کد خبر : 92795
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 11:29
-

ترابیان:اگر من با تیم فوتسال به فرانسه نروم چه کسی باید برود؟/ تغییرات تیم‌ملی اساسی و فوق‌العاده بود

ترابیان:اگر من با تیم فوتسال به فرانسه نروم چه کسی باید برود؟/ تغییرات تیم‌ملی اساسی و فوق‌العاده بود
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال با بیان اینکه زمین فرانسه برای بازی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران مطلوب نبوده است، به انتقادات حسین شمس در قبال سفرش به فرانسه پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان درباره ارزیابی اش از عملکرد تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در دو دیدار تدارکاتی مقابل فرانسه، عدم همراهی علی صانعی با تیم زیر ۲۰ سال، نتایج تیم ملی مقابل کرواسی و انتقادات حسین شمس صحبتهایی را مطرح کرد که مشروح این صحبت‌ها در زیر می‌آید:

*زمین فرانسه مطلوب نبود
در سفر تیم زیر ۲۰ سال به فرانسه همه چیز مطلوب و بر وفق مراد بود به جز زمین و کفپوش سالن. این کفپوش برای سالنهای هندبال و والیبال بود نه فوتسال که باعث کند شدن حرکت بازیکنان می شد و وقتی بازیکنان قصد داشتند حرکتهای انفرادی انجام بدهند، توپ «جا می ماند».

*این کفپوش را به فال نیک می گیریم
به هر حال بازیکنان جوان ایران باید بازی در تمام شرایط را تجربه کنند و ما هم کفپوش نامناسب فرانسه را به فال نیک می گیریم. در همین دو بازی، بازیکنان بیشتر روی پاسهای مستقیم و بدون وقفه حساب باز کردند و باتوجه به اینکه می دانستند ماموریت چیست، به خوبی کارهای فنی را در زمین اجرا کردند.

*فرانسوی‌ها از تربیت بازیکنان ایران لذت بردند
دستاورد سفر به فرانسه نه فقط در بعد نتیجه گیری و مسائل فنی بلکه در تعریف و تمجید مقامات فرانسوی از نوع تربیت بازیکنان ایران بود. آنها از تربیت بازیکنان جوان ایران و نوع برخورد حرفه ای آنها لذت بردند. باید از علی صانعی و کادر فنی تیم زیر ۲۰ سال تشکر کنم که کنار مسائل فنی، روی مسائل اخلاقی و تربیتی هم کار کرده اند به طوری که هیچ حرکت غیرورزشی از سوی بازیکنان ایران در این دو بازی سر نزد.

*کادر فنی با صانعی در ارتباط بود
اگر علی صانعی همراه تیم در فرانسه حضور داشت قطعا بهتر بود ولی متاسفانه نتوانستیم ویزای ایشان را به موقع بگیریم. با این حال کادر فنی تیم ملی مدام با صانعی در ارتباط بود و دستورات فنی صانعی توسط کادر فنی پیاده می شد.

*فدراسیون فوتبال باید روی البسه ورزشی تجدیدنظر کند
لباس تیم های ملی در میادین خارجی مثل فرانسه باید به گونه ای باشد که مطلوب تیم سوم دنیا (ایران) باشد. به نظرم فدراسیون فوتبال باید روی البسه ورزشی تجدیدنظر کند و بنده در این ارتباط نشستی را با محمدرضا ساکت مدیر تیم های ملی خواهم داشت.

*تیم‌ملی بزرگسالان تغییرات اساسی داشته است
شاید خیلی ها نسبت به نتایج تیم ملی بزرگسالان مقابل کرواسی انتقاد داشته باشند ولی تغییراتی که تیم ما داشته اساسی و در حد فوق العاده بوده است. کادر فنی قصد داشت مقابل کرواسی بازیکنان جوان را ارزیابی کند. سنجش عملکرد بازیکنان جوان هم در این مسابقات میسر است آن هم مقابل تیم مقتدری مثل کرواسی. این تیم اروپایی متحول شده و قول می دهم با استانکوویچ سرمربی‌اش، به زودی تیم های قدرتمندی مثل چک و اوکراین را می‌گیرد.

*اگر من به فرانسه نروم چه کسی برود؟!
آقای حسین شمس که از بزرگان فوتسال است و نظراتش همیشه محترم بوده، از بنده انتقاد کرده که چرا با تیم زیر ۲۰ سال به فرانسه رفته ام. سئوال من از شمس این است که اگر بنده به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در راس تیم زیر ۲۰ سال به فرانسه نروم، باید از وجود کدام عزیزی استفاده کنیم؟

*باید از سفارت فرانسه تشکر کنم
باید از سفارت فرانسه هم تشکر کنم که با همکاری خوبی که داشت، ویزای اعضای تیم را صادر کرد. هرچند بنده انتقاداتی در این خصوص داشتم ولی باید کار خوب سفارت این کشور هم گفته شود.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.