کد خبر : 84922
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 - 23:32
-

ممنون آقای وزیر!

ممنون آقای وزیر!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، آقای وزیر ورزش فرموده اند که به دنبال میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ هستیم. این خیلی خوب است که مسئولان در کنار دنبال کردن مردم مسائل دیگری را هم دنبال می کنند و واقعا همین امر باعث افزایش امید به زندگی در میان مردم می شود. در کنار این چقدر خوب

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، آقای وزیر ورزش فرموده اند که به دنبال میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ هستیم. این خیلی خوب است که مسئولان در کنار دنبال کردن مردم مسائل دیگری را هم دنبال می کنند و واقعا همین امر باعث افزایش امید به زندگی در میان مردم می شود. در کنار این چقدر خوب است که ما میزبانی جام جهانی را برعهده بگیریم. همه فدراسیون های دنیا برای اشتغال زایی و بهتر نشان دادن وجهه کشورشان در مجامع بین المللی برای گرفتن میزبانی مسابقات ورزشی تلاش می کنند.

ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و باید تلاشمان را بکنیم. با این حال عده ای از الان ساز مخالف می زنند و هی می گویند من می دونم نمیشه. چرا باور ندارید که ما می توانیم؟ چرا اینقدر بد دلید؟ مثلا اولین چیزی که به ذهنشان می رسد این است که ما نمی توانیم زنان را به ورزشگاه راه بدهیم، پس میزبانی را به ما نمی دهند. چرا نباید بدهند؟ اتفاقا این که یک جام جهانی بدون حضور زنان در جایگاه تماشاگران برگزار شود باعث می شود بقیه کشورها هم جرات کنند و فوتبال و فوتسال هایشان را بدون حضور تماشاگر زن برگزار کنند.

اصلا این فکر را نکنید که بقیه استقبال نمی کنند. اتفاقا من از خود مردان خارجی به کرات شنیده ام که می گویند ورود زن ها به ورزشگاه دست و بال ما را می بندد و نمی توانیم آنطور که باید و شاید اشتباهات داور و بازیکنان را به ایشان گوشزد کنیم. وقتی هم که داور و بازیکن از ناحیه ناموس احساس خطر نکند شل می شود و دیگر دل به کار نمی دهد، اینگونه است که فوتبال و فوتسال در اروپا و سایر نقاط جهان پیشرفت نمی کند و وضعیتش همین می شود که می بینید.

نکته دیگری را که این سیاه نمایان از همه چیز بی خبر بولد می کنند این است که ما نسبت به کشورهای دیگر امکانات کمتری داریم. عرض می کنم به اینها که اولا مگر همه چیز را ما باید در اختیار تیم ها بگذاریم؟ حالا ما یک اتاق بهشان می دهیم ولی انصافا غذا و اینترنت و توپ و زمین را دیگر خودشان بیاورند. ما سیزده به در هم می رفتیم همینطوری بود. هر کی می آمد باغ ما خودش وسایلش را می آورد. ثانیا سالهاست ثابت شده صفا و صمیمیتی که در کمبود امکانات هست در بهترین هتل ها و زمین های تمرین نیست. فرض کنید کادر تیم ملی کره جنوبی که در کشورشان بالاترین سرعت اینترنت جهان را دارند می آمدند و می خواست با این وضع اینترنت ما کار کنند.

اگر ناگهان اینترنت قطع می شد چه اتفاقی می افتاد؟ خیلی عالی می شد! برای یک لحظه هم که شده موبایل و تبلت و لپ تاپ را می گذاشتند کنار و دور هم می نشستند و از حال هم باخبر می شدند و اسم فامیل بازی می کردند و تخمه می شکستند. چرا همه چیز را سخت می گیرید؟ اتفاقا ورزشگاه های ما هم نسبت به استادیوم های بقیه کشورهای آسیایی در وضعیت بهتری هستند.

بهترین ورزشگاه مان ورزشگاه آزادی است که خب شاید بگویید ۴۵ سال است از سنش می گذرد اما دقت داشته باشید که هیچ چیز جای تجربه را نمی گیرد. این ورزشگاه های جدیدی که میزبان های جام جهانی و تورنمنت های دیگر می سازند جوان هستند و شور جوانی دارند و آدم نمی تواند یک لحظه با خیال راحت رویشان بنشیند. بقیه ورزشگاه ها هم فقط آبخوری و وی آی پی و صندلی و کفپوشندارند وگرنه همه چیزشان عالی و در سطح آسیاست. با همه این موارد امیدواریمفیفا باز کارشکنی و دشمنی نکند و میزبانی را به ما بدهد.

(این یادداشت طنز به قلم آیدین سیارسریع در صفحه شهرونگ روزنامه شهروند و با اشاره به میزبانی ایران از جام ملت های ۲۰۲۳ فوتبال منتشر شده که با کمی تغییر، توسط پایگاه خبری فوتسال، میزبانی جام جهانی نیز در آن گنجانده شده است)

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.