کد خبر : 76628
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مهر 1395 - 17:21
-

درودگر: تیم ملی فوتسال به بلوغ رسیده است/ نگاه فدراسیون به فوتسال باید مانند فوتبال باشد

درودگر: تیم ملی فوتسال به بلوغ رسیده است/ نگاه فدراسیون به فوتسال باید مانند فوتبال باشد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رئیس سابقه کمیته فوتسال راجع به پیروزی بزرگ تیم ملی فوتسال مقابل برزیل در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۶ به خبرنگار وبسایت نود گفت: این پیروزی غرورآفرین را باید به همه بازیکنان و کادرفنی تیم ملی، فدراسیون فوتبال، تمام جامعه فوتسال و همه مردم کشور تبریک گفت. پتانسیل

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رئیس سابقه کمیته فوتسال راجع به پیروزی بزرگ تیم ملی فوتسال مقابل برزیل در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۶ به خبرنگار وبسایت نود گفت: این پیروزی غرورآفرین را باید به همه بازیکنان و کادرفنی تیم ملی، فدراسیون فوتبال، تمام جامعه فوتسال و همه مردم کشور تبریک گفت. پتانسیل ما در فوتسال پتانسیل رسیدن به فینال جام جهانی است. خوشبختانه ما کارهای زیرساختی خوبی را در فوتسال انجام داده‌ایم و شرایط خوبی از این نظر داریم. نزدیک به ۲۰ میلیون نفر فقط در جام رمضان فوتسال بازی می‌کنند و واقعاً از نظر نیروی انسانی وضعیتی عالی داریم. همچنین مربی‌های فراوانی را در فوتسال پرورش داده‌ایم که همه اینها نشان‌دهنده شرایط خوب زیرساخت فوتسال در کشورمان است.

۳ بازی اول برای ما مانند دیدارهای تدارکاتی بود

او ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که تیم ملی در یک بازی بزرگ نتیجه‌ای بزرگ گرفت. ۳ بازی اول ما در دور گروهی واقعاً مانند دیدارهای تدارکاتی بود. شما وقتی تک تک بازیکنان را در مرحله گروهی می‌بینید، متوجه می‌شوید که ما مقابل برزیل نسبت به ۳ بازی اول تغییرات زیادی داشتیم. به عنوان مثال یک بازیکن ما که برابر اسپانیا و مراکش در هر بازی چهار یا پنج اشتباه داشت، در بازی مقابل برزیل تنها یک اشتباه داشت که آن هم از هر بازیکنی سر می‌زند و عادی است و این نشان دهنده این موضوع بود که سه دیدار اول ما مانند دیدارهای تدارکاتی موجب بهتر شدن تیم شد.

تیم ملی به بلوغ رسیده است

درودگر افزود: تیم ما در بازی مقابل برزیل نشان داد که به بلوغ رسیده است. اگر ما قبل از جام جهانی بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار می‌کردیم و لیگ هم فعالیت می‌کرد، قطعاً از روز اول مسابقات مانند بازی برابر برزیل با قدرت شروع می‌کردیم و نتایج نامناسب ما در دور گروهی فقط ناشی از نداشتن تدارکات خوب پیش از جام جهانی بود.

همه عوامل تیم مقابل برزیل عالی بودند

او راجع به عملکرد تیم در بازی برابر برزیل نیز خاطرنشان کرد: دوستی در صحبت‌های خود گفته بود آقای صمیمی در بازی با برزیل عالی بود اما من می‌گویم نه، با پررنگ کردن نقش صمیمی نباید تلاش دیگران را کمرنگ کرد. همه عوامل ما مقابل برزیل عالی بودند و به بازیکنان روحیه دادند. حتی سرمربی تیم ملی هم آن آدم مرحله گروهی نبود. شما صحبت‌های ناظم‌الشریعه در بازی مقابل اسپانیا را با حرف‌های او در بازی امروز مقایسه کنید به خوبی متوجه می‌شوید که حتی او هم تفاوت زیادی نسبت به ۳ بازی اول داشت. در بازی امروز واقعاً همه تیم همدل بودند. حتی محمد طاهری که بازی نکرد نیز در تمام طول مسابقه به بازیکنان روحیه می‌داد و اینگونه نبود که به دلیل بازی نکردن اخم کند و ناراحت باشد. در این بازی همه همدل و هم قسم بودند. تیم هم کم اشتباه کار کرد و با تمرکز خوب و با اراده قوی موفق به شکست تیم قدرتمند و پرافتخار برزیل شدند.

صحبت‌های محمد کشاورز خیلی روحیه‌بخش بود

وی تصریح کرد: در موقع ضربات پنالتی محمد کشاورز خیلی عالی با بازیکنان صحبت کرد و حرف‌های او خیلی روحیه‌بخش و اثرگذار بود. این هم باز نشان‌دهنده همان همدلی و به بلوغ رسیدن تیم بود که نتیجه آن را هم در انتهای بازی دیدم. برزیل تیم بسیار بزرگی است و ما واقعاً مقابل آنها عالی بازی کردیم. اگر لیگ ما قبل از جام جهانی خوب برگزار می‌شد و تیم ملی بازی‌های تدارکاتی بهتر و بیشتری را برگزار می‌کرد، قطعاً از شروع مسابقات با همین قدرت کار را آغاز می‌کردیم.

نگاه فدراسیون به فوتسال باید مانند فوتبال باشد

رئیس سابق کمیته فوتسال ادامه داد: از حالا به بعد نگاه فدراسیون به فوتسال باید مانند فوتبال باشد و نباید فدراسیون دیگر به فوتسال کم توجهی کند. حتی برای همین برد مقابل برزیل هم باید یک پاداش ویژه برای تمام تیم در نظر گرفته شود. بدون شک بازیکنان تیم ملی برای پول در زمین نمی‌جنگند اما باید احترام و شان آنها نیز حفظ شود و نشان بدهیم که تبعیضی بین فوتسال و فوتبال قائل نمی‌شویم. ما با حمایت از فوتسال می‌توانیم همیشه یک پای فینال جام جهانی باشیم برای اینکه پتانسیل این کار را داریم. من به شخصه اعتقاد دارم که این مسابقات و این پیروزی انرژی فدراسیون برای حمایت از فوتسال را بیشتر کرد و از حالا به بعد باید شاهد حمایت‌های بیشتری از فوتسال باشیم.

پیروزی برابر برزیل یک موفقیت بزرگ برای تمام فوتسال بود

صادق درودگر در پایان صحبت‌های خود گفت: بازیکنان تیم ملی باید بدانند که پیروزی مقابل برزیل یک موفقیت بزرگ و کار مثبت برای تمام فوتسال بود. موفقیت فوتسال یعنی جذب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در فوتسال. کما اینکه الان بانک سرمایه آمده و از فوتسال حمایت می‌کند و قطعاً این موفقیت باعث می‌شود بقیه هم برای حضور در فوتسال ترغیب شوند و آن موقع است که فوتسال در کشور رونق خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.