کد خبر : 92005
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395 - 10:20
-

سیستم عجیب سیدبندی فوتسال آسیا/ ایران با ژاپن همگروه می‌شود؟

سیستم عجیب سیدبندی فوتسال آسیا/ ایران با ژاپن همگروه می‌شود؟
مسابقات فوتسال امیدهای آسیا در حالی سال آینده به میزبانی تایلند برگزار می شود که سیستم سیدبندی این مسابقات بر اساس عناوین تیم های ملی در جام ملتهای آسیا طراحی شده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مسابقات فوتسال امیدهای آسیا برای اولین بار اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی تایلند و با حضور ۲۱ تیم از سراسر قاره برگزار خواهد شد و دو تیم برتر در این رقابتها، جواز حضور در المپیک جوانان را به دست می آورند.

بر اساس برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، سیدبندی این رقابتها بر اساس عناوینی است که کشورها در مسابقات جام ملتهای آسیا کسب کرده اند؛ به این ترتیب که چهار تیم اول جام ملتهای آسیا یعنی ایران، ازبکستان، تایلند و ویتنام در سید اول قرار دارند. تیم هایی مثل ژاپن و عراق هم که در فوتسال حرفهای زیادی برای گفتن دارند، در سیدهای دیگر قرار می گیرند و این مسئله می تواند کار را برای بعضی از گروه ها سخت کند.

علی صانعی سرمربی تیم فوتسال امید ایران با اشاره به این موضوع گفت: این سیستم سیدبندی و قرعه کشی خطرناک است و می تواند کار یک گروه را سخت کند. به عنوان مثال تصور کنید ایران، ژاپن و عراق در سه سید مختلف قرار بگیرند و با هم همگروه شوند. این باعث می شود گروه مرگ شکل بگیرد.

وی افزود: قرعه کشی این مسابقات روز پنجم فروردین ماه برگزار می شود و چاره ای هم نیست. به هر حال کنفدراسیون فوتبال آسیا باید سیدبندی را بر اساس رنکینگ جهانی ترتیب می داد نه عنوان تیم ها در جام ملتها. این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

بر اساس برنامه، تا الان ۲۱ تیم برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده اند که قرار است در سه گروه پنج و یک گروه ۶ تیمی با هم به رقابت بپردازند. البته ممکن است تعداد تیم ها کاهش یابد.

صانعی در این خصوص هم گفت: ما با تیم امید عراق در ایران بازی کردیم. مسئولان تیم عراق اعلام کردند که احتمالا تیم کویت از این مسابقات کنار می رود و بازی ها در چهار گروه پنج تیمی برگزار می شود. البته این موضوع هنوز به ما ابلاغ نشده و در نامه ای که در دست بنده است، تعداد شرکت کنندگان در مسابقات آسیایی، ۲۱ تیم هستند.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.