کد خبر : 85209
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1395 - 16:35
-

ترابیان: سطح بالای دانش مربیان در این دوره ارزیابی شد

ترابیان: سطح بالای دانش مربیان در این دوره ارزیابی شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان، رییس کمیته فنی فوتسال در خصوص برگزاری کلاس سطح سه فوتسال گفت: بعداز مدت‌ها انتظار بالاخره دوره بسیار پیشرفته سطح سه فوتسال که بالاترین سطح مربیگری در فوتسال است بدون وقفه و به مدت ۱۷ روز در تهران برگزار شد. خوشبختانه این کلاس به ما نشان داد سطح

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان، رییس کمیته فنی فوتسال در خصوص برگزاری کلاس سطح سه فوتسال گفت: بعداز مدت‌ها انتظار بالاخره دوره بسیار پیشرفته سطح سه فوتسال که بالاترین سطح مربیگری در فوتسال است بدون وقفه و به مدت ۱۷ روز در تهران برگزار شد. خوشبختانه این کلاس به ما نشان داد سطح فوتسال در ایران بالاتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم. همه مربیانی که در این کلاس شرکت کردند خیلی خوب و جدی ظاهر شدند و کار مربوط به کلاس را پیش بردند.

او در ادامه افزود: جای خوشحالی است، مربی هلندی که از طریق یوفا اعزام شده بود و یکی از مربیان بزرگ دنیاست خیلی صریح و بدون تعارف به من گفت کسانی که در این کلاس شرکت کردند از سطح بالایی از دانش برخوردار هستند و حتی مواردی از این کلاس را در دفترش ثبت می‌کرد تا بعدها به عنوان تجارب جدید، در دوره‌های فوق حرفه‌یی که بالاتر از این سطح است و هنوز تدریس نشده از آن‌ها استفاده کند. بنابراین ما از برگزاری این کلاس رضایت کافی و کامل داشته و اکثریت کسانی که در این دوره شرکت کرده بودند از مجربین فوتسال هستند.

ترابیان در ادامه گفت: اساتیدی هم مانند شمس، شمسایی، رعدی و صالح هم هستند که درحال حاضر در تدریس و توسعه فوتسال نقش دارند. این عزیزان به نوعی از اساتید فوتسال هستند، اما آمدند و در این کلاس شرکت کردند و البته شمس و صالح به عنوان دستیارهای کلاس حضور داشتند و همواره درصدد این بودند که همه ابعاد این دوره را با جدیت در طول این ۱۷ روز طی کنند.

رییس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی افزود: در طول این دوره روزهای تعطیل فراوانی داشتیم از جمله ولادت حضرت رسول (ص) و امام جعفرصادق (ع) اما هیچ تعطیلی در این دوره نداشتیم و کلاس به‌طور کامل تشکیل و از صبح ساعت هشت و تا شامگاه ادامه داشت.

ترابیان در ادامه گفت: ما از این کلاس نتایج زیادی گرفتیم. احساس من این است که شخصیت جدیدی در بحث مربیگری در فوتسال در ایران پدیدار شد و شما خواهید دید که اثرات این دوره در عملکرد مربیان ما خصوصا در لیگ برتر تبلور خواهد یافت. قطعا مربیان ما حرفه‌یی‌تر به فوتسال نگاه خواهند کرد و در فتار و کردار تیم‌های لیگ برتری اثرات این دوره را خواهید دید.

او در مورد چگونگی برگزاری این دوره گفت: کلاس سطح سه مربیگری در آفریقا هنوز برگزار نشده و در اروپا تنها در چند کشور اجرا شده و در آسیا  بعد از دوره مقدماتی که در مالزی انجام شد، اولین دوره رسمی آن در ایران انجام شده است. سطح این رده بسیار بالا است و افرادی که موفق به قبولی در این دوره خواهند شد ما آنان را به‌عنوان مربیان سطح سه خواهیم شناخت. معدود افرادی هستند که موفق به حضور در دوره فوق حرفه‌یی خواهند شد.

ترابیان در خصوص نحوه قبولی در این دوره گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما به‌طور رسمی فهرست قبولی‌ها را اعلام خواهد کرد و این اسامی از طریق کمیته آموزش در اختیار مربیان قرار خواهد گرفت.

وی در مورد چگونگی حضور متقاضیان در این دوره گفت: مربیان تیم‌های ملی و مربیانی که در لیگ برتر فعالیت داشتند به این کلاس دعوت شدند و تعداد بسیار معدودی نتوانستند شرکت کنند. دلیل آن هم این است برخی از آن‌ها مدرک سطح دو را اخذ نکرده بودند و برخی دیگر فاصله زمانی یک‌ساله بین سطح ۲ و ۳ را طی نکرده بودند. البته سرمربی تیم گیتی‌پسند که به دلیل تصمیم باشگاهش و حضور در اردو اجازه شرکت در این کلاس را نیافت. البته به نظر بنده قطعا، شخص لک خواهان حضور در این دوره بود.

رییس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی افزود: علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان بسیار خوب بود و بعضا می‌شنیدم که تا دیر وقت و تا نزدیک صبح و برای آماده بودن در کلاس شرکت‌کنندگان تلاش و مطالعه می‌کردند. در مجموع این دوره از دوره‌های بسیار بسیار خاص بود.

او در پایان در مورد امکان برگزاری مجدد این دوره در کشور گفت: بعید می‌دانم این دوره به این زودی‌ها شرایطش و اساتیدش مهیا شود تا بتوانیم دوباره این سطح را برگزار کنیم. در این دوره مدرسانی از هلند و برزیل مثل ویکتور هرمانس به ایران آمده بودند و اساتید برجسته داخلی مثل دکتر کاظمی و دکتر پرنوکه در دوره‌های مختلف کلاس حضور داشتند. جمع‌آوری این افراد و جمع‌بندی کار از سوی خودمان مشکل است و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید این اجازه را بدهد که فکر نکنم به این زودی‌ها میسر شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.