کد خبر : 73024
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 - 15:29
-

کفاشیان:برای توسعه فوتسال بانوان برنامه‌های مختلفی داریم

کفاشیان:برای توسعه فوتسال بانوان برنامه‌های مختلفی داریم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاحیه کلاس داوری فوتبال بانوان در ابتدا ضمن تبریک تولد امام رضا (ع) و “دهه کرامت” گفت: بسیار خوشحالم که در کنار شما عزیزان هستیم و باعث افتخار من است که شاهد رشد و شکوفایی توسعه علم داوری در حوزه فوتبال برای بانوان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاحیه کلاس داوری فوتبال بانوان در ابتدا ضمن تبریک تولد امام رضا (ع) و “دهه کرامت” گفت: بسیار خوشحالم که در کنار شما عزیزان هستیم و باعث افتخار من است که شاهد رشد و شکوفایی توسعه علم داوری در حوزه فوتبال برای بانوان هستم. خوشبختانه در فدراسیون فوتبال بحث آموزش برای بانوان و آقایان به طور یکسان پیش می رود و این نگاه جنسیتی وجود ندارد و در واقع همه با هم برابر هستند.

او خاطرنشان کرد: در لیگ برتر فوتبال و فوتسال بانوان سیر صعودی خوبی داشتیم. مخصوصا در بخش بانوان کمترین مشکلات و تنش ها را در داوری شاهد هستیم. در کلاس های قبلی هم یادآورد شدم در اساسنامه جدید فیفا برای توسعه ورزش بانوان در زمینه های مربیگری، تربیت مدرس و داوری سهم قابل توجهی در نظر گرفته اند، بر همین اساس ما مکلف هستیم در فوتبال و فوتسال بانوان حرکت رو به رشدی داشته باشیم. دو سوم کشورهای آسیایی فعالیت زیادی در حوزه بانوان ندارند و تعداد کمی از آنها در سطح بین المللی فعال هستند که خوشبختانه ایران در آسیا جهش خوبی داشته و با برنامه ریزی دقیق باید این فعالیت ها تداوم پیدا کند.

کفاشیان در ادامه اظهار داشت: از این که می‌بینم بانوان در زمینه فوتبال و مخصوصا داوری در حال فعالیت هستند، خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانیم مسئولیتی که بر گردن ما هست را به درستی انجام دهیم. تمام کسانی که در فوتبال فعالیت می‌کنند نیاز دارند که آموزش، تجربه و اعتماد به نفس به آنها داده شود، این عوامل باعث رشد می‌شود. ضمن اینکه باید با هم هماهنگ شویم. داوری امر بسیار مهم و قضاوت کار مشکلی است. باید فضا به سمتی هدایت شود که فوتبال و فوتسال بانوان ما سازماندهی شود.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در پایان تاکید کرد: علیرغم محدودیت هایی که در حوزه بانوان است، این فعالیت ها ادامه دارد. قطعا فدراسیون هم چشم اندازی برای توسعه فوتبال بانوان در نظر دارد، بر همین اساس در سال پیش‌رو بودجه مناسبی را برای توسعه فوتبال و فوتسال بانوان چه در بخش لیگ‌ها، داوری، مربیگری و غیره اختصاص داده‌ایم و یکی از برنامه‌های اصلی ما این است که در فیفا و ای اف سی جایگاه قوی و بین المللی داشته باشیم و این جایگاه به حضور فعال و موثر شما داوران در مسابقات آسیایی و بین المللی برمی گردد. معتقدم برای آموزش فقط به دوره های داخلی بسنده نکنید. همچنین علیرغم کمبودهایی که در این زمینه است، قصد داریم آن طور که شایسته است، آنها را جبران و رفع کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.