کد خبر : 84661
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 - 12:40
-

طیبی:نگاه مسئولان به فوتسال فرقی نکرده، جز پاداش وزارت ورزش چیزی ندیدم/تفاوت امکانات باشگاه‌های ما با غیرت، اندازه فاصله ایران است تا برزیل آن‌هم با اتوبوس/قلعه‌نویی صلاح ندید فوتبالیست شوم

طیبی:نگاه مسئولان به فوتسال فرقی نکرده، جز پاداش وزارت ورزش چیزی ندیدم/تفاوت امکانات باشگاه‌های ما با غیرت، اندازه فاصله ایران است تا برزیل آن‌هم با اتوبوس/قلعه‌نویی صلاح ندید فوتبالیست شوم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی که پس از درخشش تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا و کسب عنوان سومی جهان به تیم غیرت قزاقستان پیوست در خصوص شرایط خود در این تیم و دیگر مسائل صحبت کرد. در دیدار مقابل روسیه مصدوم شدی، مصدومیتت در چه حدی است؟ کشیدگی در ناحیه کشاله

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی که پس از درخشش تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا و کسب عنوان سومی جهان به تیم غیرت قزاقستان پیوست در خصوص شرایط خود در این تیم و دیگر مسائل صحبت کرد.

در دیدار مقابل روسیه مصدوم شدی، مصدومیتت در چه حدی است؟

کشیدگی در ناحیه کشاله پا دارم. فعلا در حال فیزیوتراپی هستم و چیزی هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است.

در خصوص شرایط باشگاه غیرت و پیوستنت به آن تیم صحبت کن. به نظرت این باشگاه چه تفاوتی با باشگاه‌های ایرانی دارد؟

بعد از بازی‌های جام جهانی کلمبیا دو پیشنهاد خارجی خیلی خوب داشتم، یکی از تیم غیرت و دیگری از تیم مگنوس برزیل. به این دلیل که تیم غیرت بازیکنان بزرگی داشت و قهرمان اروپا بود، تصمیم گرفتم در این تیم بازی کنم. ضمن اینکه خودم نیز دوست داشتم در اروپا بازی کنم. به نظرم امکانات این باشگاه فوق‌العاده است و اگر بخواهیم شرایط را با ایران مقایسه کنیم، خیلی متفاوت است. لیگ ایران از نظر فنی یکی از بهترین لیگ‌های دنیاست ولی از لحاظ امکانات حرفه‌ای در سطح خوبی نیست و آن شرایطی که باید وجود داشته باشد، ندارد. تفاوت امکانات باشگاه‌های ایران در مقایسه با تیم غیرت، اندازه فاصله ایران است تا برزیل آن هم با اتوبوس.

تو سابقه حضور در لیگ روسیه را هم داری، چه تفاوتی بین این دو لیگ می‌بینی؟

روسیه و قزاقستان به نحوی‌ مانند یکدیگرند و حتی‌ زبان‌هایشان هم یکی است. لیگ روسیه بسیار فشرده، پویا و قوی است، به نظرم هنوز سطح لیگ قزاقستان مثل روسیه نشده است اما  تمام تمرکز و هدف باشگاه غیرت این است که در جام باشگاه‌های اروپا موفق باشد و به همین دلیل است که تیم‌شان را همیشه قدرتمند می‌بندند. از نظر سطح لیگ، روسیه خیلی بهتر از قزاقستان است ولی از نظر حرفه‌ای بودن دو کشور در یک سطح قرار دارند. غیرت قهرمان اروپا شده و مطمئناً وقتی تیمی قهرمان اروپا می‌شود شرایط بسیار خوبی دارد. در این تیم همه چیز از لحاظ مدیریت، برنامه‌ریزی و … در جای خودش قرار دارد.

تیم‌های قزاقستانی بیشتر روی آمادگی جسمانی کار می‌کنند و بازی فیزیکی انجام می‌دهند اما تو یک بازیکن تکنیکی هستی، این موضوع تو را دچار مشکل نمی‌کند؟

کلاً روس‌ها خیلی روی آمادگی جسمانی کار می‌کنند، قزاقستانی‌ها مانند روس‌ها هستند. شرایط تمرین در تیم غیرت بسیار فشرده است، به نحوی که من در این یک ماه که آنجا هستم تغییر را کاملاً در خودم احساس کرده‌ام. تجربه حضور در لیگ روسیه بسیار به من کمک کرد. زمانی که در لیگ روسیه حضور داشتم هر روز یک بازی انجام می‌دادیم، زمان بازی هم به جای ۴۰ دقیقه ۵۰ دقیقه بود. به خاطر می‌آورم هفته اولی که آنجا حضور داشتم بعد از بازی اول داشتم ازشدت خستگی می‌مردم که مربی به من گفت برو داخل یخ فردا هم بازی داریم. تجربه آن شرایط در قزاقستان خیلی به من کمک کرد.

شرایط تیم غیرت در جام باشگاه‌های اروپا چطور است و چقدر در این رقابت‌ها شانس قهرمانی دارید؟

ما در بازی اول، دیدار سختی مقابل تیم رئال ریتی قهرمان ایتالیا داشتیم و خوشبختانه موفق شدیم در یک بازی سخت این تیم را شکست دهیم. هدف اول ما حضور در جمع چهار تیم برتر اروپا بود که خداراشکر به آن رسیدیم. سه تیم دیگری که در این مرحله حضور دارند، قهرمانان اسپانیا، پرتغال و روسیه و تیم‌های فوق‌العاده قدرتمندی‌اند. ما تلاش‌مان را می‌کنیم به فینال برویم و از عنوان قهرمانی تیم غیرت دفاع کنیم، ضمن اینکه خودم هم بسیار دوست دارم در فینال جام باشگاه‌های اروپا بازی کنم و امیدوارم خدا کمک کند تا این افتخار نصیبم شود.

بالاترین سطح فوتبال در اروپا را تجربه کردی و حتی موفق به گلزنی هم شدی، به نظرت بازیکنان ایرانی می‌توانند در آن سطح فوتبال بازی کنند؟

شما شک نکنید، بازیکنان ایرانی بسیار توانا و جزو با استعداد‌ترین بازیکنان جهان هستند. مطمئناً آنها می‌توانند در هر سطحی فوتبال بازی کنند ولی نسبت به شرایطی که دارند باید خودشان در این مورد تصمیم بگیرند.

چه سطحی را برای خودت در فوتسال پیش‌بینی می‌کنی و دوست‌داری به کجا برسی؟

اول باید بگویم که خیلی خوشحالم به جمع چهار تیم برتر جام باشگاه‌های اروپا راه یافته‌ایم. بهترین بازیکنان دنیا جزو این چهار تیم هستند و خیلی خوشحال کننده است که من به عنوان یک ایرانی در جمع آن‌ها قرار دارم و این برایم یک افتخار است. هدف‌هایی هم برای خودم دارم که برای رسیدن به آنها تلاش زیادی می‌کنم، اگر به هدفم برسم خیلی عالی می‌شود ولی بگذارید نگویم هدفم چیست و وقتی به آن رسیدم بگویم این هدفم بود.

به نظر می‌رسد تیم تأسیسات بعد از جدا شدن تو اُفت کرده است، با این موضوع موافقی؟

تأسیسات آنقدر تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی دارد که اصلاً اُفت نکرده و من اصلا این موضوع را قبول ندارم. به نظرم شرایط تأسیسات بعد از رفتن من بهتر هم شده است.

تا به حال به فکر این افتاده‌ای که فوتبال بازی کنی؟ پیشنهادی در این مورد شده؟

قبلاً فوتبال بازی می‌کردم، در برخی از زمان‌ها هم به این فکر افتادم اما وقتی با چند نفر مشورت کردم آنها می‌گفتند این کار اشتباه است، وقتی شما شرایط خوبی در فوتسال دارید و ملی‌پوش هستید اشتباه است که به یک‌باره رشته خود را عوض و بخواهید از صفر شروع کنید. حتی چند بار هم در این مورد با امیر قلعه‌نویی مشورت کردم، امیرخان به من لطف دارد و بعضی مواقع با هم صحبت می‌کنیم. ایشان هم صلاح ندید و گفت شرایطت در فوتسال خوب است و همان جا ادامه بده.

پس استقلالی هستی؟

استقلالی نه. من نمی‌گویم استقلالی‌ام ولی خیلی خیلی امیرخان را دوست دارم و به او احترام می‌گذارم.

به نظرت با اضافه شدن بازیکنان جوان به تیم ملی، دوباره می‌توانیم به افتخاراتی مانند سومی جهان دست پیدا کنیم؟

زمانی تصمیم سرمربی تیم بر این است که جونگرایی کند، این کار هم تاوانی دارد که باید پرداخت شود. شاید این جوانگرایی ابتدا مشکلاتی را به همراه داشته باشد اما مطمئناً شرایط در آینده بهتر خواهد شد. یک جوان باید اشتباه کند تا باتجربه شود، این اشتباه همان تاوانی است که باید پرداخت شود. به طورکلی من خودم  با جوانگرایی خیلی موافقم و مطمئن باشید در آینده خیلی به ما کمک خواهد کرد. کلاً جوانگرایی را اصولی دوست دارم، باید جوان‌ها با با تجربه‌ها تلفیق شوند، نه اینکه به یکباره کل تیم را عوض کنیم. تصمیم آقای ناظم‌الشریعه نیز همیشه روی جوانگرایی است و در اردو‌ها هم چند جوان را به تیم دعوت می‌کنند و کم کم به تیم اضافه می‌شوند.

نیاز به چه امکاناتی داریم تا بتوانیم در دوره‌های بعد جام جهانی این افتخارات را تکرار کنیم؟

ما تیم سوم جهان شدیم اما امکانات‌مان در حد تیم پانزدهم جهان بود. نگه داشتن این رتبه خیلی سخت است و باید از نظر امکانات و برنامه‌ریزی، قوی‌تر شویم. خاطرم است بعد از جام ملت‌های آسیا وقتی به تهران آمدیم آقای ناظم‌الشریعه گفت باید کف‌پوش سالن مانند کف‌پوش سالن‌های جام جهانی شود ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. بازی تدارکاتی بیشتری باید داشته باشیم، شرایطمان خیلی باید فرق کند. همچنین نگاه مسئولان نیز باید به این رشته فرق کند که آن هم هیچ فرقی نکرده است. با این شرایط کار بسیار سختی است بتوانیم سومی جهان را حفظ کنیم.

پاداش‌های تیم ملی به کجا رسید، پرداخت شد؟

وزارت ورزش قرار بود ۱۸ میلیون به ما بدهد که ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ما دادند و گفتند بقیه پول برای مالیات کم شده است. به غیر از این مبلغ من چیزی ندیده‌ام.

با مربی‌های ایرانی و خارجی بزرگی کار کرده‌ای؛ تفاوت این مربی‌ها را در چه می‌بینی؟

با احترام به تمام مربیانی که برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند، ما با آقای ناظم‌الشریعه کار‌های بزرگی انجام داده‌ایم. هر مربی سبکی دارد و من در جایگاهی نیستم که در مورد آنها صحبت کنم اما تیم ملی با یک مربی وطنی به مقام سومی جهان رسید و این موفقیت بسیار بزرگی است.

بهترین مربی داخلی و خارجی که تاکنون با او کار کرده‌ای؟

اجازه بدهید اسم نبرم. من با مربیان خارجی و ایرانی زیادی کار کردم و از هر کدام از آن‌ها هم چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام. در هر مقطعی یک مربی فوق‌العاده به من کمک کرده و دست‌شان را هم از همین‌جا می‌بوسم.

به کاپیتان شدن در تیم ملی فکر می‌کنی و اصلاً دوست داری یک روز کاپیتان شوی؟

از سال ۲۰۰۹ که آقای شمس من را به تیم ملی دعوت کرد در تیم ملی هستم. فقط در سال ۲۰۱۰ یک سال به دلیل مصدومیت نتوانستم بازی کنم ولی بعد از آن با افتخار در تیم ملی هستم و اگر روزی قسمت شود که کاپیتان شوم آن را با  افتخار می‌پذیرم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.