کد خبر : 86341
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1395 - 9:48
-

مدیر حقوقی باشگاه گیتی‌پسند: کمیته استیناف طبق مقررات تصمیم نگیرد باشگاه گیتی‌پسند به CAS شکایت می‌کند

مدیر حقوقی باشگاه گیتی‌پسند: کمیته استیناف طبق مقررات تصمیم نگیرد باشگاه گیتی‌پسند به CAS شکایت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سید مجتبی طباطبایی خطاب به رئیس و اعضای کمیته استیناف اظهار داشت: اتفاقی که در بازی دو تیم گیتی‌پسند و ملی حفاری در لیگ برتر فوتسال به وقوع پیوست، دقیقا در لیگ دسته یک فوتبال نیز رخ داده بود. وی افزود: بعد از این دیدار، به استناد بند ۱۱ ماده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سید مجتبی طباطبایی خطاب به رئیس و اعضای کمیته استیناف اظهار داشت: اتفاقی که در بازی دو تیم گیتی‌پسند و ملی حفاری در لیگ برتر فوتسال به وقوع پیوست، دقیقا در لیگ دسته یک فوتبال نیز رخ داده بود.
وی افزود: بعد از این دیدار، به استناد بند ۱۱ ماده ۶۵ آئین‌نامه انضباطی، بازیکن خاطی با محرومیت مواجه شد زیرا این قانون به محرومیت چهار جلسه‌ای برای بازیکن ذخیره صراحت دارد.
این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: تا چهار جلسه محرومیت برای بازیکن ذخیره اگر دخالت مستقیم وی باعث از بین رفتن، شانس آشکار گلزنی تیم حریف شده باشد، در نظر گرفته می‌شود؛ همان‌طوری که در دیدار گیتی‌پسند و ملی حفاری، یک بازیکن ذخیره مانع از گلزنی شد و کمیته انضباطی بر اساس بند ۱۱ ماده ۶۵ بازیکن خاطی گیتی‌پسند را محروم و جریمه کرد که عین اجرای مقررات بود اما در ادامه رأی، این کمیته به استناد بند ۸ ماده ۶۸ آئین‌نامه، حکم به تغییر نتیجه بازی دادند.
وی ادامه داد: ماده ۶۸ آئین‌نامه صرفا به مجازات استفاده از بازیکن غیر مجاز می‌پردازد که در استناد به این ماده، باید شرایط شکلی رعایت شود.
طباطبایی تأکید کرد: در بند ۲ ماده مرقوم مشخص شده، اعتراض به حضور بازیکن غیرمجاز زمانی پذیرفته می‌شود که بازیکن مورد نظر جز بازیکنان داخل زمین باشد و به صراحت بیان شده که حضور فرد مورد اعتراض در لیست بازیکنان مسابقه یا حضور در جایگاه بازیکنان ذخیره، ملاک شکایت نیست.
به گفته وی، به استناد بندی که منجر به تغییر نتیجه شد، بازیکن غیرمجاز باید داخل زمین باشد اما اگر این فرد در جایگاه ذخیره باشد، ملاک شکایت نخواهد بود و در واقع این بند رعایت نشده است.
مدیر حقوقی باشگاه گیتی‌پسند با بیان اینکه حتما مستندات، ضمیمه شکایت در بدو اعتراض باید تحویل نماینده فدراسیون شود، یادآور شد: مستندا به بند ۱۴ و ۱۵ ماده ۶۸ این اعتراض باید ظرف دو ساعت و در حضور نماینده تیم مقابل صورت می‌گرفت که در واقع شکایتی نیز در مهلت تعیین شده انجام نشده است.
وی ادامه داد: در بند ۸ ماده ۶۸ آمده است: هر گاه تیمی در یک مسابقه بیش از نفراتی که در قانون سوم داوری فوتبال آمده است، استفاده کند مستحضر هستید که قانون داوری فوتبال و فوتسال متفاوت است؛ در قانون فوتسال می‌گوید، اگر بازیکن اضافه وارد شد، کارت زرد می‌گیرد و ضربه آزاد غیرمستقیم برای تیم حریف اعلام می‌شود که این کار را داور انجام داد و اعمال مقررات انجام شد و به استناد ماده ۵ برد بین‌المللی فوتبال با سوت پایان مسابقه این نتیجه قابل تغییر نیست و شکایتی در این خصوص در رکن قضایی پذیرفته نیست.
طباطبایی خاطرنشان کرد: در صورتی که تصمیم‌گیری کمیته استیناف خارج از مقررات اشاره شده باشد، باشگاه گیتی‌پسند در اعتراض به حکم صادره، به دادگاه عالی ورزش CAS شکایت خواهد کرد.
این وکیل پایه یک دادگستری خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: زمانی که این اتفاق رخ داد، کمیته فوتسال رأسا اقدام به محرومیت بازیکنان کردند و کارت بازیکنان را گرفتند اما در ادامه اختلاف نظر پیدا کردند؛ دبیر کمیته فوتسال مدعی شد جاوید مازاد بر رأی کمیته انضباطی محروم می‌شود و عضو هیأت رئیسه از بخشش مهدی جاوید خبر داد.
طباطبایی متذکر شد: ماده ۳۲ آئین‌نامه صراحت دارد که دستور موقت در صلاحیت رئیس کمیته انضباطی است و محرومیت یا عفو نیز در صلاحیت رکن قضایی است اما گویا آقایان نسبت به مقررات اطلاعی ندارند که منجر به اظهارات این‌چنینی می‌شود؛ بنابراین از رئیس فدراسیون استدعا دارم نسبت به جلوگیری از مداخله بیشتر کمیته فوتسال در امور رکن قضایی ورود و تذکرات لازم را مبذول دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی اصغر یکشنبه , ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

خیلی کار خوبی کردن .باید حق به حقدار میرسید.گل خورده بودین دیگه ادعای چی میکنین آخه.خیلی پر رویین.باید از ی جایی شروع بشه برخورد قاطع تا این نامرد بازی ها از طرف بعضی ها صورت نگیره.مردانگی رو یاد بگیرین.

نام ... یکشنبه , ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰

مردانگی نبود نذاتیم گل بزنین.ولی زدن بازیکنا تو زمین و رختکن و حمله و لات بازی تو بازی پارسال تو اهواز مردونگیه؟

نام ... سه شنبه , ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۸:۰۵

اقای وکیل
لطفا بفرمایید ندادن طلب مردم بر اساس کدام بند یا ماده یا تبصره از قراردادهای گیتی پسند انجام میشه؟