کد خبر : 84361
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 12:25
-

میزبانی از تیم دوم جهان درسالن هندبال/ «گونی‌ها» را جمع کنید میزبانی جام‌جهانی پیشکش!

میزبانی از تیم دوم جهان درسالن هندبال/ «گونی‌ها» را جمع کنید میزبانی جام‌جهانی پیشکش!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فدراسیون فوتبال می خواهد میزبانی جام جهانی را از فیفا بگیرد. درخواستش را هم برای این منظور ارائه کرد و دنبال فراهم کردن شرایط استاندارد مد نظر فیفاست. حالا یا شرایط میزبانی را فراهم می کند یا سنگی در تاریکی انداخته و مسئولان هم هرازچندگاهی در مصاحبه هایشان از این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فدراسیون فوتبال می خواهد میزبانی جام جهانی را از فیفا بگیرد. درخواستش را هم برای این منظور ارائه کرد و دنبال فراهم کردن شرایط استاندارد مد نظر فیفاست. حالا یا شرایط میزبانی را فراهم می کند یا سنگی در تاریکی انداخته و مسئولان هم هرازچندگاهی در مصاحبه هایشان از این عنوان دهان پرکن استفاده می کنند.

فدراسیون و مسئولانش به خوبی می دانند که گرفتن میزبانی جام جهانی کار ساده ای نیست. حتی برای کشورهایی که روابط بین المللی قوی دارند و اماکن استاندارد هم را در اختیار دارند کار آسانی نیست، چه برسد به فوتبال ایران که نه روابط بین المللی قوی دارد و نه حتی یک سالن استاندارد دارد!

برای اینکه متوجه عمق ماجرا شویم کافی است همین بازی روز دوشنبه تیم ملی فوتسال ایران برابر روسیه را دقیق تر بررسی کنیم. تیم های دوم و سوم جام جهانی فوتسال در سالن هندبال! به مصاف هم رفتند و طبیعتا این سالن هیچ یک از شرایط استاندارد فیفا را ندارد.

جالب اینکه برای ثابت نگه داشتن دروازه ها از «گونی های» استفاده شده بود که احتمالا باید پر از شن شده باشند! در تصاویر تلویزیونی زمانی که داوران قصد چک کردن تورها را داشتند مجبور شدند کیسه های سنگین شن را به سختی از روی زمین بلند کنند!

این بازی مشتی نمونه خروار است. ما میزبانی جام جهانی را می خواهیم اما حتی یک سالن استاندارد نداریم. میزبانی جام جهانی را می خواهیم اما اختیار فوتبال و برگزاری یک مسابقه مهم در اختیار فدراسیون و حتی وزارت ورزش هم نیست و دیگران باید تعیین تکلیف کنند!

میزبانی جام جهانی را می خواهیم اما هیچ نهادی حاضر نیست بدون منافع خودش و «کندن» از این فوتبال امتیازی بدهد و راهی را هموار کند. میزبانی جام جهانی می خواهیم اما اگر قرار باشد یک دیدار نسبتا حساس برگزار شود نیروهای انتظامی و امنیتی هیچ فرد ورزشی را به عنوان مسئول برگزاری نمی پذیرند و حتما باید خودشان همه کار را انجام دهند. (میزبانی لیگ جهانی والیبال در تهران این مورد را نشان داد.)

مردم را سرکار نگذاریم و از این عنوان دهان پرکن برای جمع کردن رزومه و عملکردکاری استفاده نکنیم. میزبانی ایران برای جام جهانی فوتسال سرابی بیش نیست. یکی از مهمترین شرایط دادن میزبانی به هر کشوری ورود بانوان به ورزشگاه ها و سالن هاست. آیا کسی شهامت این کار را دارد که بالاخره این طلسم را بشکند و برایش تدبیری کند که بانوان نیز مثل آقایان حق تماشای بازیها را داشته باشند؟

آیا فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بودجه ای دارد که بخواهند کلنگ یک سالن استاندارد را زمین بزنند؟ البته برای برخی مسئولان کلنگ زدن راحت است اما آیا بعد از این کار بزرگ! می توانند ورزشگاه یا سالن را تکمیل کنند و بیست تا سی سال طول نکشد؟

وقتی پاسخ همه اینها منفی است پس لطفا پیگیری ها را ادامه ندهید و اجالتا همان چهار گونی روی دروازه ها را بردارید تا شاید در سالهای آینده اتفاق جدیدی افتاد!

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا جعفری سه شنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

جالب بود احسنت . واقعا ما همه سرکاریم . اینا هم از ترفندهای مدیریتی استفاده میکنند که با طرح کردن ی چیز غیر عملی به ی چیزه دیکه به نفع شخصی برسند . در واقع مردم مضحکه شدند . ی سالن استاندارد فوتسال تو پایتخت ندارند. جکایت پزعالی جیب خالیه .

ايراني سه شنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

یکی نیست به فدراسیون بگه شما پاداش ملی پوشان رو بدید میزبانی پیشکش…هنوز یه تقدیر خشک و خالی هم نکردید اونوقت میخواین میزبان جام جهانی باشید…

نام ... سه شنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

میزبانی جهانی پیشکش
چرا میزبانی جام ملتهای اسیا رو نمی گیرید

فولادماهان سه شنبه , ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸

شرمم شد. کفشیان چند روز پیش گفته بود از نمیدونم انگاری ۱۶ تا امضا ۱۴ تاش دا گرفتیم و فقط دو تا امضا دیگه مونده و ازین نظر از ژاپن جلوتریم و زودتر مدارک را تحویل میدیم. یکی نیست به این بابا بگه اولا زودتر دادن مدارک ملاک نیست و تو یه بازه زمانی گفتند مدارک را بیارید چه روز اول بدید چه روز اخر فرقی نداره و اخر سر میشینند چک میکنند. ثانیا مگه ژاپن هم لیست امضاهاش مثل ماست که باید از فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی و شورای امنیت شهر و … امضا بگیره؟ مردم را چی فرض کردید؟ کفاشیان یادت میاد سر مساله دوکارته بودن رحمان رضایی جلو السد قطر تو برنامه صبح جمعه اومدی تو تلویزیون و گفتی هیج جای نگرانی نیست و دو روز بعد نتیجه ۳ بر صفر شد؟؟؟