کد خبر : 75340
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1395 - 11:42
-

فردا، اولین بازی ایران در جام جهانی فوتسال/ شاگردان ناظم الشریعه در اندیشه برد اسپانیا

فردا، اولین بازی ایران در جام جهانی فوتسال/ شاگردان ناظم الشریعه در اندیشه برد اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، زنگ آغاز هشتمین دوره جام جهانی فوتسال بامداد یکشنبه در کلمبیا به صدا درآمد و تیم ملی فوتسال ایران در گروه F مسابقات در نخستین دیدار خود از ساعت ۵:۳۰ بامداد سه شنبه در شهر مدئین کلمبیا رو در روی اسپانیا تیم دوم رنکینگ جهان و نایب قهرمان دوره

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، زنگ آغاز هشتمین دوره جام جهانی فوتسال بامداد یکشنبه در کلمبیا به صدا درآمد و تیم ملی فوتسال ایران در گروه F مسابقات در نخستین دیدار خود از ساعت ۵:۳۰ بامداد سه شنبه در شهر مدئین کلمبیا رو در روی اسپانیا تیم دوم رنکینگ جهان و نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قرار خواهد گرفت.
تیم های ملی ایران و اسپانیا پیش از این پنج بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن یک برد برای ایران، دو برد برای اسپانیا و دو تساوی بوده است. ایران در این پنج مصاف، هفده و اسپانیا بیست و سه گل به ثمر رسانده‌اند. نکته جالب مصاف‌های این دو تیم، رویارویی در بازی‌های اول جام جهانی است.
ایران و اسپانیا در نخستین بازی خود در جام‌های جهانی ۲۰۰۰ گواتمالا، ۲۰۰۸ برزیل و ۲۰۱۲ تایلند به مصاف هم رفته‌اند. نخستین بازی دو تیم در جام جهانی ۲۰۰۰ با نتیجه هفت بر دو به سود اسپانیا به پایان رسید اما دو بازی دیگر مساوی شد. ایران در جام جهانی ۲۰۰۸ با هدایت حسین شمس با نتیجه ۳ بر ۳ و در جام جهانی ۲۰۱۲ با هدایت علی صانعی را با نتیجه ۲ بر ۲ اسپانیا را متوقف کرده است.

اسپانیا قهرمان اروپاست و ایران قهرمان آسیا. اما مراحل آماده سازی این دو تیم قبل از جام جهانی بسیار متفاوت است. اسپانیا ۶ دیدار تدارکاتی قبل از آغاز جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا برگزار کرده است. تمرینات آمادگی این تیم برای شرکت در جام‌جهانی از ۲۵ جولای (۴ مرداد) آغاز شد و ونانسیو لوپس ۶ دیدار تدارکاتی را در دو مرحله در نظر گرفت. در مرحله نخست آمادگی تیم ملی اسپانیا ابتدا دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی مصر در شهر اورنسه اسپانیا برگزار شد و سپس یک دیدار تدارکاتی با تیم ملی ویتنام در شهر تالابرا تدارک دیده شد. آخرین دیدار تدارکاتی لاروخا در خاک اسپانیا مقابل پرتغال و در گوادالاخارا برگزار شد.

پس از این دیدارها اسپانیا به پرتغال و شهر گوندومار رفت تا در یک تورنمنت سه‌جانه شرکت کند. اسپانیا در این تورنمنت با تیم‌های پرتغال و ازبکستان بازی کرد. نایب قهرمان دوره گذشته جام‌جهانی سپس۱۷ شهریور به سمت کلمبیا پرواز کرد.
در مقابل، ایران از سه خرداد در کرج وارد اردو شد و سپس بازیکنان برای حضور در باشگاه‌هایشان مرخص شدند و لیگ از هفت مرداد آغاز شد. سپس با تعطیلی لیگ در تاریخ بیست و ششم مرداد، تیم ملی عازم تایلند شد تا در تورنمنت چهارجانبه شرکت کند. شاگردان ناظم الشریعه در این تورنمنت مقابل قزاقستان مساوی کردند، سپس به تایلند باختند و در آخرین بازی مقابل ژاپن به برتری رسیدند. کاروان تیم ملی در ادامه به تهران بازگشت و ملی پوشان سپس عازم مشهد شدند و اردوی جدیدی را در این شهر آغاز کردند. تیم ملی ایران در روزهای هفت و هشتم شهریور در مشهد به مصاف ازبکستان رفت و دو پیروزی مقابل نایب قهرمان آسیا کسب کرد.

ملی پوشان در ادامه سه روز در تهران تمرین کردند و پس از برگزاری مراسم بدرقه به عنوان آخرین تیم در روز هجدهم شهریور تهران را به مقصد مدئین کلمبیا ترک کردند.
محمد ناظم الشریعه پیش از بازی تیمش با اسپانیا به خستگی بازیکنانش به خاطر اختلاف ساعت زیاد ایران و کلمبیا اشاره و اظهار امیدواری کرده بتواند مقابل قهرمان اروپا نتیجه لازم را بگیرد. در مقابل ونانسیو لوپس سرمربی اسپانیا با خطرناک خواندن بازیکنان ایران، عنوان کرده اسپانیا مقابل ایران از پیش برنده نیست و احتمال کسب هر نتیجه‌ای وجود دارد.
تیم ملی فوتسال در حالی بامداد فردا به مصاف اسپانیا می‌رود که مهدی جاوید، اصغر حسن زاده، محمد کشاورز، حمید احمدی و حسین طیبی به تازگی از بند مصدومیت رها شده‌اند.
همچنین این دیدار قرار است از شبکه سه سیما به صورت مستقیم پخش شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

زیبا دوشنبه , ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

چند نکته جالب
بازیکن های فوتسال ایا نمیدونند فوتسال وقت فعال داره فقط؟ با این اوصاف خیلی تیمها که عقب هستند بعد گل زدن میرن سریع توپ رو از دروازه حریف برمیدارن به هوای فوتبال! در حالی که بعد گل زدن زمان متوقفه و این کار خیلی خنده داره

اما مورد جالب تر
اکثر گل ها در ضد حمله و اشتباهات فردی و توپ لو دادن جلو و نزدیک دروازه رقم خورده و از همه مهمتر ضربات شروع مجدد و کار تیمی نقش کمتری داته چون دفاع ها قویتر شده و سخت تر

پس شروع مجدد مانند کرنر و خطا و اوتهای کناره بسیار مهمه

کلاس اموزشی برای فوتسال دوستان جوان:
بازی تایلند و روسیه واقعا گلهای زیبایی از ضربات شروع مجدد روسیه زد که ایران باید یاد بگیره

بازی دوم ایتالیل پاراگوئه رو نگاه کنید گلهای شروع مجدد کلاس اموزشیه

ناشناس دوشنبه , ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

ان شاءالله که بازی مورد پسندی ب نمایش بزارن و بهانه های جور وا جور در نیارنن، بگن خسته بودیمو این حرفا نزنن،عامو شوخی بازی که نیس جام جهانی جهانیه???