کد خبر : 78151
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 - 15:24
-

کشاورز بذر محبت را در دل مردم کاشت/ ۴ جاودانه فوتسال

کشاورز بذر محبت را در دل مردم کاشت/ ۴ جاودانه فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بازیکنان آرام و دوست داشتنی در تیم ملی کم نبودند و کم هم نیستند. از محمدرضا حیدریان عزیز گرفته تا وحید شمسایی، محمد کشاورز، محمد طاهری و بازیکنان بسیاری که برای کشور ایران افتخارآفرینی کردند. در کنار این افتخارآفرینی اما همیشه آنها بی‌ادعا بودند و توقعات و انتظارات بسیار کمی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،بازیکنان آرام و دوست داشتنی در تیم ملی کم نبودند و کم هم نیستند. از محمدرضا حیدریان عزیز گرفته تا وحید شمسایی، محمد کشاورز، محمد طاهری و بازیکنان بسیاری که برای کشور ایران افتخارآفرینی کردند. در کنار این افتخارآفرینی اما همیشه آنها بی‌ادعا بودند و توقعات و انتظارات بسیار کمی داشتند.

خبری که امروز همه را شوکه کرد و شاید در اردوی تیم ملی هم شوکی را به وجود آورد خداحافظی محمد کشاورز کاپیتان بااخلاق و دوست داشتنی تیم ملی فوتسال ایران بود. کشاورزی که از سال ۲۰۰۳ به اردوی تیم ملی دعوت شد و اولین حضور خود در مسابقات رسمی را در سال ۲۰۰۴ و در مسابقات جام ملت‌های آسیا در ماکائو تجربه کرد.

شماره ۴ تیم ملی شخصیتی آرام و دوست داشتنی داشت و همواره در تیم ملی نه به عنوان کاپیتان بلکه به عنوان یک رفیق و یک دوست در کنار بازیکنان جوان و تازه وارد تیم ملی بود. اوج مدیریت محمد کشاورز در بازی ایران و برزیل و پیش از ضربات پنالتی مشخص شد که با آن صحبت‌های ویژه‌اش انگیزه‌ ملی‌پوشان را دوچندان کرد. کاپیتان پیش از زدن ضربات پنالتی با لحنی صمیمانه خطاب به بازیکنان گفت که «هر کسی پنالتی از دست بدهد فدای سرش» و همین یک جمله کافی بود تا قرار گرفتن بازیکنان جوانی چون محمدرضا سنگ‌سفیدی پشت ضربه پنالتی نیز باعث نشود استرس زیادی به او وارد شود.

کشاورز در ۶ جام ملت‌های آسیا حضور داشت که ۵ قهرمانی به دست آورد. او از سال ۲۰۰۴ به تیم ملی دعوت شد و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ توسط جوراندینیو به تیم ملی دعوت نشده و پس از آن حسین شمس در سال ۲۰۰۷ او را به تیم ملی دعوت کرد. پس از آن تنها یک سال بود که کشاورز به تیم ملی دعوت نشد و آن هم در سال ۲۰۱۴ بود که خسوس او را دعوت نکرد. کشاورز در مجموع سال‌های که در تیم ملی بود به جز سال ۲۰۱۲ تایلند در بقیه مسابقات آسیایی توانست با تیم ملی عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

افتخارات کشاورز در جام ملت‌های آسیا نیز بسیار زیاد است. او با ۳ تیم مختلف توانسته است قهرمانی قاره کهن را تجربه کند. فولاد ماهان، گیتی‌پسند و تاسیسات سه باشگاهی هستند که کشاورز در آنها قهرمانی آسیا را تجربه کرده است. او همچنین با شن‌سا در اولین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا که در واقع دوره آزمایشی به حساب می‌آمد هم، قهرمان شده است. کشاورز با منصوری هم عنوان دومی جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرده است.

این بازیکن ۳۴ ساله ۴ بار حضور در جام جهانی را تجربه کرد. افتخاری که به قول حسین شمس اگر در فوتبال رقم می‌خورد شاید هم اکنون مجسمه او را بر سر در فدراسیون ساخته بودند. کشاورز از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ چهار جام جهانی را تجربه کرد که شاید شیرین‌ترین این مسابقات رقابت‌هایی باشد که در کلمبیا در حال برگزاری است. او در این مسابقات توانست مقابل برزیل پرافتخارترین تیم جهان به برتری برسد. آنهم با گل زیبا و دیدنی که در وقت‌های اضافه با یک ضربه چیپ به دروازه‌بان برزیلی زد.

این بازیکن شماره ۴ در چهارمین حضورش در جام جهانی تصمیم به خداحافظی گرفت. آن هم زمانی که افتخار حضور در جمع ۴ تیم برتر جهان را کسب کرد. او در چهارمین سال دهه سوم زندگی‌اش مهمترین تصمیم دوران ورزشی‌اش را گرفت. شاید این عدد ۴ جادویی است برای محمد کشاورز چرا که نام او را جاودانه خواهد کرد. حضور در ۴ دوره جام جهانی که افتخاری بسیار بالا که پس از فالکائو ستاره برزیلی که در ۵ دوره جام جهانی حاضر شده کشاورز جزو بازیکنان معدود جهان است که این تعداد حضور در جام جهانی را کسب کرده است. او در آسیا و از این لحاظ رکوردار است و شاید رسیدن به این رکورد در قاره کهن برای بازیکن دیگری بسیار سخت و شاید هم دست نیافتنی باشد.

افتخارات کشاورز بسیار بیش از اینها بوده که به آن اشاره شد اما در این گزارش تنها قصد داشتیم اشاره‌ای کوتاه به افتخارآفرینی این بازیکن دوست داشتنی داشته باشیم. حالا وقت آن است که فدراسیون فوتبال در جواب زحماتی که شماره ۴ تیم ملی کشیده تجلیلی در خور شأن کاپیتان زحمت کش تیم ملی انجام بدهد. حالا نیاز است نشان دهیم به خاطر زحماتی که ملی‌پوشان انجام می‌دهند قدردان هستیم. البته شاید نتوان آنطور که باید و شاید جوابگوی زحمات آنها بود اما حداقل می‌توان با برنامه‌ریزی و برگزاری مراسمی از زحمات این ملی‌پوشان قدردانی کرد.

افتخارات محمد کشاورز در تیم ملی فوتسال:

قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶

کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۱

حضور در ۴ دوره جام جهانی در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶

قهرمانی مسابقات داخل سالن آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳

قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

…وفقط خداوند از باطن و نیت ادمها اگاهه در ظاهر همه خوب بلد هستند نمایش بدهند