کد خبر : 84562
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1395 - 13:47
-

منصوری:در بخش داوری فوتسال پسرفت داشته ایم/سازمان لیگ می خواست بازیکن گیتی پسند را دو سال محروم کند/ اگر یک مربی چک برگشتی داشته باشد، نباید مربیگری کند؟

منصوری:در بخش داوری فوتسال پسرفت داشته ایم/سازمان لیگ می خواست بازیکن گیتی پسند را دو سال محروم کند/ اگر یک مربی چک برگشتی داشته باشد، نباید مربیگری کند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،کریم منصوری درباره کیفیت نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: معمولاً موفقیت یک تیم ملی به کیفیت لیگ آن رشته بازمی‌گردد، پس باید بگوییم کیفیت فنی لیگ برتر فوتسال بهتر شده است. در رشد جوانان، توسعه فوتسال، تکنیکی شدن بازیکنان و تاکتیکی شدن تیم‌ها، لیگ برتر ما پیشرفت داشته

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،کریم منصوری درباره کیفیت نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: معمولاً موفقیت یک تیم ملی به کیفیت لیگ آن رشته بازمی‌گردد، پس باید بگوییم کیفیت فنی لیگ برتر فوتسال بهتر شده است. در رشد جوانان، توسعه فوتسال، تکنیکی شدن بازیکنان و تاکتیکی شدن تیم‌ها، لیگ برتر ما پیشرفت داشته است.

وی افزود: در این بین اما برگزاری مسابقات و نیز سخت‌افزارها همان شکل سابق را دارد و برخورد فدراسیون فوتبال با فوتسال هم به همان رویه قدیمی است. عدم جذب امکانات متناسب با توسعه فوتسال پیشرفتی نداشته است. ما در بخش داوری نه تنها پیشرفت نداشته‌ایم، بلکه پسرفت هم کرده‌ایم. نمی‌دانم چرا داوران ۳۵ تا ۴۰ ساله ما پنج سال مانده به بازنشستگی کنار می‌کشند! شاید از فشار زیاد است یا اینکه دیگر قضاوت برای آنها جذابیتی ندارد. البته ما در برنامه‌ریزی‌ها موفق بودیم.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال در مورد نقاط ضعف نیم‌فصل نخست لیگ برتر این رشته ورزشی نیز گفت: هماهنگی بین ما و کمیته داوران پیشرفتی نداشته است، چون ما سازمان‌هایی موازی هستیم و از هم حرف‌شنوی نداریم. داوران پول خود را به موقع نمی‌گیرند و تیم‌ها اسپانسر ندارند. در این زمینه‌ها مشکل داریم که در رده سازمان لیگ فوتسال و نیز کمیته فوتسال نیست و باید در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مشکلات حل و فصل شود.

منصوری با بیان اینکه سعی سازمان لیگ فوتسال این بوده است که فوتسال را مستقل‌تر کند، عنوان کرد: برخی اوقات اتفاقات جنجال‌انگیز رخ می‌دهد که در مورد امسال بعید می‌دانم سازمان‌یافته باشد، بازیکن ناگهان جوگیر می‌شود و فکر می‌کند که می‌خواهد به تیمش کمک کند. من با کادرفنی باشگاه گیتی‌پسند صحبت کردم که آنها هم اظهار بی‌اطلاعی کردند. تعدد مراکز تصمیم‌گیری باعث می‌شود که نتوانیم درست با این موارد برخورد کنیم. سازمان لیگ می‌خواست این بازیکن مجرم را حداقل دو سال محروم کند، اما کمیته انضباطی این بازیکن را چند جلسه محروم کرد که متناسب با جرم او نیست. این جنجال‌ها سخت‌گیری بیشتری می‌طلبد.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال تصریح کرد: متأسفانه ما هر کاری می‌کنیم، باید اول ببینیم که فیفا چه گفته است. در برخی موارد مانند حضور در میادین بین‌المللی باید از فیفا تبعیت کنیم، اما قانون تنبیه بازیکن به فیفا مربوط نمی‌شود که پای قوانین فیفا را وسط بکشیم. ما در فدراسیون فوتبال مراجع قانون‌گذاری داریم. بخشی از قوانین بومی است، یعنی قانونی که در ایران متناسب با فرهنگ تماشاگر و بازیکن ایرانی وجود دارد، در اروپا طور دیگری است. فدراسیون فوتبال باید زمینه بازنگری در قوانین را فراهم آورد. زمانی که باشگاه‌ها ببینند از راه‌های دیگر هم می‌توان به امتیاز رسید، در وضعیت سخت، دست به چنین کارهایی می‌زنند، هرچند اکثر باشگاه‌های ما اهل چنین کارهایی نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا طرح سازمان لیگ مبنی بر اینکه مربیان برای سال‌های آینده نباید سوءپیشینه داشته باشند، در پیشگیری از حواشی فوتسال مؤثر خواهد بود یا خیر؟» عنوان کرد: این پیشنهاد سلیمانی بود که من هم با آن مخالفت کردم. اگر یک مربی چک برگشتی داشته باشد، نباید مربیگری کند؟ نباید پای ارگان‌های دیگر را به فوتسال کشاند. من گفتم این کار غیرقانونی است و به عنوان عضو سازمان لیگ، مصوبه‌ای در این زمینه ندیدم. نمی‌دانم این قانون در فصل آینده اجرا خواهد شد یا خیر.

منصوری خاطرنشان کرد: میادین ورزشی جای اصلاح است و نمی‌توان با تنبیه کار را پیش برد. روحیه پهلوانی می‌گوید میادین ورزشی جای انسان‌سازی است. ما در باشگاه شهید منصوری قرچک کارهای فرهنگی کردیم که موفق هم بودیم. هواداران هنوز هم تلاش می‌کنند تا شهید منصوری را به لیگ برتر بازگردانند، چون یک خلاء احساس می‌کنند. این یک خلاء فرهنگی ورزشی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

موسی لیدرقرچک جمعه , ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

سلام مهندس. شما راست میگی ما هنوزم که هنوزه دنبال برگشت تیم محبوبمون هستیم و حالا حالاها ول کن نیستیم. ما هوادارا ازشما عاجزانه خواهش میکنیم شماهم به ما کمک کنید. صدتا تیم هم بیاد قرچک شهید منصوری یچیز دیگست. تورو روح برادر شهیدتون تیمو برگردونید.

همه داوران جمعه , ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

وقتی از سال ۹۲ تا کنون هیچ افزایش دستمزدی برای داوران وجود نداشته و حق الزحمه ها به موقع پرداخت نشده ، کدام داور دلگرم لیگ برتر خواهد بود …
حق الزحمه در سال ۹۲ ، یکصدوهشتاد هزار تومان بوده و هنوز هم همان است و ۱۰ درصد هم مالیات کیر میشود .
نانوایی در ازای نان از شما پول میگیرد …

وارده جمعه , ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

اینکه داوران بزرگ زودمیرن کناراززمان حسین عسگری شروع شد خداازش نگذره خیلی ازحق ها را ناحق کردبابی عدالتی زحمات چندین ساله داوران ازبین برد،خداهم حقشوکف دستش گذاشت