کد خبر : 74419
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 12:18
-

صداوسیما پشت فوتسال را خالی کرد/ تیم ملی «غریب» به کلمبیا می‌رود

صداوسیما پشت فوتسال را خالی کرد/ تیم ملی «غریب» به کلمبیا می‌رود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران دو هفته دیگر اولین بازی خود را در مسابقات جام جهانی کلمبیا برگزار می‌کند تا از حیثیت و جایگاه خود در میان مدعیان دیگر دفاع کند با این حال نگاهی گذرا به شرایط چند ماه گذشته تیم ملی، تدارک و حمایت رضایت‌بخشی را نشان نمی‌دهد و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال ایران دو هفته دیگر اولین بازی خود را در مسابقات جام جهانی کلمبیا برگزار می‌کند تا از حیثیت و جایگاه خود در میان مدعیان دیگر دفاع کند با این حال نگاهی گذرا به شرایط چند ماه گذشته تیم ملی، تدارک و حمایت رضایت‌بخشی را نشان نمی‌دهد و ممکن است عملکرد تیم ملی را در جام جهانی تحت تاثیر قرار بدهد.

اولین و مهمترین موضوعی که کادر فنی تیم ملی با آن مواجه بود، زمان شروع لیگ برتر بود. مسئولان تیم ملی خواهان شروع لیگ در اردیبهشت، خرداد و یا تیرماه بودند که هیات رئیسه سازمان لیگ به شدت مقابل این درخواست مخالفت کرد. توجیه کادر فنی تیم ملی این بود که با شروع زودهنگام لیگ، بازیکنان ملی پوش هم در این رقابتها به اوج آمادگی خواهند رسید و برای همین در اردوهای تیم ملی، مشکلی برای بدنسازی و بالابردن آمادگی جسمانی بازیکنان نخواهند داشت.

با وجود این، اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ با این درخواست مخالفت کردند تا شروع لیگ به مردادماه موکول شود و فقط چهار هفته از این مسابقات تا قبل از شروع اردوهای تیم ملی برگزار شود.

برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های اروپایی دیگر درخواست مسئولان تیم بود که پیگیری آن ثمری نداشت. اوکراین، صربستان، روسیه، آذربایجان، کرواسی، ایتالیا، اسپانیا و اسلوونی از جمله تیم‌هایی بودند که نام آنها از زبان سرمربی تیم ملی برای بازی تدارکاتی برده شد ولی کمیته فوتسال نتوانست شرایط برگزاری آنرا فراهم کند. هرچند کمیته فنی و توسعه زمینه چند بازی متوالی با برزیل در خاک این کشور را فراهم کرد، ولی کادر فنی و کمیته فوتسال تمایلی به برگزاری این بازی‌ها نشان نداد.

لغو اردوهای داخلی تیم ملی که قرار بود فصل بهار در در مشهد و کیش برگزار شود اوضاع را بدتر از آنچه که به نظر می‌رسید نشان داد. حتی در مقطعی اردوی تیم ملی در تهران به خاطر نداشتن هتل و محل اسکان، تعطیل شد تا تعجب تمام کارشناسان را بابت تیمی که از آن به عنوان یکی از مدعیان چهار تیم برتر جام جهانی یاد می‌شود، در پی داشته باشد.

در نهایت تیم ملی در مسیر آماده سازی خود به تورنمنت تایلند قناعت کرد که در این تورنمنت با حضور قزاقستان، تایلند و ژاپن به عنوان سومی رسید. بعد از بازگشت از تایلند، تیم ملی برای انجام دو بازی تدارکاتی با ازبکستان راهی مشهد شد که در هر دو بازی به پیروزی رسید. با این حال نکته عجیب این بود که بازی اول دو تیم به صورت نصفه و نیمه از صدا و سیما پخش شد و بازی دوم هم اصلا روی آنتن نرفت.

در حالی که از صدا و سیما به عنوان یار دوازدهم تیم‌های ملی یاد می‌شود، این سازمان در آستانه مسابقات جام جهانی به خاطر اختلافاتی که گفته می‌شد با اسپانسرها داشت، از پخش مسابقه تیم ملی صرفنظر کرد تا ملی پوشان اینبار در مشهد، «غربت» را بیش از پیش احساس کنند.

حالا تیم ملی بعد از برگزاری یک اردوی کوتاه مدت در مشهد و تهران راهی جام جهانی خواهد شد. اسامی ۱۹ بازیکن تیم هم امروز اعلام می‌شود تا آخرین تمرینات هم پشت سر گذاشته شود. باید دید تیم ملی که تقریبا هیچکدام از خواسته‌هایش برای آماده سازی در راه جام جهانی عملی نشد، می‌تواند عملکرد خوبی در این رقابتها داشته باشد یا خیر.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.