کد خبر : 79056
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1395 - 17:00
-

دو بازی آخر، اسماعیل‌پور را سومین بازیکن برتر جهان کرد/ میزان مالکیت توپ ایران فوق‌العاده بود/ کفاشیان ۱۵۰۰کیلومتر از تیم‌ملی دورتر بود

دو بازی آخر، اسماعیل‌پور را سومین بازیکن برتر جهان کرد/ میزان مالکیت توپ ایران فوق‌العاده بود/ کفاشیان ۱۵۰۰کیلومتر از تیم‌ملی دورتر بود
رئیس کمیته فنی مسابقات جام‌جهانی گفت: با وجود بالاتر بودن اندک امتیاز حسن‌زاده تا پیش از نیمه‌نهایی و رده‌بندی، بالاتر شدن تایم و تاثیرگذاری اسماعیل‌پور در دو بازی آخر، وی را سومین بازیکن برتر جهان کرد.

علی تارقلی‌زاده رئیس دپارتمان فوتسال و رئیس کمیته فنی مسابقات فوتسال جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران گفت: از سوی کمیته فنی مسابقات، حسن‌زاده و اسماعیل‌پور تا پیش از دو بازی آخر امتیازی تقریبا مساوی داشتند اما دو بازی با روسیه و پرتغال باعث شد تا گروه فنی با نظری جمعی رای به انتخاب احمد اسماعیل‌پور بدهد.

وی با معرفی اعضاء کمیته فنی فیفا در این رقابت‌ها گفت: گروهی شش نفره از برترین‌های جهان با مسئولین من کمیته فنی را تشکیل داده بودیم که چهره‌هایی چون لوزانو از اسپانیا، موروگا از برزیل، وینسنت از آرژانتین، پائولو از نیوزلند و … از این جمله بودند.

تارقلی‌زاده در خصوص اینکه چرا به جاوید با ۶گل و پنج پاس گل این عنوان نرسید؟ تصریح کرد: کمیته فنی در هر بازی سه نفر از هر تیم را به عنوان بازیکنان اصلی یا بازیکنان کلیدی از هر تیم انتخاب می‌کرد. گلزنی کار بازیکنان گلزن است و اگر جدول را نگاه کنید ریکاردینیو گلزن اول مسابقات شد ولی جایزه برترین را نبرد. حتی حسن‌زاده هم در سه چهار بازی اول جزو معدود بازیکنانی بود که در همه بازی‌ها انتخاب شد اما ارزشمندی بازی رده‌بندی و نیمه‌نهایی رای جمعی کمیته فنی را به اسماعیل‌پور داد.

photo_2016-10-07_14-27-08

رئیس ایرانی کمیته فنی فیفا تاکید کرد: البته من خودم یک نظر شخصی دارم و با اینکه درست است که مدیر این گروه فنی بودم و نظر گروه ارجح است و همه آنها خبرگان دنیای فوتسال بودند ولی به طور کلی باید بگویم که برای من تک‌تک بازیکنان ایران در این مسابقات بهترین بودند. مقام تیم‌ملی فوتسال ایران با ارزش بود که به همه تبریک می‌گویم که باعث افتخار آسیا هم شد.

علی تارقلی‌زاده به عملکرد تیم ملی ایران اشاره کرده و گفت: ایران یک تیم خوب را روانه مسابقات کرده بود که مزیت بزرگ آن یکدلی و یکپارچگی بود و این تیم رفته رفته بهتر و بهتر شد و حتی بضاعت آن را داشت که در فینال بازی کند اما خب بدشانسی در بازی نیمه‌نهایی باعث شد تا این شانس از تیم‌ملی ما گرفته شود.

targholizade

وی افزود: به هر حال من هم اینجا از نظر روانی روی این کار کرده بودم که ایران مهد فوتسال در آسیا و یا حتی در دنیا است. ایرانی‌ها عاشق فوتسال هستند و در این چندین و چند ساله اکثرا قهرمان آسیا بوده‌اند و عملا ورزش اول مملکت ما فوتبال و فوتسال است.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا با بیان اینکه بعد از باخت ایران به اسپانیا و یا حتی تساوی با آذربایجان از تیم‌ملی ناامید نشده یادآور شد: ایمان داشتم که ایران بالا می‌آید و در جلسه‌ای رسمی اعلام کردم که من در این دوره برزیل و اسپانیا در بین چهار تیم نهایی نمی‌بینم. با توجه به شرایطی که از بچه‌ها دیدم آنها پیشرفت رو به جلو داشتند. نتیجه بازی اول تعیین‌کننده نیست و تیم ما هم رفته رفته خودش را پیدا کرد و در بازی رده‌بندی بیشترین میزان مالکیت توپ را داشت که در مقابل پرتغال به عنوان یک تیم فنی و تکنیکی این موضوع فوق‌العاده حائز اهمیت بود.

photo_2016-10-07_14-27-16

تارقلی‌زاده در خصوص انتقاداتی که از کفاشیان بابت عدم حضور در اردوی تیم‌ملی در کلمبیا شد، نیز خاطرنشان کرد: آقای کفاشیان در شهر کالی مسئول مرکز مدیریت مسابقات بود و تیم‌ملی ایران در بوکارامانگا که ۱۵۰۰کیلومتر با کالی فاصله داشت مستقر بود که یک ساعت و نیم با پرواز بین این دو شهر فاصله بود. ایشان با مسئولیتی که در مسابقات داشت اصلا امکان اینکه به این شهر برود را نداشت چون مسئولیت ایشان کار سنگینی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.