کد خبر : 74104
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1395 - 13:18
-

درس هایی ازحضور تیم ملی در تورنمنت تایلند/خوب برای کادر فنی، بد برای فوتسال

درس هایی ازحضور تیم ملی در تورنمنت تایلند/خوب برای کادر فنی، بد برای فوتسال
تیم ملی فوتسال کشورمان با کسب عنوان سومی به کار خود در مسابقات چهارجانبه تایلند پایان داد، عنوانی که با توجه به اینکه ایران بالاترین رنکینگ را در بین این تیم ها داشت چندان شایسته فوتسال ما نیست اما کادر فنی می گوید به اهداف خود در این مسابقات رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان با کسب عنوان سومی به کار خود در مسابقات چهارجانبه تایلند پایان داد، عنوانی که با توجه به اینکه ایران بالاترین رنکینگ را در بین این تیم ها داشت چندان شایسته فوتسال ما نیست اما کادر فنی می گوید به اهداف خود در این مسابقات رسیده است.

مصدومیت بلای جان تیم ملی

تیم ملی پیش از سفر به تایلند محمد کشاورز و حمید احمدی را به دلیل مصدومیت همراه خود نبرد. پیش از شروع بازی ها هم اصغر حسن زاده و حسین طیبی مصدوم شدند تا نتوانند در این تورنمنت تیم ملی را همراهی کنند.اکنون مصدومیت این بازیکنان به یک چالش بزرگ برای تیم ملی تبدیل شده است. ناظم الشریعه در این خصوص می گوید: مصدومان ما هم زیاد هستند اما امیدواریم که تا جمعه به شرایط بازی برسند. جمعه آخرین فرصت برای مشخص شدن تکلیف مصدومان است. اگر رسیدند که هیچ اما اگر نرسیدند مجبور هستیم بازیکنان دیگری را جایگزین کنیم. نفرات جدید هم با ما کار کردند و در اردوها حضور داشتند.

تیم ملی بدون ستاره هم ژاپن را می برد

وقتی به تایلند باختیم کادرفنی تیم ملی گفت که این باخت طبیعی است چرا که تیم ملی مصدومان زیادی داشته و ناچار به تغییر در ترکیب تیم ملی شده است. آن زمان اعلام کردیم که فوتسال غنی ایران هیچگاه متکی به ستاره نبوده و همیشه تیم محور بوده است و این قضیه در بازی با ژاپن اثبات شد. در این دیدار تیم کشورمان نه تنها مصدومان گذشته را در اختیار نداشت بلکه محمدرضا سنگ سفیدی و افشین کاظمی هم به دلیل دو اخطاره بودن بازی نکردند تا به قول ناظم الشریعه تیم ملی با ۶ نفر مقابل ژاپن به میدان برود. در این شرایط تیم کشورمان موفق شد ژاپن را شکست بدهد. پس این یعنی تیم ما با هر نفراتی و هر شرایطی در آسیا حرف اول را می زند و غیبت یکی دو بازیکن تنها بهانه ای برای شکست است.

ژاپن با دگرگونی زیاد درتایلند

چشم بادامی ها با کسب تنها یک امتیاز تورنمنت تایلند را پشت سر گذاشتند و مقابل قزاقستان ۹ گل خوردند و به ایران هم بازی را باختند. تیمی که در این مسابقات به میدان رفت دگرگونی زیادی نسبت به تیمی که چندی پیش در آسیا سهمیه جام جهانی را هم از دست داد داشته و اکثر بازیکنان این تیم زیر ۲۳ سال هستند.ژاپنی ها با تغییرات زیاد به این مسابقات آمده اند و به نظر می رسد تنها تیمی بودند که هرگز نتایج برای آنها مهم نبود و به نظر می رسد علیرغم عملکرد ضعیف از حاصل کار راضی باشند.

خوب برای کادرفنی،بد برای فوتسال

نتایج تیم ملی در آستانه جام جهانی باعث شد برخی که اشراف چندانی بر فوتسال ندارند و تنها پیگیر نتایج هستند از شرایط تیم ملی نگران باشند. برای آنها نبودن چند مهره کلیدی یا بحث آزمون و خطا بودن مهم نیست و اینکه تیم ملی به تایلند باخته و در بین چهار تیم سوم شده خوشایند نیست روی این اصل کادرفنی باید در جام جهانی اعتماد از دست رفته را برگرداند. اما کادرفنی از عملکرد تیم راضی است.آنها می گویند نتیجه برایشان مهم نبوده و به اهداف خود در بازی های تدارکاتی رسیده اند.

مشکلات دفاعی تیم ملی

تیم ملی در این بازی ها به شدت با مشکلات دفاعی روبرو بود. غیبت حمید احمدی و محمد کشاورز نشان داد که در غیاب آنها ساختار دفاعی تیم ملی به شدت آسیب پذیر است.از سویی ضریب اشتباهات بازیکنان به خصوص در بازی با تایلند هم زیاد بود.در این بازی سپهر محمدی و افشین کاظمی انتظارات را برآورده نکردند و در گلهایی که خوردیم این دو نفر بی تقصیر نبودند. مروری بر گلهایی که خوردیم نشان می دهد که تیم ملی به شدت باید روی کار دفاعی تمرین کند و با این شیوه به مشکل خواهد خورد.

بهترین بازیکنان

گرچه به طور کامل فیلم همه بازی ها را ندیدیم اما می توان از برش هایی از بازی ها و شنیده ها این طور استنباط کنیم که چند بازیکن عملکرد خوبی داشتند. مهدی جاوید و فرهاد توکلی در ادامه روند آمادگی شان در تیم ملی هم نمایش خوبی داشتند تا کادرفنی را خوشحال کنند اما دو چهره دیگر فراتر از انتظار بودند.یکی مهران عالیقدر که برخی همشهری بودن او با ناظم الشریعه را عامل دعوتش به تیم ملی می دانند اما در این بازی ها نمایش خوبی داشت و می توان روی او به عنوان یک مهره کلیدی در جام جهانی حساب کرد.احمد اسماعیل پور هم که پس از مدتها مورد اعتماد کادرفنی قرار گرفت در تیم ملی گلزنی کرد و نشان داد که ناظم الشریعه بی دلیل مدتی او را بیرون گذاشته و حتی می تواند یکی از مسافران جام جهانی باشد.

حمایت از تیم ملی

طی روزهای گذشته علیرغم نتایج نه چندان خوب حمایت اهالی فوتسال از تیم ملی جالب توجه بود.کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال از عملکرد تیم ملی ابراز رضایت کرده است.عباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال هم عملکرد تیم ملی را رضایت بخش توصیف کرد. وحید شمسایی هم حمایت خوبی از تیم ملی کرد و گفت:” خدا را شکر نتایج تیم در این مسابقه‌ها بد نبود. ما به تایلند باختیم اما فدای سرشان. اتفاقا معتقدم باخت به موقعی بود. حتی اگر پنج تا باخت هم می آوردند بازهم اشکال نداشت. حداقلش این است که ناظم الشریعه روزنه های تیم را پیدا کرده است. می‌خواهم به ناظم‌الشریعه بگویم که در حضور یا عدم حضور بازیکنان اصلی باید به موقعیت مناسب برسد. بازی‌های دوستانه فقط برای پیدا کردن نقاط ضعف است تا برای بازی‌هایی مثل جام جهانی محک جدی بخورند.”

محمود خوراکچی از دیگران مربیانی بود که از تیم ملی حمایت کرد و تنها کسی که اعلام کرد تیم ملی عملکرد خوبی نداشته هدایت ممبینی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بود.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... جمعه , ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

با انتشار این مطالب دراین برهه زمانی فقط به تضعیف تیم ملی کمک میکنید وافراد را زیر سوال میبرید. همانطودیکه خودتان منعکس نموده اید ما فیلم بازیها را ندیده ایم وفقط گلهای بازی با تایلند را دیده ایم بنابر این نمیتوان با این صراحت در رابطه با بازیکنان اظهار نظر کرد و به تضعیف آنها پرداخت زیرا دیده ایم که سپهر محمدی وافشین کاظمی درلیگ امسال بهترین عملکرد را داشته اند وجزو بهترینهای لیگ بوده اند.

نام ... جمعه , ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

سپهر محمدی افشین کاظمی بهترینن سپهر دست طلایی عقاب اسییایی پیروز باشی

نام ... جمعه , ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

سپهر محمدی افشین کاظمی بهترینن سپهر دست طلایی عقاب اسییایی پیروز باشی

نام ... جمعه , ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

البته توی این تورنمنت هیچکدام از بازیکنان ما در قد وانداره های خودشان ظاهر نشدند واین در بازی با تایلند مشهودتر از سایر بازیها بود که این خود نشان دهنده عدم بازیهای تدارکاتی مناسب وخستگی ناشی از لیگ بود ونمیتوان در این مقطع زمانی وبا این امکانات واقعا حداقلی قضاوت کرد انشاالله در بازیهای جهانی با هماهنگی بیشتر وپوشاندن نقاط ضعف تیم عملکرد قابل قبولی از خود نشان خواهند داد.

نام ... جمعه , ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

همه أونایی که این چند سال فوتسال می بینن میدونن که مجید حاجی بنده تو این ٢ سال از بهترین ها بوده درسته هم پستیش حمید احمدی هم از بهترین هاست اما حق اش حداقل تو لیست بودن هست.ن اینکه أمثال برمشوری ها و عالیقدر که چون شیرازی هستن و هم شهری و شاگرد ناظم الشریعه دعوت میشن،اخه خدایش شب چجوری می خوابید وقتی حق یکی دیگر می خورید
چون بنده خدا پارتی نداره و کسی پشت اش نیست و… باید حق شو بخورید.

نام ... شنبه , ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۳:۳۴

احمد و مهران بدترینها بودن شما از کی خط میگیرین که اینارو بنویسین از ناظم

نام... شنبه , ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

افشین کاظمی کجاش خوبه؟؟؟؟
از روی باند بازی دعوت شده تیم ملی . منصوری رو کله کرد اومد گیتی دوباره