کد خبر : 80842
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1395 - 14:06
-

طیبی: «غیرت» یک باشگاه بزرگ و حرفه‌ای است/ به یاد سنگ‌سفیدی شماره ۶ پوشیدم چون آدم رفیق‌بازی هستم/ امیدوارم فالکائو رکورد شمسایی را نزند

طیبی: «غیرت» یک باشگاه بزرگ و حرفه‌ای است/ به یاد سنگ‌سفیدی شماره ۶ پوشیدم چون آدم رفیق‌بازی هستم/ امیدوارم فالکائو رکورد شمسایی را نزند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتسال کشورمان در راه کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا و مقام تاریخی سومی در جام جهانی ۲۰۱۶ بود. ستاره پیشین تیم فوتسال تأسیسات دریایی پس از درخشش در کلمبیا راهی تیم «غیرت» قزاقستان، قهرمان اروپا شد و امیدوار است نماینده خوبی برای

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتسال کشورمان در راه کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا و مقام تاریخی سومی در جام جهانی ۲۰۱۶ بود. ستاره پیشین تیم فوتسال تأسیسات دریایی پس از درخشش در کلمبیا راهی تیم «غیرت» قزاقستان، قهرمان اروپا شد و امیدوار است نماینده خوبی برای فوتسال ایران باشد.

حسین طیبی در خصوص حضورش در تیم غیرت قزاقستان و … صحبت‌های زیر را انجام داد:

* چه شد به تیم «غیرت» قزاقستان پیوستی؟

بعد از بازی‌های جام جهانی در کلمبیا و درخشش تیم ملی فوتسال کشورمان، چند پیشنهاد باشگاهی داشتم که از بین آنها تیم «غیرت» قزاقستان را انتخاب کردم. به این خاطر که قهرمان اروپا بود و شرایط بهتری نسبت به دیگر تیم‌ها داشت. دوست داشتم در اروپا بازی کنم و این تیم را انتخاب کردم.

* شرایط و امکانات این تیم چطور است؟

شرایط این تیم بسیار خوب و امکاناتش خیلی حرفه‌ای است. همه چیز در این باشگاه سر جای خود قرار دارد. «غیرت» یک باشگاه بزرگ و حرفه‌ای است. وقتی تیمی قهرمان اروپا می‌شود، مطمئن باشید باشگاهی بزرگ و حرفه‌ای است که حرفه‌ای هم فکر می‌کند. همه چیز اینجا خوب و منظم است.

* با توجه به علاقه‌ات به شماره ۱۵، چرا این شماره را در تیم جدیدت نپوشیدی؟

چون من ۳ ماه دیرتر از دیگر بازیکنان به تیم اضافه شدم و تمرینات شروع شده بود. مربیان تیم، بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کرده و همه شماره‌ها هم در اختیار بازیکنان قرار گرفته بود. تنها دو، سه شماره خالی وجود داشت که من تصمیم گرفتم شماره ۶ را بپوشم. از آنجایی که محمدرضا سنگ‌سفیدی در تیم ملی شماره ۶ را بر تن می‌کند، تصمیم گرفتم به یاد «محمدرضا» باشم. چون من آدم رفیق‌بازی هستم، گفتم سنگ‌سفیدی همیشه با ما بوده، باید یک چیزی از او اینجا باشد و به همین دلیل شماره ۶ را انتخاب کردم.

* تو قبلاً هم لژیونر بودی. چرا ۲ سال به لیگ برتر فوتسال ایران برگشتی؟

بله، من قبلاً این تجربه را داشتم که دو سال در روسیه بازی کنم. بعد از آن ۲ سال تصمیم گرفتم برای بازی به ایران بیایم. واقعیتش این است که زندگی در خارج کمی سخت است. ما ایرانی‌ها هم آدم‌هایی بسیار احساسی هستیم. در روزهای نزدیک به جام ملت‌های آسیا و جام جهانی قرار داشتیم و دوست داشتم در ایران باشم تا در تمام اردوهای تیم ملی حضور پیدا کنم. ۲ سال در ایران بازی کردم و دوباره تصمیم گرفتم به خارج بروم.

* به عنوان ستاره فوتسال ایران فکر می‌کنی بتوانی در تیم جدیدت بازیکن مثمرثمری باشی؟

در تیم «غیرت» شرایط خیلی سخت است. از این لحاظ که من ۳ ماه دیرتر از دیگر بازیکنان به تیم اضافه شدم و آنها ۳ ماه کنار همدیگر تمرین کردند. بازیکنان از نظر تاکتیکی از من جلوتر هستند. با این حال تلاش خود را انجام می‌دهم. به طور مثال اگر تیم یک جلسه در روز تمرین دارد، من دو نوبت در روز تمرین می‌کنم که به تیم برسم. توکل من به خداست اما شرایط خیلی سخت است. در این تیم ۱۲ بازیکن برزیلی حضور دارند که با هم بسیار هماهنگ و «مَچ» هستند. من تلاش خود را انجام می‌دهم. ان‌شاءالله خدا هم کمک کند تا بتوانم نماینده خوبی برای ایران باشم ولی در کل باید خیلی بیشتر تلاش کنم تا بتوانم به آن هدفی که دارم برسم.

* در مورد دعوت دوباره فالکائو به تیم ملی برزیل چه صحبتی داری؟

فالکائو بزرگترین فوتسالیست دنیاست. بدون شک فوتسال برزیل هم نمی‌خواهد فالکائو را به راحتی از دست بدهد و به همین دلیل دوباره او را به تیم ملی دعوت کردند. نظر خاصی ندارم ولی مسئولان فدراسیون برزیل دوست ندارند فالکائو را از دست بدهند. او را دعوت کردند و این بازیکن هم قبول کرد دوباره برای تیم ملی بازی کند. امیدوارم او نتواند رکورد وحید شمسایی را بشکند و آقا وحید همچنان آقای گل جهان باقی بماند.

* فکر می‌کنی چه تیمی قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران شود؟

واقعاً سخت است که بخواهیم لیگ فوتسال ایران را پیش‌بینی کنیم ولی یک سری تیم‌ها هستند که فکر می‌کنم شرایط خوبی دارند و مدعی هستند. ان‌شاءالله هر تیمی که لیاقتش را دارد، قهرمان شود.

* صحبتی مانده؟

فقط می‌خواستم روز مربی را به تمام مربیانی که برای من زحمت کشیدند تبریک بگویم و امیدوارم تمام مربیان فوتسال و فوتبال ایران همیشه موفق باشند.

منبع:میزان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.