کد خبر : 84463
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1395 - 13:31
-

تزارها الگوی ایران در داوری فوتسال/ تفاوت حق‌الزحمه‌ها از زمین تا آسمان، از ریال تا دلار!

تزارها الگوی ایران در داوری فوتسال/ تفاوت حق‌الزحمه‌ها از زمین تا آسمان، از ریال تا دلار!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم‌های ملی فوتسال امید و بزرگسالان ایران و روسیه طی دو روز گذشته دو دیدار تدارکاتی را در تهران با یکدیگر برگزار کردند که یک پیروزی و یک شکست طی این دو دیدار برای هرکدام از تیم‌های امید و بزرگسالان ایران و روسیه در تقابل با یکدیگر برای آنها به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم‌های ملی فوتسال امید و بزرگسالان ایران و روسیه طی دو روز گذشته دو دیدار تدارکاتی را در تهران با یکدیگر برگزار کردند که یک پیروزی و یک شکست طی این دو دیدار برای هرکدام از تیم‌های امید و بزرگسالان ایران و روسیه در تقابل با یکدیگر برای آنها به دست آمد.

این در حالی است که به همراه روس‌ها، داوران روسیه‌ای و رئیس فدراسیون فوتسال روسیه و عضو کمیته فوتسال یوفا این کشور نیز به ایران سفر کرده بود.

بر همین اساس فرصت مناسبی پیش آمد تا با گفت و گو با علی‌اف، رئیس فدراسیون فوتسال روسیه و عضو کمیته فوتسال یوفا و همچنین نورو یوری، داور روس اعزامی به ایران، مقایسه‌ای را در خصوص نحوه رفتار با داوران و دستمزد آنها در فوتسال روسیه و ایران را انجام دهیم.

در همین راستا شب گذشته در پایان دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه علی‌اف و البته یوری در خصوص وضعیت داوران شاغل در لیگ فوتسال روسیه و همچنین حق‌الزحمه داوران توضیحاتی را ارائه کرد که به وضوح نشان می‌داد رضایتمندی مطلوبی در بین داوران روس در این زمینه وجود دارد.

علی‌اف درباره حق‌الزحمه داوران روس گفت: ابتدا به امر اینکه داوران در لیگ روسیه به عنوان کارمند فدراسیون دیده می‌شوند و از طرف سازمان لیگ بیمه می‌شوند. پرداختی و حق‌الزحمه داوران در لیگ فوتسال روسیه بستگی به قضاوت در مسابقات و مأموریت‌های محوله دارد، به طوریکه پرداختی به داوران از ۲۰۰۰ دلار تا ۶۰۰۰ دلار در ماه متغیر بوده و در مجموع رضایت و امنیت شغلی داوران را در پی دارد.

گفتنی است این در حالی است که داوران فوتسال در ایران اگر در ماه ۲ یا ۳ بازی هم قضاوت کنند به ازای هر بازی ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که گاهی زمان پرداخت حق‌الزحمه آنها یک و حتی دو سال به طول می انجامد و همچنین از طرف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتسال نیز تحت پوشش بیمه قرار ندارند که البته این امر بعضاً دلسردی داوران را به همراه داشته تا جایی که حمید کاشانی هفته گذشته به همین دلیل از دنیای داوری خداحافظی کرد. این امر می‌طلبد تا با الگوبرداری از کشورهایی نظیر روسیه به پیشبرد اهداف عالیه ورزش و توسعه فوتسال و همچنین داوری این رشته مهیج و بسیار پر طرفدار کمک شایانی انجام شده تا فوتسال کشور به قله‌های جهانی بیش از پیش نزدیک شود.

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.