کد خبر : 86395
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1395 - 17:07
-

موسوی:۲ داور ایران کاندیدای حضور در جمع داوران نخبه آسیا هستند

موسوی:۲ داور ایران کاندیدای حضور در جمع داوران نخبه آسیا هستند

 به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدصدرالدین موسوی درباره دوره داوری فوتسال لیگ برتر گفت: تمایلی ندارم وارد موضوع دیر برگزار شدن کلاس داوری فوتسال شوم. بضاعت و مشکلات در این خصوص برعهده فدراسیون است و من به عنوان مدرس از حداقل بضاعت ها استفاده می کنم. نیاز داوری ما است تا با آنالیز در نیم‌فصل

 به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدصدرالدین موسوی درباره دوره داوری فوتسال لیگ برتر گفت: تمایلی ندارم وارد موضوع دیر برگزار شدن کلاس داوری فوتسال شوم. بضاعت و مشکلات در این خصوص برعهده فدراسیون است و من به عنوان مدرس از حداقل بضاعت ها استفاده می کنم. نیاز داوری ما است تا با آنالیز در نیم‌فصل راه قضاوت بهتر را پیدا کنند.
وی افزود: باتوجه به فرصت کمی که در اختیار داریم سعی کردیم نیازها را براساس اتفاقات نیم فصل اول مطرح کنیم. نحوه کنترل نیمکت ها، آنالیز چند صحنه سخت که منجر به مشکلات جدی داوری شد و در آینده پیشگیری خواهد شد، همچنین وظایف وقت نگه دار و داور سوم در صورت غفلت داوران در یک تصمیم و چگونگی برقراری ارتباط و کمک گرفتن، از نکاتی بود که در این کلاس داوری عنوان شد.
این مدرس داوری فوتسال در مورد جلوگیری یک بازیکن نیمکت نشین از به ثمر رسیدن یک گل در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: در خصوص این قضیه مطلبی جدی داشتیم و در مورد مشکل جانشین صحبت کردیم. طبق قانون فیفا در آن صحنه داوران کاری از دستشان برنمی آمد و این رفتار باید از قبل پیشگیری می شد.
وی ادامه داد: نماینده فدراسیون و داور سوم در صحنه دخالت یک بازیکن نیمکت نشین در جلوگیری از به ثمر رسیدن یک گل، باید با توجه به موقعیت صحنه را ببینند و پیشگیری کنند اما به این معنی نیست که می توانستنداز بروز این رفتار جلوگیری کنند چون این اتفاق یک لحظه رخ می دهد و شخص صحنه را ترک می کند.
موسوی گفت: کار داور در صحنه بروز چنین مشکلی صحیح بوده است و باید بازیکن را اخراج و یکی از بازیکنان تیم پنج نفره را کم می کرد. سایر مسائل هم مربوط به کمیته انضباطی می شد و بازی باید با یک ضربه غیرمستقیم آزغاز می شد. برای پیشگیری باید مقامات و مسئولان وارد عمل شوند. نوشتن دستورالعمل قوی و در نظر گرفتن تنبیهات جدی در کمیته انضباطی در جلوگیری از این رفتارها کمک می کند.
مدرس داوری و ناظر فیفا در فوتسال افزود: هر کشور می تواند چهار داور بین المللی داشته باشد که ما هم این تعداد داور بین المللی را داریم که از بین آنها ۲ داور نخبه هستند. وحید عرض پیما و محمود نصیرلو از داوران نخبه ایران هستند که عرض پیما در مسابقات جام جهانی کلمبیا قضاوت کرده است. محرابی افشار و علی حفیظی ۲ داور بین المللی دیگر  ایران کاندیدای حضور در جمع داوران نخبه آسیا هستند.
وی افزود: به زودی قرار است ناظران AFC با سفر به ایران کار داوران کاندید را بررسی کنند و رای نهایی را برای حضور آنها در جمع نخبگان بدهند.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.