کد خبر : 77309
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 - 11:01
-

ستاره های زمینی فوتسال ایران را بیشتر بشناسید

ستاره های زمینی فوتسال ایران را بیشتر بشناسید

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا کاری کرد کارستان و با صعود به نیمه نهایی مسابقات تاریخ جدیدی برای این رشته محبوب رقم زد. به گواه کارشناسان، این تیم بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران است و در تمام پست ها بهترین بازیکنان را دارد. اما بعد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا کاری کرد کارستان و با صعود به نیمه نهایی مسابقات تاریخ جدیدی برای این رشته محبوب رقم زد. به گواه کارشناسان، این تیم بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران است و در تمام پست ها بهترین بازیکنان را دارد. اما بعد از کنار رفتن نسل طلایی ۲۰۰۸ که در جام جهانی برزیل به مقام پنجم رسید، ‌کمتر کسی فکر می کرد به این زودی ها بازیکنانی بیایند که جای خالی مرحوم بابک معصومی، محمدرضا حیدریان،‌ وحید شمسایی،‌ مصطفی نظری، جواد اصغری مقدم و خیلی های دیگر را پر کنند. بازیکنان فعلی تیم ملی فوتسال،‌ ستاره هایی زمینی هستند که بی ادعا تنها به فکر افتخارآفرینی برای ورزش کشورند. این ستاره های محجوب با اینکه بعضی اوقات از تبعیض و امکانات کم به ستوه می آیند اما هیچ گاه دست از تلاش و کوشش برای موفقیت برنداشته و در دو سال اخیر با وجود کم توجهی و بی مهری ها، دوباره نام فوتسال ایران را در جهان بر سر زبان ها انداخته اند.
قرارداد ملی پوشان فوتسال در تیم های باشگاهیشان در بهترین حالت به ۳۰۰ میلیون تومان نمی رسد اما خوشحالی که این بازیکنان به مردم هدیه کرده و افتخاری که کسب کرده اند را هیچ یک از رشته های تیمی در ایران نتوانسته به آن دست یابند. یازده قهرمانی در آسیا، دو بار صعود به نیمه نهایی جام جهانی و یک عنوان پنجمی این مسابقات، تنها گوشه ای از افتخارات فوتسال ایران است که باعث می شود عنوان پرافتخارترین رشته تیمی ورزش ایران را به خود اختصاص دهد. با این حال به نظر می رسد توجهی که در خور شان اهالی این رشته باشد، نشده است.
در این گزارش به معرفی ملی پوشانی پرداخته ایم که با وجود تمام بی مهری ها دوباره فوتسال را به روزهای اوج خود رساندند.
محمد کشاورز

با تجربه ترین بازیکن ایران به معنای واقعی کلمه در تیم ملی کاپیتان، رهبر و لیدری است که تمام بازیکنان برایش احترام ویژه ای قائلند. کشاورز که چهارمین حضورش در جام جهانی را تجربه می کند، حاصل دوراندیشی محمدحسن انصاری فرد در جام جهانی ۲۰۰۴ است که او را در بیست و دو سالگی به مسابقات برد و در کنار بازیکنان باتجربه ای مثل رضا حیدریان و وحید شمسایی، اولین جام جهانی اش را تجربه کرد. کشاورز که دو سال پیش در تیم لیگ برتری گیتی پسند سرمربی‌گری می‌کرد،‌ به خوبی به مدیریت تیم در لحظات حساس آشناست و صحبت های او پیش از ضربات پنالتی بازی با برزیل و روحیه ای که به هم تیمی هایش داد،‌ بازتاب رسانه‌ای زیادی پیدا کرد.
مهدی جاوید

بازیکن جوان اما با تجربه تیم ملی. در زمان خسوس اعتقادی به او در تیم ملی وجود نداشت و از همین رو او امسال اولین جام جهانی اش را تجربه می کند. جاوید جزو بازیکنانی است که به دلیل پستش در زمین،‌ بازی اش به چشم نمی آید اما پاس های تماشایی او در بازی های حساس تیم ملی حسابی به کار ایران آمده است. جاوید تا پایان بازی های نیمه نهایی با چهار پاس گل، بهترین پاسور تیم ملی لقب گرفته است. ویژگی بارز جاوید، تکنیک بالای او و قدرت بندی و جنگندگی اش در پیکارهای تن به تن است. این بازیکن در حال حاضر در تیم گیتی پسند اصفهان توپ می زند و در تیم باشگاهی اش نیز جزو بازیکنان کلیدی به حساب می آید.
حسین طیبی

بعد از خداحافظی شمسایی از تیم ملی، نگرانی های بسیاری برای جانشین او وجود داشت اما حسین طیبی نشان داده جانشین به حقی برای آقای گل فوتسال جهان در تیم ملی است. طیبی که عنوان بهترین بازیکن لیگ ۹۴ را از آن خود کرده، یکی از تکنیکی ترین بازیکنان تیم ملی محسوب می شود. او همچنین با وجود اینکه در سن بیست و هفت سالگی قرار دارد بازی های بسیاری را برای تیم ملی انجام داده و در عین جوانی، با تجربه است. یکی از ویژگی های بارز او، شم بالای گلزنی در شرایط سخت است. او را معمولا با ضربات پشت پایش می شناسند. طیبی که سابقه بازی در لیگ روسیه را در کارنامه دارد، تاکنون گل های فراوانی را به این شکل به ثمر رسانده و در زدن ضربات چرخشی همچون شمسایی تبحر خاصی دارد. از این بازیکن به عنوان گرانترین بازیکن فوتسال ایران نیز نام برده می شود. طیبی دومین جام جهانی خود را تجربه می کند.

علی اصغر حسن زاده

بازیکن ریز نقش و باتجربه ایران که عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۵ آسیا را بدست آورده و یکی از مهره های کلیدی ناظم الشریعه به حساب می آید با پنج گل، بهترین گلزن ایران تا مرحله نیمه نهایی مسابقات است. همچنین از وی به عنوان یکی از پنج بازیکن برتر جام یاد می شود و در صورت صعود ایران به فینال حتی شانس کسب عنوان بهترین بازیکن مسابقات را نیز دارد. آقای گل لیگ ۹۴ بعد از قهرمانی با تاسیسات دریایی در لیگ به گیتی پسند پیوسته و در این تیم نیز به عنوان رهبر می‌درخشد. حسن زاده اولین جام جهانی اش را در سال ۲۰۰۸ تجربه کرد و کلمبیا، سومین تجربه او از حضور در مهمترین تورنمت جهانی فوتسال است.
علیرضا صمیمی

کادرفنی تیم ملی تا قبل از جام جهانی، سیستم چرخشی را درون دروازه ایران به اجرا درآورده بود و سپهر محمدی و علیرضا صمیمی نوبتی برای ایران دروازه بانی می کردند اما صمیمی با درخشش در بازی های دوستانه، برای جام جهانی به عنوان دروازه بان شماره یک انتخاب شد. شاید دلیل عملکرد ضعیف او در دو بازی اول،‌اعتماد به نفس پایینی است که از اجرای سیستم چرخش حاصل شده بود اما این گلر ۲۹ ساله در یک هشتم نهایی بارها مقابل فالکائو، ستاره بی چون و چرای برزیلی ها ایستادگی کرد و مانع عبور توپ از خط دروازه شد. این دروازه بان ۱۸۶ سانتی متری که اصالت بوشهری دارد، به خوبی از تجربه بالایش استفاده کرد و به امید اصلی ایران در ادامه مسابقات بدل شد. صمیمی که پیش از آمدن به فوتسال، گلر هندبال بوده است، در حال حاضر برای تیم مدعی مس سونگون در لیگ برتر بازی می کند و می تواند خیال ایران از داشتن سنگربانی شش دانگ را در سال های آینده راحت کند.
سپهر محمدی

دروازه بان اصفهانی باشگاه گیتی پسند اصفهان که در جام ملت های آسیا به اذعان مربیان تیم ملی شایستگی ایستادن درون دروازه تیم ملی ایران در جام جهانی را داشت اما مربیان برای افزایش اعتماد به نفس گلر تیم ملی تصمیم گرفتند، سیستم چرخشی را کنار گذاشته و ناچار شدند محمدی را به عنوان دروازه بان شماره دو معرفی کنند. با این حال با توجه به آمادگی بالای سپهر محمدی، خیال هواداران تیم ملی از بابت دروازه ایران راحت است تا اگر مشکلی برای صمیمی پیش آمد، سنگربان مطمئنی به اسم محمدی جایش را پر کند.
احمد اسماعیل پور

بازیکن ۲۸ ساله تیم ملی و باشگاه گیتی پسند بعد از اینکه جام ملت های آسیا ۲۰۱۶ را از دست داد، با تلاش و پشتکاری که در اردوها و دیدارهای تدارکاتی از خود نشان داد، کاری کرد تا ناظم الشریعه چاره ای جز دعوت نکردنش به تیم ملی نداشته باشد. بدون شک پنالتی آخر تیم ملی مقابل برزیل که توسط اسماعیل پور به گل تبدیل شد، سال ها به عنوان یکی از صحنه های به یاد ماندنی ورزش ایران در اذهان باقی خواهد ماند. همچنین شوت سرکش او در بازی با پاراگوئه که تبدیل به یکی از گل های زیبای جام شد، همه را به وجد آورد. ستاره این روزهای تیم ملی با گل ثانیه های پایانی خود به پاراگوئه نیز، ناجی ایران در این بازی نام گرفت و باعث شد سایت فیفا نیز به تمجید از او بپردازد. بدون شک در روزهایی که محمد طاهری و حسین طیبی به دلیل مصدومیت نمی توانند زمان زیادی بازی کنند، آمادگی بالای اسماعیل پور، قدرت گلزنی ایران را در وضعیت خوبی نگه می دارد.
افشین کاظمی

کاظمی یکی از هفت بازیکن باشگاه گیتی پسند است که در تیم ملی ایفای نقش می کند. این بازیکن هم همانند اسماعیل پور علی رغم حضور نداشتن در جام ملت ها، به جام جهانی دعوت شد اما همیشه حضورش در تیم ملی با نوسان رو به رو بوده است. با این حال کادرفنی تیم ملی با دعوت از کاظمی نشان داد به دنبال بازیکنان آماده برای جام جهانی است و فهرست از قبل تعیین شده ای برای این مسابقات ندارد. یکی از ویژگی های اصلی این بازیکن کرجی، جنگندگی بالا و استفاده از موقعیت های مرده است. کاظمی که در جام جهانی ۲۰۱۲ نیز مقابل اسپانیا گل سرنوشت سازی به ثمر رساند، در بازی مقابل برزیل در جام جهانی ۲۰۱۶ با زدن گل دوم ایران، امید را به اردوی تیم ملی باز گرداند.
مهران عالیقدر

بازیکن ۲۷ ساله شیرازی که با نمایش خیره کننده اش در حفاری اهواز و گیتی پسند، کادرفنی را مجاب کرد تا به او اعتماد کرده و از او برای اولین بار در جام ملت های آسیای استفاده کند. عملکرد مثبت عالیقدر در این مسابقات و همچنین اردوهای تدارکاتی و بازی های دوستانه، باعث شد نامش در فهرست نهایی مسافران کلمبیا نوشته شود. عالیقدر که از قدرت بدنی بالایی برخورار است در جام جهانی به خصوص بازی با برزیل به کمک تیم ملی آمد و نقش پررنگی در موفقیت آن داشت.

‏محمد طاهری

یکی دیگر از با تجربه های تیم ملی که سومین جام جهانی اش را تجربه می کند اما به دلیل مصدومیتی که گریبان گیرش شده، در بازی های جام جهانی دقایق کمی به زمین می رود. مرد اخلاق لیگ ۹۴ در پنج بازی اخیر تیم ملی از روی نیمکت همواره به هم تیمی هایش روحیه داده و این موضوع موجب تمجید بازیکنان از وی نیز شده است. بازیکن قرچکی تیم ملی امسال به باشگاه شهروند ساری پیوست تا در اوج آمادگی در جام جهانی شرکت کند. طاهری امیدوار است در دو بازی پیش رو بتواند دقایق بیشتری در میدان حضور پیدا کند و از تجربه بالایش به نفع تیم ملی استفاده کند.
محمدرضا سنگ سفیدی
بازیکن بیست و هفت ساله تیم ملی که توسط وحید شمسایی به فوتسال ایران موفق شد و رکورد جالبی از خود به جای گذاشت. او در کنار شمسایی تنها بازیکنی است که سه فصل پیاپی به قهرمانی لیگ رسیده و در اولین فصل حضورش در لیگ نیز به عنوان پدیده مسابقات معرفی شده است. سنگ سفیدی نیز اولین جام جهانی اش را تجربه می کند. بازی جسورانه و قدرت دریبل زنی از ویژگی های مطرح این بازیکن است.
فرهاد توکلی
بازیکن خوش تکنیک اهوازی فوتسال ایران که در تیم حفاری توپ می زند، به عنوان بهترین بازیکن جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۶ انتخاب شده شانس بالایی برای کسب عنوان بازیکن سال آسیا را هم دارد. وی در جام باشگاه ها با تیم نفت عراق به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و کادرفنی تیم ملی نیز حساب ویژه ای روی او باز کرده اند. توکلی بیست و هشت ساله همانند چهار بازیکن دیگر تیم ملی، برای اولین بار در جام جهانی شرکت می کند.
حمید احمدی

این بازیکن پیش از جام جهانی در بازی لیگ مصدوم شد و یک ماه از تمرین ها دور بود. احمدی که از همراهی تیم ملی در اردوی تایلند هم بازمانده بود با نظر کادرفنی در لیست نهایی بازیکنان جام جهانی قرار گرفت چرا که تجربه او و سابقه بازی اش در تیم ملی می توانست در جام جهانی به کار بیاید. این مدافع قرص و محکم تیم ملی با شوت های برق آسا در لیگ شناخته می شود. البته احمدی ۲۷ ساله هنوز موفق نشده از این ویژگی خود برای گلزنی در جام جهانی استفاده کند اما با گرفتن برخی موقعیت های گلزنی از حریف، نشان داده لیاقت حضور در جام جهانی را داشته است.

علی احدی؛‌ خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

وحید دوشنبه , ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

براتون متاسفم که اسمی از قدرت بهادری نیاوردین …

حسین سه شنبه , ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۸:۵۳

نامردی نیست اسمی از قدرت بهادری نیاوردیم!!!!!!!!!!!!!!

مركز توسعه آموزش زبان عربي(مَتاع) شنبه , ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳

بچه ها خدا قوت ان شاء الله همیشه پیروز باشید www.arabinet.ir