کد خبر : 76646
تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1395 - 1:14
-

کشاورز: از برد برزیل مغرور نمی‌شویم/ مسئولان نگاه ویژه ای به فوتسال داشته باشند/ جهان به فوتسال ایران احترام می گذارد

کشاورز: از برد برزیل مغرور نمی‌شویم/ مسئولان نگاه ویژه ای به فوتسال داشته باشند/ جهان به فوتسال ایران احترام می گذارد
کاپیتان تیم ملی فوتسال گفت: تمرکز بالای تیمی ما باعث پیروزی مقابل قهرمان جهان شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد کشاورز، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران نقش به‌سزایی در پیروزی تاریخی مقابل برزیل داشت و با رهبری در زمین و گل دقیقه پایانی که به زیبایی به ثمر رساند، خاطره ماندگاری از خود در اذهان مردم به جای گذاشت. هم‌چنین صحبت‌های روحیه دهنده کشاورز قبل از ضربات پنالتی، استرس را از ملی‌پوشان گرفت و ایران با پیروزی در این بازی برای اولین‌بار برزیل را کنار زد و به یک چهارم نهایی جام جهانی رسید.
گفت‌وگو با محمد کشاورز درباره آخرین وضعیت تیم ملی را در ادامه بخوانید:

-آقای کشاورز! ابتدا درباره پیروزی شیرین تیم ملی مقابل برزیل بگویید. با توجه به نتایج مرحله گروهی هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این نتیجه رقم بخورد.
از این برد خیلی خوشحالم. بازی بسیار خوبی بود و خوشالم که توانستیم مردم خوب کشورمان را خوشحال کنیم. این نتیجه برای اولین‌بار در تاریخ فوتسال ایران رقم خورده است؛ آن هم در جام جهانی و مرحله حذفی. خیلی خوشحالیم.
– برزیل را چطور دیدید؟ این تیم میانگین سنی بالایی داشت و به نظر می‌رسید در اواخر بازی خسته شده است.
به هر حال برزیل همیشه برزیل است. پتانسیل فوتسال آن‌ها آنقدر بالاست که می‌توانند هم‌زمان چند تیم ملی خوب داشته باشند. ضمن این که برزیل در بازی کم نیاورد و به لحاظ بدنی شرایط خوبی داشت. متعتقدم بازی کاملا پایاپای بود و ایران در کنار برزیل هم در وقت‌های معمول بازی و هم در وقت‌های اضافه خیلی خوب کار کرد. تمرکز بالای تیمی ما باعث پیروزی مقابل قهرمان جهان شد.
– صحبت‌های شما قبل از ضربات پنالتی انعکاس زیادی در رسانه‌ها داشت و بازیکنان هم بعد از این صحبت‌ها با روحیه به استقبال ضیافت پنالتی‌ها رفتند.
دلیل این صحبت‌های من قبل از پنالتی‌ها شرایط حساس و استرس حاکم روی بازیکنان بود. دنبال این بودم تیم هیجاناتش را کنترل کند و بازیکنان موقع پنالتی زدن احساسی عمل نکنند. خوشحالم که این صحبت‌ها فشار را از روی بازیکنان برداشت. به هر حال پنالتی زدن در این شرایط بسیار سخت است. فکر می‌کنم موفق شدم این فشار را از روی بازیکنان بردارم و هر کسی که برای پنالتی زدن رفت، با تمام قدرت و اعتماد به نفس ضربه زد.
– حرکت اخلاق‌مدارانه تیم ملی بعد از پایان بازی و به آسمان انداختن فالکائو در روز خداحافظی‌اش نیز مورد توجه فوتسال دوستان در سراسر جهان قرار گرفت.
فالکائو جزو بازیکنان بزرگ جهان است که هم برای من و هم کلیه اعضای تیم ملی قابل احترام است. بازی برزیل با ایران مصادف شد با خداحافظی فالکائو و روز سختی برای او بود. برزیل تا الان در این مرحله حذف نشده بود. بازیکنان سعی کردند فالکائو را در این شرایط تنها نگذارند و نشان دادند فقط بازی کردن و بردن مهم نیست. نشان دادند اخلاق‌مدار هستیم و خیلی چیزها را مهم‌تر از نتیجه می‌دانیم.
– پاراگوئه حریف بعدی ما در مرحله یکچهارم نهایی است. این نگرانی وجود دارد که ایران به خاطر برد برزیل، اسیر غرور شود.
هر چند برد برزیل خیلی شیرین و دلچسب بود اما باید آن را فراموش و به بازی بعدی فکر کرد. قطعا در این باره با بازیکنان هم صحبت می‌کنیم تا به لحاظ روحی آماده شوند. البته بازیکنان حواس‌شان جمع است و کاملا حرفه‌یی هستند. در حال حاضر تمام تمرکز ما روی بازی با پاراگوئه است. بعید می‌دانم هم تیمی‌هایم اسیر غررو شوند. آن‌ها خیلی باهوشند و شرایط را خوب درک می‌کنند. قطعا این اتفاق نمی‌افتد.
– با این برد انتظار ها از فوتسال بیش‌تر شد؟
بله همین‌طور است. انتظارها همیشه از فوتسال ایران بالا بوده و همیشه به ما انگیزه داده شده است تا بیش‌تر تلاش و مردم عزیر را خوشحال کنیم. با این حال امیدوارم نگاه مسوولان هم به این تیم، ویژه‌تر شود. تیمی که جایگاه خوبی در فوتسال دنیا دارد و جهان به آن احترام می‌گذارد باید رسیدگی بهتری به آن شود. معتقدم این تیم لایق بهترین‌هاست.
– اگر از سد پاراگوئه عبور کنیم به یکی از تیم‌های روسیه یا اسپانیا در نیمه نهایی می‌رسیم. نظرتان در این باره چیست؟
قبل از این که به اسپانیا یا روسیه فکر کنیم تمام فکر و ذکرمان بازی با پاراگوئه است. امیدوارم ابتدا این بازی را با موفقیت پشت سر بگذاریم؛ آنگاه راجع به حریفان بعدی می توانیم فکر کنیم.
– نظرتان در مورد حمایت تماشاگران کلمبیایی از تیم ملی ایران چیست؟
ما در کلمبیا تنها نیستیم. مردم اینجا تیم ملی ایران را دوست دارند و حسابی تشویق می‌کنند. تیم ملی برزیل با این که دوست داشتنی است و هر جار می‌رود، طرفدار دارد، اما در بازی دیروز کل ورزشگاه حامی ایران بود.
– و صحبت پایانی…
بعد از بازی هم من و سایر بازیکنان پیام‌های زیادی از طرف مردم ایران دریافت کردیم. می‌خواهم از این طریق از کسانی که نسبت به ما لطف داشتند تشکر کنم. ما هم از خوشحالی آن‌ها خوشحالیم. در آخر می‌خواهم برایمان دعا کنند تا در بازی‌های پیش‌رو موفق باشیم و با سربلندی به کشورمان برگردیم.
منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا جعفری جمعه , ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۸:۵۵

. فوری فوری .حالا ایران جزو بهترینهای جهانه که بریزیلو بزنه خیلی خیلی عجیب نبس. ولی خبر جدید که دیگه واقعا معحزه هست و به نظر راحتترین بازی این مرحله بود که مصر ایتالیا رو حذف کرد اونم نه تو پنالنی. فوری فوری

علیرضا جمعه , ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۹:۰۰

با پیروزی آذربایجان مقابل تایلند ثابت شد که گروه آخر مسابقات گروه مرگ بوده. سه تیم از هشت تیم برتر از گروه F !
نکته دیگه اینکه ایران پرچمدار تیمای آسیایی ♥♥♥

زیبا جمعه , ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

نکته مهمتر اینه که خاک تو سر فیفا با این سید بندی و قرعه کشی اش
و اینقد هی رسانه ها میگن برزیل میانگین سنیش بالا بود که باخت برزیلو توجیه کنند بابا برزیل تا ثانیه اخر دروازه مارو به توپ بسته بود کجا نفس کم اورد؟ نتونست دیگه
یکجایی به هر حال هر کس میبازه
برزیل هم باخت حالا هم شده دایه مهربانتر از مادر براای برزیل که این تیم پیرمردهای برزیل بوده

خود ما کم از بی کفایتی در مربی و مدیر ضربه خوردیم؟ یکبار هم برزیل به بی کفایتی خودش باخت دیگه تموم کنید تموم شدد رفت فکر پاراگوئه و اسپانیا باشید

علیرضا جعفری جمعه , ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

پایگاه خبری باید زود خبر مخابره کنه. الان ظهره ولی انگار تطعیله پایگاه