کد خبر : 79229
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1395 - 17:55
-

اسماعیل پور:حقم نبود یک مدت به تیم ملی دعوت نشوم/در بازی با اسپانیا خوابمان می آمد/با لباس بازی تمرین می کردیم/مسئولان فیفا به بازی روسیه می خندیدند/موقع پنالتی به برزیل در فکر شادی گل بودم

اسماعیل پور:حقم نبود یک مدت به تیم ملی دعوت نشوم/در بازی با اسپانیا خوابمان می آمد/با لباس بازی تمرین می کردیم/مسئولان فیفا به بازی روسیه می خندیدند/موقع پنالتی به برزیل در فکر شادی گل بودم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،می توانیم با اطمینان بگوییم خود احمد اسماعیل پور هم تصور نمی کرد در پایان جام جهانی جایزه توپ برنز جام به او برسد.نه اینکه او شایسته این عنوان نباشد بلکه هم احمد و هم سایر بازیکنان ایران حتی لیاقت عنوان بالاتر را داشتند اما بازیکنی که یک ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،می توانیم با اطمینان بگوییم خود احمد اسماعیل پور هم تصور نمی کرد در پایان جام جهانی جایزه توپ برنز جام به او برسد.نه اینکه او شایسته این عنوان نباشد بلکه هم احمد و هم سایر بازیکنان ایران حتی لیاقت عنوان بالاتر را داشتند اما بازیکنی که یک ماه قبل از جام جهانی به اردوی تیم ملی دعوت شد و قبل از آن مورد اطمینان کادرفنی نبود تمامی معادلات را به هم زد و در زمین بغضش شکست تا مزد انگیزه اش را بگیرد.اسماعیل پور با حضور در خبرورزشی از دریچه ای متفاوت با ما گپ زد:

*از بهمن ۹۴ شروع کنیم.وقتی که تیم ملی در بازی های آسیایی قهرمان شد شما کجا بودید؟

-من از خانه بازی ها را نگه می کردم. اصولا دوست ندارم به گذشته برگردم اما معتقدم حقم بود که در مسابقات آسیایی شرکت کنم.شاید قسمت نبود و آقای ناظم الشریعه در آن برهه تصمیمی گرفت که مرا نبرد وخدا را شکر تیم ملی قهرمان شد اما باز هم می گویم که من می توانستم یکی از بازیکنان تیم ملی در آن مسابقات باشیم.

*آن زمان فکر می کنی جزو مسافران جام جهانی باشی؟

-من خیلی روزهای سختی داشتم .به مصدومیت هم دچار شدم و شرایط بدی داشتم.لیگ ۴ هفته برگزار شد و ناظم الشریعه برای بازی با ارژن در شیراز بازی مرا از نزدیک دید.در این بازی خیلی خوب بودم و فکر می کنم عاملی شد تا به تیم ملی دعوت شوم.برای تورنمنت تایلند به تیم ملی دعوت شدم و در طول اردو هم خوب بودم.

*چه زمانی مطمئن شدی که به جام جهانی می روی؟

-تا لحظات آخر مطمئن نبودم.بازی با ازبکستان که برگزار شد تا حدودی مطمئن شدم که در لیست نهایی تیم ملی هستم.فکر می کنم عزت دست خداست.کسی فکر نمی کرد شاید من جزو مسافران جام جهانی باشم اما از اردوی آخر تا کلمبیا رفتن روزهای سختی بر من گذشته بود که خدا را شکر پایان خوشی داشت.

*واینکه شما در تمامی بازی های ایران جزو بازیکنان اصلی بودی.این هم جالب توجه است؟

-فکر می کنم علت اصلی اش هماهنگی ای که بین من و مهدی جاوید و اصغر حسن زاده بود باشد که باعث شد تا ناظم الشریعه از ما در تیم اصلی استفاده کند.

*حضور در کلمبیا هم چندان برایمان آسان نبود. یک مسافرت طولانی و عدم تطبیق شرایط با این کشور در روزهای ابتدایی؟

-بله.همینطور است.بدترین تیم ها هم ۵ روز زودتر به مسابقات رفته بودند اما ما ۲ روز قبل از جام رسیدیم و آخرین تیم بودیم.وقتی به کلمبیا رسیدیم به ساعت آنجا تا ۶ صبح بیدار بودیم.همین عامل باعث شد تا در بازی با اسپانیا به شدت خسته باشیم و خوابمان بگیرد.فکر می کنم در باخت پرگل به اسپانیا این عامل تاثیر داشت.

*با چه تیم هایی در یک هتل بودید؟

-تیم های گروهمان در هتل ما بودند.شرایط طوری بود که فضا سنگین بود و امکان کری خوانی یا برخورد نزدیک وجود نداشت.  گاهی تیمها ومربیان را موقع غذا خوردن می دیدیم.

*برسیم به بازی با اسپانیا.این باخت پرگل قابل تصور نبود؟

ما خودمان هم فکر نمی کردم اینطور ببازیم.حقمان هم اینقدر اختلاف نبود.فکر می کنم در این بازی بدشانسی هم آوردیم اما بعد از بازی نا امید نبودیم و به آینده امید داشتیم.

*و بازی با مراکش؟

-از لحاظ بدنی و تاکتیکی ما خیلی سرتر از این تیم بودیم اما نبود بازی تدارکاتی باعث شد تا مقابل این تیم در برخی دقایق به مشکل بخوریم.ما شروع خوبی داشتیم اما برخی دقایق بازی ازدستمان رد رفت.حسن این بازی برای ما این بود که اصلا به تفاضل گل فکر نمی کردیم چون برای خودمان شکست آذربایجان را هم برنامه ریزی کرده بودیم.

*اما این اتفاق رخ نداد؟

-در این بازی استرس خیلی زیادی داشتیم.شرایط طوری بود که تساوی هم ما را تیم سوم می کرد و فقط باید برنده می شدیم. آنها تیم خوبی بودند اما همین استرس در این بازی کار دستمان داد و باعث شد تا هم اشتباه فردی داشته باشیم و هم بد گل بخوریم.ما در اکثر دقایق بازی سوار بر توپ و میدان بودیم اما قسمت این بود که بازی مساوی شود و به برزیل بخوریم.

بعد از بازی در رختکن چه اتفاقی افتاد؟

-کادرفنی اعلام کردند که هیچ نگرانی وجود ندارد و قسمت ما بازی با برزیل بوده است.این طور نبود که جو ناامیدی در تیم حاکم باشد.

*پیش از بازی با برزیل چه تصوری بین بازیکنان بود؟

-ما یک جلسه تمرین کردیم و هر چند با هم شوخی داشتیم و در شوخی خودمان را بازنده مقابل برزیل می دانستیم اما اینطور نبود که هیچ شانسی برایم خودمان قائل نباشیم.چند ساعت قبل از بازی کشاورز ما را جمع کرد و صحبتهایی کرد که از لحاظ روحی تیم را تقویت کرد.از آن لحظه شرایط تیم متحول شد.ما به این نتیجه رسیدیم که دنیا برای فوتسال ما احترام قائل است و باید برای این دیدگاه جلوی برزیل بازی کنیم.برای همان ۳۰ درصد شانسی که داریم.در بازی دو تا گل بد خوردیم اما گل اول را را که زدیم من بین دونیمه با خودم گفتم می توانیم جلوی برزیل موفق باشیم.نیمه دوم را راحت تر بازی کردیم و وقتی در نهایت کار به پنالتی کشید مطمئن بودیم که برنده می شویم.

*جو سالن در این بازی چطور بود؟

-فالکائو چون یک چهره چشم نواز و دوست داشتی در فوتسال دنیا بود در آنجا هم محبوبیت زیادی داشت و همه او را تشویق می کردند.مردم کلمبیا فوتسال را خوب می فهمیدند.جو سال اول به نفع برزیل بود اما نیمه دوم ورق برگشت و طرفدار ما شدند.

*پیش از پنالتی ها صحبتهای کشاور حسابی خبرساز شد؟

محمد واقعا یک کاپیتان واقعی است.جدا از بحث فنی واخلاقی، من در زندگی ام چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.صحبتهای او بار روانی را از روی دوش بازیکنان برداشت و زدن پنالتی ها برای ما آسان تر شد.

*آخرین پنالتی به شما رسید.چطور جرات زدن آن را پیدا کردی؟

-آری که پشت پنالتی برزیل ایستاد مطمئن بودم گل نمی شود.به حسن زاده گفتم اصغر این توپ گل نمی شود و نشد. فالکائو پنالتی سوم را گل زد و خیلی هم قشنگ زد. نوبت ما بود.استرس داشتم.حسن زاده به من گفت نگران نباش و فوقش توپ را گل نمی کنی.این هم انرژی مضاعف به من داد تا وقتی پشت توپ ایستادم مطمئن بودم که گل می شود و به فکر شادی بعد از گل بودم.

*کاری که با فالکائو هم کردید جهانی شد و بازتاب زیادی داشت؟

-قبل از بازی فالکائو گفته بود که آمده تا در این جام همه رکوردهایش را بزند و از فوتسال خداحافظی کند.بعد از پایان بازی زانو زده بود و شدت گریه می کرد.تماشاچی ها او را تشویق کردند.ما ایرانی ها احساسی هستیم و رفتیم به سراغ او و او را به بالا پرتاب کردیم تا ناراحت نباشد و این کار ما هم در سایت فیفا و و هم در صفحه شخصی او بازتاب داشت.

*و روزهای بعد از بازی با برزیل؟

– بعد از بازی شرایط متفاوت شد.پیام هایی زیادی برای ما آمد که خیلی ها را نمی شناختیم.تا قبل از این بازی خیلی ها نمی دانستند ما اصلا قرار است با برزیل بازی کنیم اما این نتیجه شرایط را تغییرداد.هم خوشحال شدیم و هم بار سنگینی روی دوشمان بود و باعث شد که بازی با پاراگوئه برایمان بسیار دشوار شود.این بازی هم خوب شروع کردیم اما دقایقی از دستمان در رفت.نیمه اول باب دل ما نبود اما رفته رفته بهتر شدیم و ناظم الشریعه همه به ما گفت که مطمئنم بازی به پنالتی نمی کشد و من در ۲۰ ثانیه مانده به پایان بازی گل پیروزی را زدم تا به نیمه نهایی برویم.

*بعد از بازی با پاراگوئه بحث لباسهای پاره و پاداش های پرداخت نشده مطرح شد.برخی معتقدند این اتفاق تمرکز تیم را به هم ر یخت و باعث باخت به روسیه شد؟

-ما لباس تمرین هم نداشتیم..روز قبل از بازی با اسپانیا با لباس دوم خود که قرمز بود تمرین کردیم.یعنی با لباس اصلی تمرین کردیم.ما مشکل غذا داشتیم.در سالن چون لباس نداشتیم با گرمکن می رفتیم.شرت ها و پیراهن های ما پاره شده بود و لباس ها احتیاج به وصله و پینه داشت.با همه اینها هم با شرایط ساختیم.آن پست های اینستاگرام که بازیکنان گذاشتند هم ۲روز قبل از بازی بود و به نظرم تاثیری در تمرکز بازیکنان نداشت چون شبها گوشی را از ما می گرفتند تا تمرکزمان به هم نریزد.راستش از تهران پیغام هایی رسید که ما ۳هزار دلار پاداش گرفتیم و این باعث شد تا بازیکنان واکنش نشان بدهند اما هیچ تاثیرفنی روی تیم نداشت.ما حقمان باخت به روسیه نبود و حتی مسئولان فیفا در نیمه دوم به روسها می خندیدند که اینطور اسیر ما بودند.ما بدشانسی آوردیم و توپ هایمان به گل نرفت.

*خیلی ها می گفتند که الان بهترین فرصت برای قهرمانی است.چون آرژانتین را هم در فینال می بردیم.

-بازی آرژانتین به ما می خورد و در فینال این تیم را می بردیم.روسیه دو بازی سنگین با ما و اسپانیا داشت و برای بازی فینال تخلیه شده بود.

*به سراغ بازی رده بندی برویم.قبل از بازی با پرتغال شرایط چطور بود؟

-دنبال این بودیم که حتما روی سکو برویم و می دانستیم که چهارمی هیچ ارزشی ندارد.فشار روانی زیادی روی ما بود ما این بزرگترین بازی زندگی ما بود و باید از جان مایه می گذاشتیم.پرتغال را خدار شکر بردیم و سوم شدیم هر چند اگر با این تیم در مراحل قبل بازی می کردیم راحت تر به پیروزی می رسیدیم.

 *چرا در پنالتی ها تو پشت توپ قرار نگرفتی؟

-حس کردم چون در آن روز توپهایم توی گل نرفت اگر پنالتی بزنم هم گل نمی شود.به نظرم ضعیف ترین گلر جام دروازه بان پرتغال بود. پنالتی آخر را می خواستم بزنم اما وقتی جاوید رفت مطمئن شدم که گل می کند.

*بعد از سوم شدن تا زمان اهدای جوایز چه حس و حالی داشتید؟

خیلی خوشحال بودیم و بگو و بخند بود اما خودم بازی فینال را که دیدم حسرت خوردم که چرا فینالیست نشدیم.بازی طوری بود که حق ما بود در فینال باشیم.

*چه زمانی متوجه شدی که قرار است توپ برنز را به تو بدهند؟

-داشتیم در راهرو می رفتیم تا مدال برنز را بگیریم یک نفر از فیفا به دنبال من آمد و گفت شما در کنار ویلیام از آرژانتین و ادر لیما از روسیه بهترنی بازیکنان جام شدید.یک لحظه خشکم زد و جا خوردم اما بلافاصله فهمیدم که چه اتفاق بزرگی برای من رخ داده است.واقعا حسم قابل وصف نیست به خصوص که بزرگانی مثل شمسایی و نظری هم به من تبریک گفتند که همین جا از آنها تشکر می کنم. فکر می کنم این عنوان فردی هم حاصل زحمات همه بچه ها بود.

*این مدت دوری ازا خانواده برای شما سخت نبود.به خصوص که تازه  هم متاهل شدی؟

شاید باور نکنید اما من ۲۵ روز با همسرم حتی تلفنی هم صحبت نکردم.این شاید بدترین خاطره من از جام هم باشد.با این حال برای رسیدن به موفقیت این سختی ها را تحمل کردیم.

*اشتباهی که جواد خیابانی در گزارش بازی با روسیه داشت و شما را با  جاوید اشتباه گرفت به گوش شما رسید؟

بله. بعد از بازی فهمیدم که این اشتباه رخ داده و هم خنده ام گرفت و هم متاسف شدم .البته اقای خیابانی فرد بسیار بزرگی است اما اینکه در نیمه نهایی جام جهانی بازیکنان ایران را نشناسد باعث تاسف است.من می خواستم کلیپی از این گلم بسازم که این اشتباه خیابانی باعث شد تا نتوانم این کار را بکنم.

*در بازی با روسیه چه کسی بیشتر از همه روی شما تاثیر گذاشت؟

رفتار محمد طاهری برایم درس بود.بازیکن به این بزرگی در این بازی اصلا بازی نکرد اما علیرغم این که هر بازیکنی از نیمکت نشینی ناراحت می شود بسیار حرفه ای عمل کرد و به همه بازیکنان از جمله من روحیه می داد.به نظرم بزرگی بازیکنان این جور مواقع مشخص می شود.

*فکر می کنی وضعیت برای آینده فوتسال ما چطور باشد؟

-ایران پتانسیل قهرمانی جهان را هم دارد.ما با کمترین امکانات رفتیم.به نظرم باید تقویم ۴ ساله برای فوتسال در نظر بگیرند.لیگ وضعیت مشخص سالانه داشته باشد و اسپانسرها هم بیانید.برای کمیته فوتسال یک مدیر ورزشی خوب انتخاب شود و فدراسیون به فوتسال اهمیت بدهد.آنوقت می توان امیدوار بود که فوتسال به جایگاه اصلی اش برسد.

*در مورد تیم باشگاهی ات گیتی پسند هم بگو؟

امسال آقای جنتی واقعا سنگ تمام گذاشتند و شرایط خوبی بر تیم حاکم کرده اند.تیم ما برای قهرمانی بسته شده و ملی پوشان زیادی داریم و تیم مان خوب است.تمرکز ما در ادامه روی لیگ خواهد بود تا بدشانسی های گیتی پسند تمام شده و امسال این تیم به جایگاه واقعی اش برسد.

*و صحبت پایانی؟

رسانه ها کمک زیادی به فوتسال کردند و امیدوارم این کمک ادامه داشته باشد.پیشکسوتان فوتسال حمایت خوبی کردند و ممنونم.از مربیانم ممنونم که نمی توانم اسم همه آنها را بیاورم و خانواده ام و همسرم که سختی ها زیادی ار متحمل شدند تا به این جایگاه برسم.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.