کد خبر : 76794
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1395 - 15:07
-

درس جوانمردی در فوتسال

درس جوانمردی در فوتسال
برتری تاریخی تیم ملی فوتسال ایران مقابل برزیل نه فقط از جنبه‌های فنی بلکه از بعد اخلاقی بسیار مهم و ماندگار بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،برتری تاریخی تیم ملی فوتسال ایران مقابل برزیل نه فقط از جنبه‌های فنی بلکه از بعد اخلاقی بسیار مهم و ماندگار بود. فوتسالیست‌های ایرانی علاوه بر آنکه اراده تاکتیکی خود را بر قهرمان جهان دیکته کردند و با اینکه ۳ بار از حریف عقب افتادند و بازی را مساوی کردند، در پایان بازی دست به کاری بزرگ و جوانمردانه زدند که تمجید بسیاری از رسانه‌های جهان را نیز به دنبال داشت. از لحظه‌ای حرف می‌زنیم که فالکائو اعجوبه و ستاره بی بدیل فوتسال جهان روی دست‌ فوتسالیست‌های ایران با دنیای فوتسال خداحافظی کرد و یکی از به یادماندنی‌ترین اتفاقات تاریخ ورزش جهان رقم خورد.
رفتار جوانمردانه ناظم‌‌الشریعه و فوتسالیست‌های ایران در آن لحظات که به واقع هیچ ایرانی از کسب پیروزی بزرگ مقابل برزیل سر از پا نمی‌شناخت شگفت‌انگیز بود. به قول حسین شمس حتی می‌شود تا ماه‌ها بابت این پیروزی بزرگ شادی کرد اما فوتسالیست‌های ایرانی که می‌دانستند فالکائو به پایان دوران طلایی فوتسال خود رسیده شادی خود را فرو خوردند و روح بزرگ ایران و ایرانی را به تصویر کشیدند.
آنچه در پایان بازی رقم خورد به وضوح نشان داد که تربیت فوتسالیست‌های ایرانی طور دیگری است و از زمانی که حسین شمس سرمربیگری تیم ملی فوتسال را بر عهده داشت تا به امروز که این وظیفه خطیر بر عهده ناظم الشریعه سپرده شده حرفه‌ای و بزرگ شده‌اند و علاوه بر آشنایی با فوت و فن فوتسال کاملا آگاهند که در عرصه‌های بین‌المللی حتی در صورت کسب پیروزی‌هایی بزرگ باید چه رفتاری را از خود نشان دهند.
بی‌تردید اگر فرهنگ احترام به رقیب در خون و رگ فوتسالیست‌های ایرانی جاری نشده بود هیچ گاه در پایان بازی بازیکنان تیم ملی فوتسال و سرمربی محجوبش، فالکائو را دوره نمی‌کردند و برایش جشن خداحافظی نمی‌گرفتند.
فوتسالیست‌های ایرانی بی‌آنکه از برد بزرگ و ارزشمند خود مقابل برزیلی‌ها غره شوند یا همچون فوتبالی‌ها برای رقیب خود مشت گره کنند که این قبیل رفتارهای نادرست را بارها و بارها از مربیان دیگر در میادین بین‌المللی دیده‌ایم، ایستادند، برای فالکائو هورا کشیدند و او را روی دست‌های خود به آسمان بردند تا مرد بزرگ تاریخ فوتسال جهان در آخرین حضورش در میدان فوتسال احساس شرمندگی و حقارت نکند.
آری فوتسال ایران بامداد پنج‌شنبه‌ای که گذشت خالق برگ زرینی در تاریخ ورزش ایران و جهان بود و از این پس هر گاه از فوتسال ایران سخن به میان آید بلادرنگ همه در دنیای فوتسال به یاد این صحنه‌های بدیع می‌افتند و نوآفرینی فوتسالیست‌های ایرانی را یادآور خواهند شد. بردی که کمتر از حماسه ملبورن و پیروزی بر آمریکا در جام جهانی فرانسه نیست و نباید در لابه‌لای خبرهای تکراری و گاه بی‌مزه فوتبال گم شود. بردی که باید به همه ورزشکاران بخصوص ملی‌پوشان فوتبال بفهماند همه چیز در ورزش نتیجه نیست و باید در اوج چیرگی و استیلای بر رقیب خاضع بود و نباید مشت گره کرد، پرده‌ها را درید، چهره در هم کشید و رقیب را خوار و خفیف کرد.

منبع:ایران ورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

واقعا این حرکت زیبا ودوست داشتنی بود وتمام فوتسالی های ایران به عنوان یک ایرانی دچار غرور ولذت شدنداما ای کاش حرمت اسطورهای فوتسال خود را که دست کمی از فالکائو ندارند را هم بدانیم مثل حسین شمس وناصر صالح واسطوره وااقای گل جهان وحید شمسایی عزت مزید

عباس یکشنبه , ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

واقعا انسان بودن وانسانیت را درس دادید واین حرکت از هزار وهزاران بورد بهتر بود وبه شماها افتخار میکنم که ایرانیها این حرکت راانجام داده اند ودر تاریخ ودر قلب مان خواهد ماند وباخت وبردها از یاد خواهد رفت واین حرکت هیچ وقت از یادها نخواهد رفت و واقعا کیف کردم دم همه گرم سلام ودرود می فرستم و انسان بودن را درس بزرگ دادید

ناشناس یکشنبه , ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

اگر یک ذره فکر کنیم به این نتیجه میرسیم ما و همه مردم جهان در یک کشتی نشسته ایم و صد سال دیگه هیچکدام از ما انسانهایی که امروز روی کره زمین زندگی میکنیم وجود نداریم تنها چیزی که از ما به یادگار میماند که به نیکی از آن یاد کنند همین مهربانیها و دوستیهاست که دیروز فرزندان این آب خاک به سایر مردم جهان پیام آور آن بودند کاش همه یاد میگرفتیم که به رقیبانمان احترام بگذاریم و از آن مهمتر بعنوان یک انسان نسبت به دیگران مهر بورزیم ؛دروود میفرستم به بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتسال کشورمان که پیام آور شادی برای مردم کشورمان و دوستی و مهر برای جهانیان بودند

ناشناس جمعه , ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۹:۲۴

فوتبالیستا یاد بگیرن.