کد خبر : 84755
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1395 - 9:52
-

ناظم الشریعه:ارزش کار کارشناسی فوتسال بیشتر از نظرات علیفر است/نمی خواهیم برای مسابقات داخل سالن آسیایی با تیم های آسیایی بازی کنیم/ هیچ کس در تیم ملی امنیت ندارد

ناظم الشریعه:ارزش کار کارشناسی فوتسال بیشتر از نظرات علیفر است/نمی خواهیم برای مسابقات داخل سالن آسیایی با تیم های آسیایی بازی کنیم/ هیچ کس در تیم ملی امنیت ندارد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه اردوهای این تیم باید دائم برگزار شود، به گزارش بحث برانگیز علیرضا علیفر در دیدار با تیم روسیه واکنش نشان داد. سید محمد ناظم الشریعه در خصوص برگزاری کلاس های سطح ۳ فوتسال گفت: این کلاس ها برای اولین بار در آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه اردوهای این تیم باید دائم برگزار شود، به گزارش بحث برانگیز علیرضا علیفر در دیدار با تیم روسیه واکنش نشان داد.
سید محمد ناظم الشریعه در خصوص برگزاری کلاس های سطح ۳ فوتسال گفت: این کلاس ها برای اولین بار در آسیا برگزار می شود و جا دارد از علی تارقلی زاده عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکر ویژه کرد. تارقلی زاده نقش ویژه ای در برگزاری این دوره داشته و حق ایران است که سطح مربیانش بالاتر از سطح آسیا باشد.

وی افزود: در این دوره اساتید مختلف درباره موضوعات متفاوتی صحبت کردند. نیاز است که سرمربی راجع به تمام مسائل دانش داشته باشد. در این دوره سعی شده تمام این موارد گنجانده شود از جمله بدنسازی، مسائل مربوط به ورزشگاه، مارکتینگ و مواردی از این دست.

سرمربی تیم ملی فوتسال یادآور شد: در کلاس سطح ۳ ایده آل فوتسال دنیا دیده شده است و یکی از بهترین کلاس هایی بود که در آن حضور داشته ام. برگزاری چنین دوره ای برای ما نیاز بود.

ناظم الشریعه در ادامه درباره اینکه آیا حاضران در این دوره مدرسان را به چالش کشیدند یا خیر، تاکید کرد: بیشتر، بحث و تبادل نظر بود. باید قبول کنیم که مسائلی هست تا آنها را بدانیم. همه متوجه شدند داشته های ما کافی نیست. برای اول شدن در دنیا باید چنین آموزش هایی دید. تیم ملی از همین مربیان تشکیل شده است. هر چه دانش مربیان بیشتر شود بازیکنان هم بهتر پرورش می یابند.

سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: امیدوارم بعد از این دوره آموزش، دیدگاه مربیان نسبت به حواشی لیگ کمتر شود.

وی در ادامه صحبت هایش با اشاره به برگزاری بازی تیم ملی با روسیه و اینکه بعضی از مربیان از دعوت شدن بازیکنانشان به تیم ملی در این دوره گلایه داشته اند، گفت: بازیکنان تیم ملی باید دائم بازی کنند. ما مجبور هستیم که این بازیهای تدارکاتی را برگزار کنیم. نمی توانیم تا سال بعد بخوریم و بخوابیم و بعد وارد مسابقات رسمی شویم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سئوال که برنامه بعدی تیم ملی چیست، گفت: قرار بود بهمن ماه با تیم ملی اوکراین بازی کنیم که این کشور اعلام کرد به ایران نمی آید. بعد از آن به سرعت به کمیته فوتسال نامه زدم تا شرایط حضور یک تیم دیگر را در ایران فراهم کنند و یا ایران برای انجام بازی تدارکاتی به کشور دیگری برود.

ناظم الشریعه درباره درخواستش برای بازی با تیم قزاقستان افزود: دنبال این هستیم که مردادماه با قزاقستان بازی کنیم. قزاقستان بهترین گزینه برای ما قبل از حضور در بازیهای داخل سالن آسیایی است. نمی خواهیم برای مسابقات داخل سالن آسیایی با تیم های آسیایی بازی کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ملی تا پایان مسابقات لیگ برتر تنها یک اردو را در بهمن ماه دارد؟ تاکید کرد: بله، همین یک اردو را داریم. لیگ برتر هم برای ما مهم است. مهمتر از آن برای ما این است که قهرمان لیگ بدون استرس و حاشیه تعیین شود چون در شرایط بازیکنان اثرگذار است.

ناظم الشریعه درباره انتقاداتی که از شکست تیم ملی فوتسال ایران مقابل روسیه در دیدار دوم مطرح شد، گفت: تفاوت ما با روسیه این است که باشگاه های روسی هر هفته در دو روز متوالی مسابقه برگزار می کنند. برای همین آنها به بازی در این شرایط عادت دارند. ما هر سال در بازی دوم مقابل روسیه به مشکل می خوریم. ضمن اینکه از بازیکنان جوانتر هم استفاده کردیم.

وی درباره اینکه گفته می شود تیم ملی مقابل روسیه باید از بازیکنان جوان استفاده می کرد، تصریح کرد: من در این دو مسابقه به بازیکنان جوان مثل طاها مرتضوی، میثم خیام و یکی، دو بازیکن دیگر میدان دادم. هیچ کس در تیم ملی امنیت ندارد. ضمن اینکه بازیکنان تیم ملی فوتسال بهترین های فوتسال دنیا هستند و تا وقتی خوب باشند از آنها استفاده می کنم و در کنارش بازیکنان جوان را قرار می دهم.

سرمربی تیم ملی فوتسال یادآور شد: برای ما فرقی ندارد که کدام بازیکن در تیم ملی بازی کند. تمام تلاش من این است که از بهترین ها استفاده کنم. من با اکثر مربیان لیگ برتر در ارتباط هستم و حتی زمانی که نمی رسیم مسابقات لیگ را از نزدیک ببینیم به مربیانشان زنگ می زنم و شرایط بازیکنانشان را می پرسم ضمن اینکه اگر می توانستم برای تیم ملی دائم اردو می گذاشتم.

ناظم الشریعه همچنین درباره گزارش علیرضا علیفر در بازی دوم تیم ملی فوتسال ایران با روسیه و انتقادات این گزارشگر به تیم ملی و بعضی از بازیکنان گفت: من برای آقای علیفر احترام قائلم ولی ارزش کار کارشناسی فوتسال بیشتر از اینها است. صدا و سیما باید دوره گزارشگری و کارشناسی فوتسال برگزار کند. حیف است فوتسال گزارشگر تخصصی نداشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان گفت: مردم بهترین قاضی هستند و همه چیز را می فهمند. من این افراد را به خدا و اهل فن واگذار می کنم ولی بازیکنان تیم ملی را نباید کوچک کنند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.