثل امارات و عراق در فینال باشند و ما نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

گیتی پسند قهرمان چهارشنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

این بابا نمیدونه اصلا وحید شمسایی کاری به اعتبار و آبروی فوتسال کشور نداره فقط خودش رو میبینه و دنبال رکورد و این حرفاست!!! خوب اگر وحید شمسایی خوب بود که تیم ملی دعوتش میکردند اون حاضر شد توی آسیا اوووت بشه ولی خودش ۴۰ دقیقه بازی کنه !!! البته این دفعه تو ایران هم اووت میشه و رفت و برگشت ۱۱ تا از گیتی میخوره

حرف حق چهارشنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

خود خواهى و غرور کاذب وحید شمسایی و نداشتن کادر فنى مجرب عامل اصلى بزرگترین ناکامى فوتسال در آسیا توسط تاسیسات دریایى بود

فرهاد چهارشنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

چند تا هندونه را که نمیشه با ۱ دست برداشت.

نام ... چهارشنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

تا هستند کسانی که از مربی بازیکنان حمایت میکنند این اتفاقها خواهد افتاد زمانی که حرمت شمس وصالح نگه داشته نشداین روزها قابل پیش بینی بود جناب شمسایی هم باید حرمت خودش را حفظ کنه واجازه نده با بی فکری خودش جایگاه بهترین گلزن جهان وبهترین بازیکن آسیا را خراب کنه .

نام ... یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۲۸

وحید شمسایی تا خودش بازی کنه تاسیسات داغون میشه وقتی خودش نباشه روان و قشنگ باازی میکنن