کد خبر : 84652
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 - 12:04
-

علی اف:دیگر نمی خواهیم از بازیکنان برزیلی در تیم ملی روسیه استفاده کنیم/ امکانات فوتسال روسیه بهتر از ایران است/ اجازه ندارم از میزبانی ایران در جام جهانی فوتسال حمایت کنم

علی اف:دیگر نمی خواهیم از بازیکنان برزیلی در تیم ملی روسیه استفاده کنیم/ امکانات فوتسال روسیه بهتر از ایران است/ اجازه ندارم از میزبانی ایران در جام جهانی فوتسال حمایت کنم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم‌های ملی ملی امید و بزرگسال روسیه طی هفته‌ای که گذشت، با حضور در ایران دو بازی دوستانه با تیم ملی کشورمان برگزار کردند که حاصل آن یک پیروزی و یک باخت برای هر تیم بود. این دو تیم بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سال‌ها پیش بین کمیته فوتسال دو کشور

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم‌های ملی ملی امید و بزرگسال روسیه طی هفته‌ای که گذشت، با حضور در ایران دو بازی دوستانه با تیم ملی کشورمان برگزار کردند که حاصل آن یک پیروزی و یک باخت برای هر تیم بود. این دو تیم بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سال‌ها پیش بین کمیته فوتسال دو کشور امضا شده، هر ساله دو بازی دوستانه برگزار می‌کنند. امیل علی‌اف رئیس کمیته فوتسال روسیه و عضو کمیته فوتسال یوفا که برای ششمین بار به ایران آمده بود، درباره تکراری شدن بازی‌های دو تیم، جلسه‌اش با کفاشیان، تفاوت فوتسال دو کشور و … صحبت های جالبی مطرح کرد.

* آقای علی‌اف! به نظرتان بازی‌های ایران و روسیه تکراری نشده‌است، می‌توان گفت در دنیا هیچ دو تیمی به اندازه ایران و روسیه با یکدیگر بازی نکرده‌اند!

این به رابطه خوب کشورهای ایران و روسیه برمی‌گردد. وقتی بازی‌های دوستانه بین تیم‌های دوم و سوم جهان برگزار می‌شود، بازی‌های خوبی از آب در می‌آید. بازی‌های دوستانه خیلی خوبی در بخش امید و بانوان را هر ساله برگزار می‌کنیم. مسلما این بازی‌ها، الکی نیست. بازی‌های بسیار جدی‌ای برگزار می‌شود. این بازی که بین قهرمان آسیا و قهرمان اروپاست،‌ از اهمیت بالایی نیز برخوردار است و این ما را خیلی خوشحال می‌کند. انجام چنین دیدارهایی ایران را برای تورنمنت‌های آسیایی و ما را برای مسابقات اروپایی آماده می‌کند. ضمن اینکه از ایران تشکر می‌کنم که همیشه بازی دوستانه با روسیه را قبول می‌کند. همچنین به فوتسال ایران مقام سومی جام جهانی و پیروزی بزرگ مقابل برزیل را تبریک می‌گویم.

* به نظر می‌رسد با شناخت خوبی که روسیه از ایران داشت، توانست در جام حهانی به پیروزی برسد.

مسلما این بازی‌ها تنها به این دلیل نیست که تیم ملی ایران را بشناسیم. این تنها یک بازی دوستانه است. همانطور که قرار شده در آوریل با ترکیه بازی کنیم و چند وقت بعد به مصاف برزیل برویم. ما بازیکنان برزیلی را کنار گذاشته‌ایم و خانه تکانی کرده‌ایم. چرا که از این پس دیگر نمی‌خواهیم از بازیکنان برزیلی در تیم ملی استفاده کنیم.

* بسیاری از بازیکنان روسیه که در جام جهانی بازی کردند،‌ به ایران نیامده‌اند. بازیکنانی مثل گوستاوو، ادر لیما و روبینیو دیگر به تیم ملی روسیه دعوت نمی‌شوند؟

آن‌ها فعلا آمادگی لازم را ندارند که به تیم ملی روسیه دعوت شوند. امیدوارم برای بازی‌های لیگ آمادگی لازم را کسب کرده و به تیم ملی برسند.

* جلسه‌ای با آقای کفاشیان در تهران داشتید. از نتایج آن بگویید.

ما در این جلسه بیشتر در مورد هماهنگی‌هایی صحبت کردیم که باید بین دو کشور وجود داشته باشد. همچنین در مورد بازی‌های دوستانه و برنامه‌ریزی‌هایی برای فوتسال آسیا و اروپا بحث شد.

* آقای کفاشیان گفته شما قول حمایت از میزبانی ایران در جام جهانی ۲۰۲۰ فوتسال را داده‌اید.

در این زمینه اجازه نداریم که در مسائل کنفدراسیون فوتبال آسیا دخالت کنیم اما اگر این اجازه را به ما بدهند خیلی خوشحال می شویم و قطعا حمایت هم می‌کنیم.

* به نظر شما اصلی‌ترین تفاوت بین فوتسال ایران و روسیه چیست؟

تفاوت آنچنانی ندارند. تنها تفاوت در سبک و سیستم بازی است. ما سبک خاص خودمان و ایران هم سبک خودش را دارد.

* به لحاظ امکاناتی و مدیریتی چطور؟

به هر حال بنا به شرایط آب‌وهوایی روسیه، همه ورزش‌دوستان در سالن بازی می‌کنند. به همین خاطر ما فوتسال پایه ما قوی بوده و حتی مدرسه فوتسال داریم. شما درست می‌گویید؛ امکانات ما قوی‌تر از ایران بوده اما ایران هم تیم ملی بسیار قدرتمندی دارد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.