کد خبر : 82907
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1395 - 13:31
-

تارقلی زاده:در مورد حذف عنوان بهترین تیم فوتسال از کفاشیان سوال کنید/AFC در حق ایران اجحاف نکرده است

تارقلی زاده:در مورد حذف عنوان بهترین تیم فوتسال از کفاشیان سوال کنید/AFC در حق ایران اجحاف نکرده است
عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است هیچ اجحافی در انتخاب کاندیدای برترین‌های سال آسیا در قبال ایران صورت نگرفته و تمام نامزدها بر اساس معیارها و مکانیزم دقیقی معرفی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی تارقلی‌زاده یکی از اعضای ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیاست که حدود ۱۰ سال سابقه حضور در AFC را در کارنامه دارد و در حال حاضر رئیس دپارتمان فوتسال آسیاست. گفت‌وگو درباره شائبه‌های موجود پیرامون انتخاب نامزد برترین‌های سال آسیا با این عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا را می‌خوانید.
آقای تارقلی زاده! ابتدا بفرمایید چرا فوتسال از مراسم معرفی برترین‌های AFC حذف شد؟
ببینید تمام پیشنهادات از دپارتمان‌های AFC می‌آید ولی در هیات اجرایی تصویب می‌شود. فوتسال هم از برنامه معرفی برترین‌ها حذف نشده است. از دو سال پیش این تصمیم گرفته شده و این سال سوم است که قرار شده جایزه فوتسال را در رویداد دیگری بدهند. سال قبل هم جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را در مسابقات آسیایی ازبکستان به وحید شمسایی دادند. این تصمیم دو سال پیش توسط هیات اجرایی گرفته شده است.
پس حذف آیتم های فوتسالی پیشنهاد دپارتمان فوتسال بوده؟
خیر به هیچ عنوان ما چنین پیشنهادی را به هیات اجرایی نکرده‌ایم اما به هر حال در ارتباط با کار فقط پیشنهاد برنامه را در AFC می‌دهیم و در هیات اجرایی تصویب می‌شود.
اما حذف آیتم بهترین تیم ملی فوتسال بسیار عجیب بود؛ چون ایران در این بخش قطعا صاحب جایزه می‌شد.
در این ارتباط باید از کفاشیان سوال کنید چون او عضو کمیته اجرایی AFC است.
ایران در بخش‌های دیگری مثل بهترین تیم ملی فوتبال، سرمربی ملی فوتبال، تیم ملی امید و بازیکن جوان هم می‌توانست نامزد داشته باشد.
به این شکلی که شما می‌گویید نیست. فاکتورهایی برای انتخاب بهترین فدراسیون وجود دارد. آیتم‌های زیادی است. تیم‌های ملی ایران به جام جهانی صعود کردند. وقتی ایران سوم شده، تیم‌های دیگر هم قهرمان و نایب قهرمان شده‌اند. همه این‌ها امتیازهای متفاوتی دارند. در کنار این‌ها فاکتورهای دیگری مثل میزبانی مسابقات، برگزاری سمینارها و … وجود دارد. در مجموع انتخاب برترین‌های سال آسیا مکانیزم دقیقی دارد و در حق کشوری اجحاف نمی شود. همانطور که در در مورد فوتسال همیشه بهترین‌ها انتخاب شده‌اند. همیشه بهترین بازیکن و تیم ملی فوتسال از ایران به حق انتخاب شده است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.