کد خبر : 78983
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1395 - 11:12
-

کشاورز: دل‌مان می‌خواست پیراهن‌مان را با فالکائو عوض کنیم اما لباس نداشتیم/ فوتسال ایران به مربی خارجی نیاز ندارد/ در تیم‌ملی باند بازی وجود نداشت

کشاورز: دل‌مان می‌خواست پیراهن‌مان را با فالکائو عوض کنیم اما لباس نداشتیم/ فوتسال ایران به مربی خارجی نیاز ندارد/ در تیم‌ملی باند بازی وجود نداشت
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: واقعیت این است که خیلی دوست داشتیم پیراهن‌هایمان را با دیگر تیم‌ها عوض کنیم و یادگاری داشته باشیم اما شرایط فراهم نبود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد کشاورز در خصوص مقام سومی ایران در جام‌جهانی فوتسال، مشکلات فراوان این تیم در جام‌جهانی، انتقادهایی که از محمد ناظم‌الشریعه پیش از این مسابقات می‌شد، بحث پاداش‌های تیم‌ملی، خداحافظی‌اش از بازی‌های ملی و … صحبت‌های زیر را انجام داد:

* با همدلی روی سکوی جهانی رفتیم

-ابتدا در خصوص مدال با ارزش برنز جام جهانی صحبت کن.

قبل از رفتن به جام جهانی به تیم‌مان خیلی امید داشتیم اما واقعیت این است که از تیم ما خوب حمایت نشد. نداشتن تدارکات مناسب و امکانات هم مشکلاتی را به وجود آورد اما با همدلی که بین بچه‌ها وجود داشت توانتستیم هم برزیل را شکست دهیم و هم برای اولین بار به سکوی جهانی برسیم.

 

* لباس نداشتیم اما اجازه ندادیم تیم لطمه‌ای بخورد

-بزرگترین مشکلی که تیم ملی در کلمبیا داشت بحث لباس‌ها بود، در این مورد چه نظری داری؟

خب همه دیدند که ما با ۲ دست لباس به کلمبیا رفتیم و حتی تدارکات تیم لباس بچه‌ها را وصله پینه می‌کرد اما همدلی که بین بچه‌ها وجود داشت اجازه نداد به تیم لطمه‌ای بخورد. همه بچه‌ها می‌خواستند تیم نتیجه بگیرد به خاطر همین همه مشکلات را فراموش کردند.

 

* دلمان می‌خواست پیراهن‌مان را با فاکائو عوض کنیم اما لباس نداشتیم

-دلتان نمی‌خواست مثلا بعد از بازی با برزیل لباس‌هایتان را با برزیلی‌ها عوض کنید یا مثلا پیراهن‌تان را با فالکائو عوض کنید؟

واقعیت این است که خیلی دوست داشتیم پیراهن‌هایمان را با دیگر تیم‌ها عوض کنیم و یادگاری داشته باشیم اما شرایط فراهم نبود که بخواهیم لباس‌هایمان را با تیم‌های دیگر عوض کنیم، یعنی لباسی نداشتیم که این کار را بکنیم.

 

* فوتسال ایران مثل کشتی نیاز به مربی خارجی ندارد

-پیش از جام جهانی انتقادهای فراوانی به محمد ناظم‌الشریعه صورت می‌گرفت و خیلی‌ها می‌گفتند چون ناظم‌الشریعه مربی آرامی است و اهل داد و بیداد نیست نمی‌تواند در تیم ملی موفق شود.

ناظم‌الشریعه کلا انسان آرامی است و اهل داد و بیداد نیست، همان روزی که ناظم‌الشریعه به عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب شد من گفتم که باید به این مربی ایرانی و جوان فرصت داد تا موفق شود. وقتی ما به یک مربی ایرانی اعتماد کرده‌ایمن باید به او هم فرصت کافی را بدهیم. همه دیدند بعد از حمایت از مربی ایرانی تیم کشورمان توانست سکوی جهانی را کسب کند. به نظر من فوتسال ایران به مربی خارجی نیاز ندارد و همین مربیان ایرانی آنقدر دانش دارند که بتوانند تیم‌های کشورمان را به مقام‌های درخور برسانند. همین الان توانستیم بهترین نتیجه تاریخ ورزش‌های تیمی را با یک مربی ایرانی کسب کنیم. در کل معتقدم که فوتسال ایران مثل کشتی ایران است و نیازی به مربی خارجی ندارد.

 

* در تیم ملی باند بازی وجود نداشت

-با توجه به حضور ۶، ۷ بازیکن از تیم گیتی‌پسند در تیم ملی، خیلی‌ها می‌گفتند باند بازی در تیم ناظم‌الشریعه وجود دارد، آیا چنین مسئله‌ای صحت دارد؟

واقعا این موضوع را تکذیب می‌کنم. هیچ باندی در تیم ملی وجود نداشت یعنی من و دیگر بزرگتری‌های تیم ملی فضایی را فراهم کرده بودیم که این اتفاق نیافتد. ما بزرگترهای تیم ملی اجازه چنین کاری را به هیچکس ندادیم و همه با تمام توان در اختیار تیم ملی بودند.

 

* باید مثل المپیکی‌ها به ما پاداش بدهند

-بحث پاداش‌های بازیکنان تیم ملی هم حسابی سر و صدا کرده است، به نظر تو مسئولان ورزش باید به اعضای تیم ملی چجقدر پاداش بدهند؟

ببینید‍! بازیکنان تیم ملی هیچ‌وقت برای پاداش به میدان نرفتند اما باید حق آنها داده شود. به نظر من مسئولان این مقام تیم ملی را باید به چشم افتخار آفرینی در المپیک ببینند و به همان اندازه هم به اعضای تیم لی فوتسال پاداش بدهند. وقتی یک کشتی‌گیر در المپیک مدال می‌گیرد، ذدر بالاترین سطح رشته‌ ورزشی‌اش این کار را انجام داده، بالاریت سطح فوستال هم جام جهانی است که ما در آن مدال گرفتیم به خاطر همین می‌گویم باید به اندازه المپیکی‌ها به ما پاداش بدهند.

 

* با عزت از تیم ملی خداحافظی کردم

– برسیم به خداحافظی تو از تیم‌ملی، کارشناسان معتقد هستند که در بهترین وضعیت ممکن از تیم ملی کنار رفتی.

پیش از جام جهانی به این موضوع زیاد فکر کردم و تصمیم داشتم بعد از این مسابقات از تیم ملی خداحافظی کنمف البته همان موقع خیلی‌ها مخالف تصمیم من بودند و خیل‌ها هم نظری ندادند. زمانی که این مسئله را با کادر فنی درمیان گذاشتم آنها مخالف بودند  اما من تصمیمم را گرفته بودم. فکر می‌کنم با عزت از تیم ملی رفتم و خدا را هم از این بابت شاکرم. من رفتم تا جا برای جوان‌ها باز شود البته چون تا ۲ سال اینده مسابقه مهم ملی در پیش نداریم بهترین فرصت است تا بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شوند.

 

* موافق مقایسه فوتبال و فوتسال نیستم

-در این چند روز گذشته و مخصوصا بعد از بازی با برزیل در شبکه‌های اجتماعی و محاف ورزشی فوتبال و فوتسال خیلی با هم مقایسه شدند، خودت با این مقایسه موافق هستی؟

من موافق این مسئله و این مقایسه نیستم چون شرایط فوتبالی‌ها و فوتسالی‌ها با هم متفاوت است. به نظر من شرایط ما فوتسالی‌ها را باید با خودمان بسنجند و به اندازه تمام افتخاراتی که در این سال‌ها کسب کردیم ما را ببینند و حتی پاداش‌هایمان را بدهند.

 

* فعلا فقط به بازی کردن فکر می‌کنم

-خیلی‌ها معتقد هستند محمد کشاورز سرمربی آینده تیم ملی است، خودت به این موضوع چقدر فکر می‌کنی؟

برنامه من فعلا بازی کردن است و تا زمانی که بدنم اجازه بدهد و از بازی کردن لذت ببرم این کار را انجام می‌دمف به خاطر همین فعلا می‌خواهم به بازی کردن فکر کنم. هر زمانی که نخواستم بازی کنم به مربیگری هم فکر می‌کنم و برای آن برنامه ریزی انجام می‌دهم.

 

منبع: میزان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی چهارشنبه , ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵

آقای کشاورز ممنون از زحماتی که برای تیم ملی کشیدی. اما لطفا یه جور رفتار نکن که بخوای نشون بدی سهمت تو این موفقیت از بقیه بازیکنان بیشتره. خدایی همه زحمت کشیدند. این کارها و رفتارها وقتی بیش از حد بشه محبوبیتت را از دست میدی. دیگه از شمسایی که تو فوتسال بالاتر نداشتیم. دیدی …