کد خبر : 80347
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1395 - 12:18
-

هاشم‌زاده: بازی با اسپانیا اندازه ۵۰جلسه تمرینی ارزش داشت/ سه بار به کادر فنی گفتم بازیکن برزیل پنالتی‌اش را به تیرک می‌زند

هاشم‌زاده: بازی با اسپانیا اندازه ۵۰جلسه تمرینی ارزش داشت/ سه بار به کادر فنی گفتم بازیکن برزیل پنالتی‌اش را به تیرک می‌زند
محمد هاشم زاده که سابقه حضور در جام جهانی به عنوان بازیکن و قهرمانی آسیا با بازوبند کاپیتانی تیم ملی را دارد در جام جهانی به عنوان مربی روی نیمکت تیم ملی حضور داشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد هاشم‌زاده که سابقه حضور در جام‌جهانی به عنوان بازیکن و قهرمانی آسیا با بازوبند کاپیتانی تیم ملی را دارد در جام‌جهانی به عنوان مربی روی نیمکت تیم‌ملی حضور داشت. او درمورد شرایط تیم‌ملی با ما به گفتگو نشست.

از حضور ایران در جام جهانی بگویید؟

-ما شروع خوبی نداشتیم چون بازی تدارکاتی مناسب نداشتیم و فکر می کنم دیدارهای ابتدایی برای ما تدارکاتی بود. به عقیده من یک بازی تدارکاتی اندازه ۲۰ تا ۵۰ جلسه تمرینی ارزش دارد و مثلا بازی اول ما با اسپانیا به اندازه ۵۰ جلسه تمرین می ارزید.ما لباس تمرین هم نداشتیم و با شرایط بدی وارد مسابقات شدیم.شروع خوبی نداشتیم و تمرکزمان پایین بود.بازی با مراکش هم علیرغم پیروزی کیفیت خوبی نداشتیم اما بهتر از بازی با اسپانیا بودیم.

مصدوم هم زیاد داشتیم؟

بله قبل از بازی ها حمید احمدی،کشاورز،طاهری،حسن زاده،طیبی و .. مصدوم بودند و در طول بازی ها هم قدرت بهادری،محمد طاهری،محمد کشاورز،حسین طیبی و .. مصدوم شدند.باید از دکتر شیرزاد پزشک تیم و جلیل دوران بدنساز تیم هم تشکر کنم که بازیکنان را اماده بازی کردند.

چرا مقابل آذربایجان به پیروزی نرسیدیم؟

تیم در این بازی استرس زیادی داشت و فکر می کنم می توانستیم برنده باشیم.اگر تیم زودتر پاور پلی می کرد می توانستیم برنده باشیم.

و بازی با برزیل؟

-یک بازی واقعا سخت برای ما بود.ما بازی با برزیل در گرندپریکس را زیاد نگاه کردیم و به خودمان اعتقاد داشتیم. در کادر فنی هم روز اول استرس بود اما هر چه به بازی نزدیکتر می شدیم این استرس به خودباوری تبدیل می شود و در نهایت در بازی نتیجه خوبی گرفتیم.

در پنالتی ها تصور می کردید برنده باشید؟

-ما این درس را از بازی مقابل ژاپن داشتیم که تیم های ضعیف تر در پنالتی استرس کمتری دارند.برزیل اسم و رسم بزرگی داشت و آنها مقابل ما استرس داشتند.یادم است مقابل ژاپن هم ما با استرس بودیم و در نهایت این ژاپن بود که برنده شد.ما با این وضعیت اعتماد به نفس خوبی مقابل برزیل داشتیم.وقتی آری بازیکن برزیل پشت توپ رفت تا پنالتی دوم را بزند من گفتم این توپ به تیرک می خورد. باور نمی کنید اما سه بار به کادر گفتم توپ را به تیرک می زند که وقتی این اتفاق افتاد همه مرا بغل کردند.هیچ وقت یادم نمی رود که تمام بازیکنان برزیل نشسته بودند و زانو زده بودند.

شما جام جهانی را به عنوان بازیکن و مربی تجربه کرده اید.تفاوت این دوره ها چیست؟

-در جام جهانی ۲۰۰۸ تیم خوبی بودیم که بازی های تدارکاتی خوبی هم داشت.سطح بازی ها هم بالا بود. با برزیل در خانه خودش بازی کردیم و از نظر نفری هم تیم خوبی بودیم.کسی مثل وحید شمسایی در این تیم بود که در تیم کنونی حضور ندارد.تیم سال ۲۰۰۸ تیم خوبی بود ولی تیم امسال هم تیم خوبی بود که به حقش رسید.

برخی می گویند تیم ما مشکلات دفاعی دارد.این را قبول دارید؟

-ما ضعف دفاعی نداریم.تیم ما حمله می کند و تیمی که حمله می کند گل می خورد.معتقدم کمی در ضربات ایستگاهی و شروع مجدد با مشکل روبرو هستم که باید آن را برطرف کنیم.

و گلهایی که زدیم به خصوص روی پاورپلی؟

-گلهای ما در پاورپلی هم اتفاقی نبود.ما تمرین سه به سه هم انجام داده بودیم و برای پاورپلی ها هم برنامه داشتیم و خدا را شکر موفق بودیم.

و آینده فوتسال ما؟

طبق جلساتی که با کفاشیان و افتخاری داشتیم تصور می کنم نگه ویژه ای به فوتسال در حال رخ دادن است و بحث هایی که کردن مفید است.الان باید به کشورهای مختلف و مورد نظر نامه بزنیم و برای بازی های تدارکاتی برنامه ریزی کنیم.باید آینده فوتسال را ترسیم کنیم و مطمئنا اگر برنامه ریزی داشته باشیم موفق خواهیم شد.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

آقای هاشم زاده
۱_شما دقیقا از چه تاریخی مربی ملی شدید و دقیقا چه تاریخی مدرک مربیگری با چه سطحی دریافت کردید؟
۲_وقتی یک تیم چندین گل کاملا مشابه دریافت میکند ای دفاع ان مشکل ندارد؟
۳_وقتی تیم حتی در حالت دفاع سازمان یافته که همه هم در زمین خودی هستند گلهای یکسان میخورد ایا مشکل ندارد؟
۴_چرا بازیکنی که مدتها مصدوم بود را به مسابقات بردید تا هم در حق بازیکن دیگر ناحقی کرده باشید و هم اینکه همان بازیکن مصدوم حالا مدعی هم باشد که چرا کم بازی کرده؟
۵_معادل سازی هر بازی تدارکاتی با تعداد تمرین برابر با ان در کدام کلاس یا کتاب تدریس یا تدوین گردیده است؟