کد خبر : 83498
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1395 - 17:36
-

قلعه عقابهایی که دوست داشتنی شد/سرمایه ای به نام تماشاگر برای شهروند ساری

قلعه عقابهایی که دوست داشتنی شد/سرمایه ای به نام تماشاگر برای شهروند ساری

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،هرگاه اسمی از فوتسال ایران بر زبان می‌آید، ناخودآگاه نام شهرهایی چون قرچک و ساری شنیده می‌شود. شهرهایی که بیشترین سابقه را در سطح اول فوتسال کشورمان دارا هستند. شهرهایی که در تمامی دیدارهای خانگی آن‌ها، علاوه بر تکمیل شدن ظرفیت داخل سالن عده‌ای در پشت درب‌های بسته می‌مانند. این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،هرگاه اسمی از فوتسال ایران بر زبان می‌آید، ناخودآگاه نام شهرهایی چون قرچک و ساری شنیده می‌شود. شهرهایی که بیشترین سابقه را در سطح اول فوتسال کشورمان دارا هستند. شهرهایی که در تمامی دیدارهای خانگی آن‌ها، علاوه بر تکمیل شدن ظرفیت داخل سالن عده‌ای در پشت درب‌های بسته می‌مانند. این تیم‌ها تماشاگرانی دارند که با شور و حال خاصی در سالن حاضر می‌شوند و به تشویق تیم محبوبشان می‌پردازند.

با اتفاقاتی که برای شهیدمنصوری قرچک افتاد و با تصمیم مالک باشگاه این تیم منحل شد، اکنون شهروند ساری با سابقه‌ترین تیم لیگ برتر فوتسال کشور است. شهروند و یا راه ساری سابق، با مدیریت سعید نجاریان پله‌پله گام‌های صعود را برداشت و به لیگ برتر رسید. از همان نخستین فصلی که این تیم به لیگ برتر فوتسال صعود کرد، ورزشگاه میزبانی این تیم سالن سیدرسول حسینی ساری بوده و اکنون نیز مسابقات این تیم در همین سالن برگزار می‌شود.

سالنی با ابعادی کوچک که در همه دیدارها پذیرای ۴ الی ۵ هزار هوادار مشتاق است. سالنی که در حین برگزاری مسابقات سر و صدای بسیار زیادی در آن شنیده می‌شود و همین مسئله کار را برای تیم میهمان و تیم داوری مشکل‌تر می‌کند.

تماشاگر فوتسال ساری

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مربیان، جو سالن میزبانی شهروند که به قلعه عقاب‌ها معروف است، به قدری سنگین است که عرصه را برای تمامی میهمانان تنگ می‌کنند. شاید از هر کدام از اهالی فوتسال سوال شود که جو کدام سالن کشور سنگین‌تر است، در پاسخ به آن سالن سیدرسول حسینی ساری را نام ببرد.

تماشاگر ساری

هواداران شهروند ساری را باید عاشق‌ترین هواداران فوتسال ایران نام برد. با اینکه تیم ساری در چند سال اخیر در رده‌های پایین جدول حضور داشته اما اندکی از علاقه هواداران پرتعداد این تیم نسبت به تیم محبوبشان کم نشده است که اگر غیر از این بود، در تمامی این سال‌ها و در زمان برگزاری مسابقات، سالن میزبانی این تیم مملو از تماشاگر نمی‌شد.

تماشاگر ساری

تماشاگر ساری

اما هر سال بسیاری از تیم‌ها به محل برگزاری بازی‌های شهروند اعتراض می‌کنند و نسبت به اتفاقاتی که در این استادیوم رخ می‌دهد، گله می‌کنند. اما براستی دلیل این اعتراض‌های هر ساله چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم حضور تماشاگران به زیباتر شدن مسابقات کمک شایانی می‌کند. در بسیاری از سالن‌های کشور و در زمان برگزاری مسابقات، بخش اعظمی از سالن‌ها خالی می‌ماند و این مسئله طبیعتا از جذابیت‌های مسابقه کم می‌کند. اما در ساری و در هر بازی تیم شهروند، در حدود ۴ الی ۵ هزار نفر در سالن حاضر می‌شوند و به تشویق تیم خود می‌پردازند و بسیاری از هواداران فوتسال‌دوست این تیم هم پشت درب‌های بسته می‌مانند که این مورد برای فوتسال کشورمان ماه مباهات است.

اما در کنار این مسائل طبیعی‌است با وجود این تعداد تماشاگرانی که در سالن حاضر می‌شوند، احتمال بروز اتفاقات هم بیشتر شود.

در فصل جاری لیگ برتر تیم‌های دبیری تبریز و دانشگاه‌آزاد تهران که به ترتیب در هفته‌های ششم و دهم در ساری به مصاف شهروند رفتند، نسبت به اتفاقات رخ داده در بازی و نحوه برخورد تماشاگران اعتراض داشتند. مسئولان این دو تیم خواهان رسیدگی به مسائل رخ داده در سالن سیدرسول حسینی ساری هستند.

در روزهایی که هجمه‌های فراوانی به سالن میزبانی شهر ساری وارد شده است، نباید از روز بسیار خوب این سالن در دیدار شهروند ساری و شهرداری ساوه و نیز شهروند و مس سونگون گذشت. در دیدار هفته هشتم شهروند و شهرداری ساوه که با تساوی به پایان رسید، محسن حسن‌زاده سرمربی شهرداری ساوه به جو مناسب سالن اشاره کرد و به تیم شهروند بابت داشتن هواداران پرشورش تبریک گفت. در دیدار هفته دوازدهم شهروند و مس سونگون که اتفاقا با شکست شهروند نیز همراه شد، تماشاگران این تیم پس از پایان بازی علاوه بر تشویق تیم خودشان، تیم میهمان را هم مورد تشویق قرار دادند که این مسئله، تحسین علی افضل سرمربی تیم مس سونگون را در پی داشته است. افضل پس از پایان بازی، از جو بسیار خوب سالن سخن گفت.

علاوه بر افضل، بسیاری از مربیان سایر تیم‌های لیگ برتری نیز داشتن چنین هوادارانی را آرزوی خود می‌دانند. هوادرانی که با تمام وجود تیم خود را مورد تشویق قرار می‌دهند.

بدیهی‌است وجود چند هزار نفر در سالن، امکان بوجود آمدن حاشیه را نیز بیشتر خواهد کرد. شعار و یا فحاشی عده‌ای معدود را نباید به پای تمامی هواداران یک تیم نوشت. در دیدار شهروند و دانشگاه‌آزاد یک هوادار در نیمه دوم به زمین وارد شد و به یکی از بازیکنان دانشگاه‌آزاد حمله کرد و بازی برای دقایقی تعطیل شد. حرکت ناشایست آن هوادار جای دفاع کردن ندارد و حتی مسئولان تیم شهروند نیز از این اتفاق ابراز تاسف کردند. اما در همین دیدار، تماشاگران حسین شمس سرمربی تیم دانشگاه‌آزاد را مورد تشویق قرار دادند و وی نیز برای هواداران گل پرتاب کرد که نباید چنین مسئله‌ای را فراموش کرد.

با تمامی این مسائل، نباید اشتباه یک و یا چند نفر را به نام یک تیم و هوادارانش ثبت کرد. وجود انبوه هواداران در سالن علاوه بر جذابیت مسابقه، به زیباتر شدن لیگ کشورمان کمک می‌کند. در تمام دنیا برای حضور هواداران در سالن تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد اما در کشور خودمان و در برخی شهرهای فوتسال دوست، هواداران قبل از آغاز مسابقه سالن را پر می‌کنند که این مسئله برای فوتسال ایران موهبتی بزرگ بشمار می‌رود.

وجود هواداران پرتعداد و پرشور شهروند به جذابیت لیگ کشورمان کمک می‌کند. حضور تماشاگر لازمه یک دیدار جذاب و باکیفیت است. امیدواریم حواشی مسابقات در کشورمان کمتر و کمتر شود و ما فوتسالی‌ها نیز قدردان حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

کمیل ساروی دوشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

ما ساروی ها افتخار میکنیم به تیممون به شهرمون .اقای شمسایی تو که به دروغ گفتی بهم فحاشی شد.تیم هایی دیگه ای که میبازن میگن ساروی ها …. ای کاش میومدین و میدیدین بازی با مس سنگون با این که باختیم ولی تیمم حریف بعد بازی تشویق شد .

کمیل ساروی دوشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

ولی تیمی که ۵۰۰۰ نفر تماشاگر داره و قدیمی ترین تیم لیگ برتر باید ستایش بشه

امین دوشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

با سلام و احترام، بنده چندین سال میشه جهت دیدن بازی های شهروند ب سالن میرم به جرات میتونم بگم دو فصل اخیر لیگ برتر تماشاگران ساروی فرهنگ زیبایی از طرفداری و هواداری رو به نمایش گذاشتن البته شاید چند مورد اندک نمونه بازی با دانشگاه آزاد بوجود آمده که اصلا قابل تایید نیست اتفاق افتاده ولیکن به گواه اکثر مربیان لیگ برتر ساری قلعه عقاب های دوست داشتنی شده، مرسی از هواداران بافرهنگ ساروی که پایگاه خبری فوتسال اینچنین تحسین میکنه شماهارو بدونید خیلییییییی ها به شما حسادت میکنن

مجید-شهروند دوشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

تشکر از شما بابت درج همچین مطلبی
واقعیت های قلعه عقابهارو خوب و منطقی گفتین که البته یه عده شاید بهشون بربخوره
ما عاشق شهروندیم و از ته دلمون میایم سالن سید رسول برای حمایت
برامونم فرقی نمی کنه که به ناحق بخوان تخریبمون بکنن
روزی برسه که برای قهرمانی تیممونو تشویق کنیم و جام قهرمانیو تو سیدرسول بالا ببریم

قدیمی دوشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

شیره شهروند شیره هواداراش قلعه عقابها از اولشم دوست داشتنی بود و الانم هست برای تیم های میهمان جو سالنو وحشتناک می کنیم وبا غیرتای تیممونو دوپینگ می کنیم ما باید تو زمین خودمون برنده باشیم واین حسو انتقالش میدیم به همه بازیکنان تیم محبوبمون
بازی دبیری موندم چی بگم مهمترین دلیل اعتراض دبیری به تصممیم داوری بود بازی با دانشگاه آزاد تهران ماهم دلمون نمیخواست اون اتفاق بیوفته اینا یطرف ولی توهین به همه تماشاگران کار درستی نیست فکر کنم جمله اشتباه یک یا چند نفرو نباید به نام تیم و هوادارنش ثبت کرد بهترین جمله ای بود که گفتین تو ساری هیچ کسی موافق فحاشی و توهین نیست جز چندتا تماشاگر نما که خیلی کمن و متاسفانه چون سالنه صداشون راحت میپیچه دوستانی که نمی دونن بدونن ما هوادارای واقعی شهروند با سوت و شعار نمیذاریم کسی شعار منشوری بده و ساکتش می کنیم
عشقسسسسسسسسسسسسسسسسسسست شهروند

سرور دوشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

این تماشاگر و شورو تو اسیا هم نداریم

طرفدار گیتی سه شنبه , ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲:۲۵

واقعا این حضور و شور تشویق ساروی ها دیدنیست.تبریک

مجتبی سه شنبه , ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۲۱

با تشکر از سایت شما ک کل حقایقو اومد مطرح کرد
واقعا همینطوره که شما میگید.خب مشخصه که وقتی توی هر بازی ۵۰۰۰هزار هوادار میاد تو سالن ممکنه ناخواسته اتفاقایی هم بیوفته که به نظر من کاملا هم طبیعیه
ولی صحبت من با آقای شمس بی انصاف هست که توی بازی با دانشگاه آزاد قبل شروع بازی کل سالن ایشون رو تشویق کردن و توی کل بازی حتی یک بی احترامی به ایشون نشد .بعد آقای شمس برمیگرده بعد بازی مصاحبه میکنه که توی کل بازی ۵۰۰۰هزار هوادار بهمون فحاشی کردن!!!!!!!!!!
من خودم توی سالن بودم
واقعا بی انصافی شمس

قاسم م ساری سه شنبه , ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

باورم نمیشه.. واقعا باورم نمیشه. بالاخره این سایت یه تعریفی از هوادارای ساروی کرد دست مریضاد. تشکر بابت بیان واقعیت ها در مورد سالن سید رسول حسینی و هوادارای فهیم و متعصب تیم شهروند ساری

نام ... چهارشنبه , ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰:۳۱

عوضش توی بعضی سالنها مثل پیروزی اصفهان نه تنها گیتی بسیاری افرادرا با ترفند از اطراف به سالن می اورد حتی اگر ۵۰ نفر باشند و شرایط کمی به هم بریزد اندازه۵۰۰ نفر فحش میدن بخصوص بقیه کادر و بعضی بازیکنهای روی سکوی انها