کد خبر : 84510
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1395 - 10:02
-

هم بازی را باختیم هم آینده را /با جوان ها هم بدتر از ۶ بریک نمی باختیم!

هم بازی را باختیم هم آینده را /با جوان ها هم بدتر از ۶ بریک نمی باختیم!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان در دو بازی دوستانه مقابل روسیه قرار گرفت که در بازی اول موفق به پیروزی ۶ بر۴ ایران تیم شد اما در بازی دوم در عین ناباوری با نتیجه پرگل ۶ بر یک شکست خورد. گرچه با توجه به دوستانه بودن این بازی ها به قول

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان در دو بازی دوستانه مقابل روسیه قرار گرفت که در بازی اول موفق به پیروزی ۶ بر۴ ایران تیم شد اما در بازی دوم در عین ناباوری با نتیجه پرگل ۶ بر یک شکست خورد. گرچه با توجه به دوستانه بودن این بازی ها به قول معروف نتیجه چندان در آن اهمیت ندارد اما همانقدر که باید از پیروزی در بازی اول خوشحال بود از شکست در بازی دوم هم انتقاد داریم. تیم کشورمان در بازی اول خود حساب شده تر بازی کرد و شاید به قول سرمربی روسیه دلیل شکست این تیم مقابل ایران این بود که در این دیدار به جای کار تاکتیکی به تکنیک روی آورده بودند اما در بازی دوم با رفع مشکلات بازی اول،تاکتیکی تر هم کار کردند.همچنین بازیکنان تازه تغییر کرده این تیم در بازی دوم با هم هماهنگ تر شدند که در بازی اول شاهد آن نبودیم.

بازی دوم را می بازیم

در سالهای اخیر بازی های دوستانه زیادی بین ایران و روسیه و امیدهای دو تیم برگزار شده و جالب اینکه در اکثر این بازی ها ما بازی دوم را یا باختیم یا نتیجه ضعیف تر گرفتیم چه در رده امید و چه بزرگسالان و این بار هم این اتفاق رخ داد. شاید این به آنالیز بهتر روس ها هم برگردد و مشکل نبود آنالیزور در تیم ما را هم هویدا کند که روس ها در بازی دوم بهتر از ما هستند.

تیم اصلی بهتر کار کرد

ناظم الشریعه در بازی اول به مهره هایی که در جام جهانی به میدان رفتند بیشتر بازی داد.شاید علت نتیجه گرفتن ایران در این بازی هم همین باشد.در مصاف نخست ۸ بازیکن ما سکو نشین بودند اما در بازی دوم به ۳ نفر کاهش پیدا کرد.البته که این چندان هم خوب نیست که تیم جام جهانی قدرتمند است و بین تیم اول و دوم ما فاصله زیاد است.فراموش نکنیم که روسها بدون بازیکنان برزیلی الاصل خود و با تیمی جوان شده که تنها ۶ بازیکن جام جهانی را به همراه داشت به ایران آمدند اما ما در کنار تیم جام جهانی چند مهره سرحال لیگ را هم قرار دادیم اما در عمل تیم جام جهانی را به میدان فرستادیم.

آینده را باختیم

گرچه ناظم الشریعه معتقد است که به جوان ها بازی داده اما در عمل چنین چیزی را ندیدم.مهره هایی مثل الوندی، بنی اسدی،سروری،فراهانی،خیام،اکبری،سارانی،حفیظی و… در دو بازی با روسیه یا اصلا بازی نکردند با دقایقی بسیار پایین به میدان آمدند.مگر قرار نیست تیم ما رفته رفته پوست انداخته و جوانها وارد شوند؟ مگر نتیجه ای بدتر از باخت ۶ بر یک با تیم جوان تر شده ما هم رقم می خورد؟ اگر ناظم الشریعه جسارت بازی به برخی بازیکنانی که دعوت آنها نمایشی بود و هیچ سودی نداشت را داشت الان شاید بازی را می باختیم اما آینده برای ما بود.آینده ای که به نظر می رسد بیش از ایران متعلق به روسیه باشد.

اشکال در پاور پلی

اگر مروری بر بازی های ایران در جام جهانی بیندازید به قدرت بالای محمد کشاورز در ساماندهی تیم در زمان پاور پلی اعتقاد دارید.مشکلی که به نظر می رسد با خداحافظی او ،  در سیستم پاورپلی دیده می شود.در مصاف دوم با روسیه ما نزدیک به ۱۱ دقیقه از این سیستم استفاده کردیم و در کمال ناباوری از زدن حتی یک گل هم عاجز بودیم و بدتر اینکه دروازه مان هم باز شد.به نظر می رسد جدا از مشکلات دفاعی ای که ناظم الشریعه همچنان با آن دست به گریبان است او باید ضعفی که در پاور پلی ها داریم را به برنامه های آینده تیمش اضافه کند.حسن زاده که در غیاب کشاورز و طاهری بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته نتوانست آلترناتیو مناسبی برای کشاورز در اجرای این سیستم باشد و شاید به اشکال در سیستم ما در زمان پاور پلی مربوط شود. ناظم الشریعه باید برنامه تازه ای برای این تاکتیک مهم اتخاذ کند.

مغرور نشویم

واقعیت این است که پس از جام جهانی رگه هایی از غرور را به خصوص در صحبت های سرمربی تیم ملی نظاره کردیم.ناظم الشریعه بعد از جام جهانی کمی متفاوت شده و نگرانیم که این تفاوت بر روی تیم ملی تاثیر بگذارد.او مغرورانه از شکست دوباره برزیل حرف زد در حالی که خودمان هم می دانیم حتی روی کاغذ شانس ما کمتر از برزیل برای پیروزی در بازی رودر رو است.شاید شکست پر گل از روسیه فرصتی باشد تا بالاخره از باد جام جهانی بیرون بیاییم و به آینده فکر کنیم.

قهر با فوتسال؟

اگر بگوییم حواشی اخیر لیگ فوتسال روی استقبال کم از دو بازی ایران با روسیه تاثیر گذار بوده بی انصافی است. تیم ملی ما پس از موفقیت در جام جهانی می توانست تماشاگران بیشتری را به سالن بکشاند اما به نظر شما وقتی رئیس فدراسیون فوتبال در یک دقیقه پایانی بازی با روسیه به سالن می آید و رئیس کمیته فوتسال ما پس از یک نیم فصل تماشا نکردن بازی های لیگ از نزدیک و بی توجهی به تماشای بازی اول با روسیه،برای بازی دوم به سالن می آید می توان از مردم توقع داشت که به سالن بیایند؟کاری به این نداریم که نه تبلیغات مناسبی برای این بازی شد و نه امکانات مناسبی فراهم بود. بازی در سالنی که دروازه اش را با گونی محکم کرده اند و تیم مهمان در کمال آبروریزی رختکن ندارد و باید در گوشه سالن کارهایش را انجام دهد همان بهتر که ۱۰۰ نفر تماشاگر داشته باشد.

آینده به امیدها

حالا کمی هم از تیم پر امید فوتسالمان حرف بزنیم.تیمی که با جمعی بازیکن ناشناخته یک برد و یا باخت را مقابل روسیه تجربه کرد. واقعیت این است که از شکست  امیدها به اندازه شکست تیم بزرگسالانمان ناراحت نشدیم.این تیم چیزی زیادی از تشکیلش نمی گذرد و می تواند در آینده حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.در دو بازی ما مقابل این تیم رگه هایی از امید دیده شد و اگر هم باختیم با فاصله کم و روی جریان فوتسالی شکست خوردیم.البته که این تیم هنوز کار دارد و باید بازی های تدارکاتی بیشتری برای آن تدارک دیده شود اما هم می توان به درخشش این تیم در مسابقات زیر ۲۰ سال آسیا در اردیبهشت سال آینده امیدوار بود و هم می توان به تغذیه تیم بزرگسالان از این تیم امید داشت.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... پنجشنبه , ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

نگارنده محترم اشراف کامل به فوتسال ندارد
مواردی از مطالب ذکر شده تایید و مواردی اشتباه یا قابل انتقاد است که چون کاملا فنی است ذکر نمیکنم

Mehran شنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

اتفاقا اشراف کامل داره… ما که تیم ملیمون رو میشناسیم و همشون امتحانشون رو توی جام جهانی پس دادن دیگه لازم نبود این مسابقه رو از همشون استفاده میکرد.باید از این مسابقه ی ارتباطی بین جوانان و بازیکنان اصلی ب وجود میاورد. .البته صلاح مملک خویش خسروان دانند من ب همه چیز اگاه نیستم ..نظر شخصی منه