کد خبر : 70981
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 9:37
-

توکلی:خدا به دلم نگاه کرد و بهترین بازیکن آسیا شدم/عهد کردیم پرچم ایران را در آسیا بالا نگه داریم/تیم ملی نه اردو دارد نه بازی تدارکاتی

توکلی:خدا به دلم نگاه کرد و بهترین بازیکن آسیا شدم/عهد کردیم پرچم ایران را در آسیا بالا نگه داریم/تیم ملی نه اردو دارد نه بازی تدارکاتی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرهاد توکلی درباره دلایل حضورش در تیم نفت الوسط عراق در سال‌های گذشته، تجربه حضور با این تیم در جام باشگاه‌های آسیا و رکوردشکنی با صعود به فینال این مسابقات، انتخابش به عنوان بهترین بازیکن جام و همچنین شرایط تیم ملی صحبتهایی را مطرح کرد که این صحبتها در زیر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرهاد توکلی درباره دلایل حضورش در تیم نفت الوسط عراق در سال‌های گذشته، تجربه حضور با این تیم در جام باشگاه‌های آسیا و رکوردشکنی با صعود به فینال این مسابقات، انتخابش به عنوان بهترین بازیکن جام و همچنین شرایط تیم ملی صحبتهایی را مطرح کرد که این صحبتها در زیر می‌آید:

نحوه حضور در تیم نفت عراق
چهار سال پیش بود که با تیم ملی فوتسال در مسابقات داخل سالن آسیایی در کره جنوبی حضور داشتم. آنجا مربی تیم نفت عراق به من پیشنهاد داد که در مرحله حذفی لیگ عراق برای تیمشان به میدان بروم. سه سال با این تیم قهرمان عراق شدم و امسال هم که به جام باشگاه‌های آسیا آمدیم. البته تیم عراق دنبال یک بازیکن ملی و معتبر دیگر بود و برای همین با قدرت بهادری هم مذاکره کردند. آنها به خاطر شناختی که از قدرت داشتند، او را جذب کردند. من دخالتی در جذب بهادری نداشتم و فقط این بازیکن را تایید کردم.

عهد کردیم پرچم ایران را در آسیا بالا نگه داریم
سطح مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بالا بود. بعد از حذف تاسیسات و باخت مقابل ناگویا، من و قدرت تنها نمایندگان ایرانی جام باشگاه‌ها بودیم. همان موقع با خودمان عهد کردیم که نمایش خوبی داشته باشیم و پرچم ایران را بالا نگه داریم.

بازی با تایلند سخت‌تر از ژاپن بود
بازی با تیم چونبوری در نیمه نهایی سخت‌ترین بازی ما بود، حتی سخت‌تر از بازی با ناگویا در فینال. تیم عراق تجربه بازی مقابل آن همه تماشاگر را نداشت ولی در وقتهای اضافه تیم تایلند از نظر بدنی کم آورد و توانستیم آنها را شکست بدهیم. قدرت بهادری در این بازی یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داد و باید از او تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

به خاطر تجربه کم به ناگویا باختیم
قبل از بازی با ناگویا در فینال با سرمربی تیم صحبت کردم. تنها نگرانی من کم تجربه بودن بازیکنان عراق بود. ناگویا چند سال در جام باشگاه‌ها حضور داشت و به مراحل پایانی رسیده بود ولی تیم عراق این شرایط را نداشت. به نظرم تنها دلیلی که باعث شد با وجود دو بار پیش افتادن از ناگویا، شکست بخوریم کم تجربگی بازیکنان عراق بود.

استقبالی که از ما می‌کنند یک درصد استقبال عراقی‌ها هم نیست
عراقی‌ها خیلی از عملکرد من و بهادری راضی بودند. قهرمانی یا نایب قهرمانی برای مردم ایران در فوتسال عادی شده است ولی جالب است بدانید وقتی تیم ما موفق شد چونبوری را شکست بدهد و به فینال برسد، حتی رئیس جمهور عراق هم از ما تقدیر کرد. وقتی هم بعد از پایان بازی‌ها به عراق برگشتیم، وزیر، استاندار و فرماندار به همراه آدمهای دولتی و سیاسی به استقبالمان آمدند که این برای خودم جالب بود. ما بارها با ایران قهرمان و یا نایب قهرمان شده‌ایم ولی استقبالی که از ما کردند حتی یک درصد استقبال عراقی ها هم نبود.

خدا به دلم نگاه کرد و بهترین بازیکن جام شدم
وقتی با نفت الوسط قهرمان لیگ عراق شدم و به ایران برگشتم تا مدالم را در کنار سایر جامها و مدالهایم قرار بدهم. آنجا متوجه شدم تمام افتخاراتی که به دست آورده‌ام، گروهی بوده است و تا الان افتخارات فردی نداشته‌ام. خدا همان موقع به دلم نگاه کرد و خوشبختانه با نفت الوسط در جام باشگاه های آسیا به عنوان بهترین بازیکن این رقابتها رسیدم.

از قطر، لبنان و امارات پیشنهاد داشتم
بعد از پایان جام باشگاه‌های آسیا هم من و هم قدرت بهادری با شرایط و مبلغ خیلی خوبی از تیم‌های السد قطر، دبا الحصن امارات و بانک بیروت پیشنهاد داشتیم ولی این پیشنهادها را رد کردیم و ترجیح دادیم در ایران بمانیم چون اگر بخواهید در تیم ملی ایران باشید باید داخل لیگ خوب خودمان بازی کنیم.

تیم ملی کار سختی دارد
تیم ملی نه اردو دارد و نه بازی تدارکاتی کافی. این در حالی است که همه از ما انتظار دارند. وقتی تیم ملی نتیجه می‌گیرد همه می‌گویند نتیجه زحمات ما بود. اگر هم نتیجه نگیریم همه ناراحت می‌شوند. تیم ملی نیاز به بازی تدارکاتی دارد تا بتواند در جام جهانی موفق باشد در غیر اینصورت کار سختی داریم.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

،Majid007 چهارشنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

آقا فرهاد ی دونه هستید.