کد خبر : 78951
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1395 - 9:53
-

کشاورز :خسوس مرا کنار نگذاشت، خودم نخواستم در تیم ملی باشم/فعلا مربی نمی‌شوم

کشاورز :خسوس مرا کنار نگذاشت، خودم نخواستم در تیم ملی باشم/فعلا مربی نمی‌شوم
کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه آرزویش خداحافظی باعزت از بازی‌های ملی بوده است، گفت: با شکست دادن تیم ملی فوتسال برزیل و حذف این مدعی اصلی قهرمانی دنیا را نیم‌خیز کردیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمد کشاورز که یکی از ارکان اصلی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی بود، به بیان شرایط تیم ملی در این رقابت‌ها پرداخت و از تجربه خداحافظی‌اش از مسابقات ملی بعد از کسب مقام سوم دنیا سخن گفت.مشروح گفتگو با محمد کشاورز در ذیل می‌آید:

مشکلات تیم ملی پنهان شدنی نیست
مشکلات تیم ملی پیش از اعزام به جام جهانی از جمله کیفیت پایین لباس‌ها، نداشتن بازی‌های تدارکاتی خوب و سایر موارد را نمی‌شود پنهان کرد. ولی بازیکنان با همین کاستی‌ها غیرت کردند و نتایج درخشانی به دست آوردند.

بازی با برزیل حماسی بود
شروع مسابقات برای تیم ملی ایران خوب نبود چون بازی‌های تدارکاتی و یکسری امکانات نداشتیم. مشکلات ما در تدارکات تیم ملی خودش را در بازی‌های اول نشان داد ولی روز به روز بهتر شدیم و تیم و بازیکنان جا افتادند تا جایی که بازیکنان در یک بازی حماسی حتی برزیل را هم برای اولین بار در این مرحله حذف کردند.

می خواستم فشار از روی بازیکنان برداشته شود
صحبت‌های من با بازیکنان قبل از ضربات پنالتی در بازی با برزیل صرفا به این خاطر بود که فشار را از روی آنها بردارم. نظر کادر فنی این بود که اگر بتوانیم احساسات و هیجان بازیکنان را از قبل از زدن ضربات پنالتی مهار کنیم، موفق خواهیم بود که خوشبختانه تمام بازیکنان با اعتماد به نفس ضربات خود را گل کردند.

خواستیم از فالکائو دلجویی کرده باشیم
در پایان بازی با برزیل، بازیکنان برزیل و بخصوص فالکائو بسیار ناراحت بودند. قطعاً روز سختی برای آنها بود ولی ما حس کردیم می‌توانیم شادی خود را حداقل با فالکائو تقسیم کنیم و او را تنها نگذاریم. برای همین دور این بازیکن جمع شدیم و او را به بالا انداختیم تا به نوعی دلجویی کرده باشیم. خوشبختانه این حرکت ما بازتاب خوبی هم داشت و تیم ملی نشان داد صرفاً به برد و باخت فکر نمی‌کند.

دنیا را با شکست برزیل نیم خیز کردیم
وقتی برزیل را در مرحله‌ حذفی شکست دادیم هیچ‌کس باورش نمی‌شد. روزی نبود که راجع به این قضیه صحبت نشود. واقعاً بازیکنان ما با پیروزی مقابل مدعی اصل قهرمانی و حذف آن از جام جهانی، دنیا را نیم‌خیز کردند.

شکل تیمی ما مقابل روسیه به هم خورد
در بازی با روسیه بدجور آسیب دیدم به نحوی که مستقیم مرا راهی بیمارستان کردند. به هر حال قسمت من هم همین بود. مقابل روسیه خوب بودیم و می‌توانستیم حتی فینالیست شویم ولی متأسفانه محرومیت فرهاد توکلی و تا حدودی مصدومیت من باعث شد تا شکل تیم به هم بریزد. هر چند بازیکنان فوق‌العاده و جنگنده ظاهر شدند و تا آخرین لحظه هم برای پیروزی جنگیدند.

داور در حق ایران کم لطفی کرد
به خاطر انتقال به بیمارستان، ادامه بازی با روسیه را ندیدم ولی بعداً فیلم این مسابقه را تماشا کردم و دیدم داور واقعاً تیم ایران را اذیت کرد. داور مسابقه می‌توانست یک بار خطای ششم روسیه را بگیرد و یکجا هم هند بازیکنان حریف ما ولی او در قبال ما کم‌لطفی کرد.

روی نیمکت حرص می خوردم
در بازی با پرتغال هم از روی نیمکت شاهد بازی بودم و کلی هم حرص خوردم ولی بازیکنان ایران حتی یک لحظه هم پا پس نکشیدند و یک دل و پرتلاش، تا آخرین ضربه پنالتی به کار خود ادامه دادند و در نهایت به حق خود رسیدند. کمترین حق این بازیکنان، رفتن روی سکوی جهانی بود.

وقتی یک گل به پرتغال زدیم گفتم برنده بازی می شویم
وقتی محمدرضا سنگ‌سفیدی در بازی با پرتغال اخراج شد و یک گل زدیم، همان‌جا به افشین کاظمی گفتم اگر گل نخوریم، می‌توانیم نتیجه را جبران کنیم و پیروز شویم. خوشبختانه همان‌طور هم شد و در نهایت بازی به پنالتی کشیده و ما پیروز شدیم.

روسیه خشن‌تر از پرتغال بود
به نظر من روسیه خشن‌ترین تیم مسابقات بود. بازیکنان این تیم واقعاً خشن بازی می‌کردند ولی پرتغالی‌ها سفت و محکم بودند. هیچ ایرادی هم به آنها وارد نیست چون مسابقات جام جهانی است و پای سکوی جهانی در میان است.

ناظم الشریعه مخالف خداحافظی ام بود
قبل از مسابقات جام جهانی تصمیم گرفته بودم در این رقابت‌ها از بازی‌های ملی خداحافظی کنم. بعد از گذشت چند بازی، تصمیمم را با کادر فنی تیم ملی در میان گذاشتم. آقای ناظم‌الشریعه سرمربی تیم مخالف و معتقد بود می‌تواند به تیم ملی بیشتر از این کمک کند ولی او را متقاعد کردم که این تصمیم شخصی است و عزمم را جزم کردم.

آرزویم بود با عزت از تیم ملی بروم
خدا را شکر که همزمان با خداحافظی من از بازی‌های ملی، اتفاقات خوبی افتاد و در بهترین شرایط رفتم. همیشه آرزویم این بود که از بازی‌های ملی با عزت بروم که این اتفاق در یک روز تاریخی برای ایران رقم خورد.

خسوس مرا کنار نگذاشت، خودم نخواستم در تیم ملی باشم
در زمان سرمربیگری خسوس کاندلاس، خودم از تیم ملی رفتم نه اینکه سرمربی مرا کنار بگذارد. در آن مقطع زمانی مشکلاتی بود و صلاح دیدم که در تیم ملی نباشم. حس می‌کردم… (کشاورز لحظاتی مکث می‌کند) چطور بگویم. تصمیم گرفتم نباشم و اصلاً هم از تصمیمم در آن سال ناراحت نیستم.

فعلا مربی نمی‌شوم
هرچند از بازی های ملی خداحافظی کرده ام ولی تا زمانی که فوتسال بازی کنم، قطعاً مربی نخواهم شد. معتقدم تمرکز آدم باید یکجا باشد. وقتی سرمربی هستید، اگر بازی نکنید بهتر است.

درمانم را اینجا کامل می کنم
به خاطر تورم و درد بیش از حد پایم، در کلمبیا کار خاصی صورت ندادم. آنجا پایم را آتل کردم و آرامبخش مصرف می‌کردم تا یک مقدار از ورم پایم بخوابد. حالا چند روزی تهران هستم تا با مساعد شدن شرایط، از پایم آزمایش ام‌آرآی بگیرند و درمانم را کامل کنم.

از مردم سپاسگزارم
زمانی که ما کلمبیا بودیم، مردم ایران انرژی‌های بسیار خوبی برای ما می‌فرستادند. ما هم با دعا و انرژی مردم و لطف خدا، این نتایج را کسب کردیم. باید از تمام مردم ایران تشکر کنم که این چنین از ما حمایت کردند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.