کد خبر : 85226
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 - 9:58
-

ترابیان:امکانات سخت‌افزاری فوتسال کشورمان خیلی ضعیف است/ژاپنی ها در کسب میزبانی جام جهانی خیلی جدی هستند

ترابیان:امکانات سخت‌افزاری فوتسال کشورمان خیلی ضعیف است/ژاپنی ها در کسب میزبانی جام جهانی خیلی جدی هستند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال درباره کسب میزبانی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۰ با بیان اینکه امکانات سخت‌افزاری فوتسال کشورمان خیلی ضعیف است، تصریح کرد: در جام جهانی ۲۰۱۶ که ما به کلمبیا رفتیم، دیدیم که فیفا کمک‌های زیادی به امکانات این کشور کرده بود. وقتی فیفا میزبانی یک تورنمنت

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال درباره کسب میزبانی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۰ با بیان اینکه امکانات سخت‌افزاری فوتسال کشورمان خیلی ضعیف است، تصریح کرد: در جام جهانی ۲۰۱۶ که ما به کلمبیا رفتیم، دیدیم که فیفا کمک‌های زیادی به امکانات این کشور کرده بود. وقتی فیفا میزبانی یک تورنمنت را به کشوری می‌دهد، اگر زمینه امکانات سخت‌افزاری مهیا باشد به کشور مورد نظر بودجه می‌دهد،‌ اما زمانی که AFC میزبانی یک تورنمنت را می‌دهد، تا ریال آخر هتل را حساب می‌کند و یک پول بخور و نمیری به کشور میزبان می‌دهد یا اینکه خودش کارهای میزبانی را می‌کند و میزبان باید امکاناتی نظیر سالن را رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان بگذارد.

ترابیان با بیان اینکه برای کسب میزبانی جام جهانی باید عزم ملی وجود داشته باشد، افزود: رقیب ایران در کسب میزبانی، ژاپنی‌ها هستند که جدی‌ترند. البته آنها در این سال، تورنمنت‌های مهم‌تری چون المپیک ۲۰۲۰ را پیش رو دارند و نمی‌توانند خیلی در این قضیه رقابت کنند. چون شانس کسب میزبانی بالاست، مسئولان کشور ما باید بجنبند. اگر عزم ملی برای کسب میزبانی وجود داشته باشد، حدود ۸۰ درصد احتمال دارد که میزبانی جام جهانی به ما برسد، اما اگر دستگاه‌ها بی‌تفاوت باشند، میزبانی به احتمال کمتر از ۴۰ درصد به ما می‌رسد.

رئیس پیشین کمیته فوتسال کشورمان با اشاره به این نکته که لیگ برتر فوتسال امسال از کیفیت بالایی برخوردار بود، خاطرنشان کرد: ما در برخی استان‌ها مشکل برگزاری مسابقات داریم. حاشیه‌هایی نیز ایجاد شد که این اتفاقات فرهنگ‌سازی می‌خواهد. جلسه‌ای اخیراً با مسئولان فوتسال استان‌های سراسر کشور داشتیم، بسیار مفید بود و فکر می‌کنم این جلسات را باید در سطوح فنی هم برگزار کنیم تا تذکرات لازم داده شود. کمیته انضباطی هم باید این‌قدر محکم و جدی برخورد کند که با ساختارشکنی‌ها برخورد شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ارائه عدم سوءپیشینه مربیان و نیز تعیین حداقل مدرک برای اعضای کادر فنی تیم‌ها به کاهش حواشی فوتسال کمک خواهد کرد یا خیر؟» بیان کرد: در این مورد باید آیین‌نامه را بررسی کنیم. افراد باید صحبت‌هایی کنند که با آیین‌نامه بخواند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.